فیدلیتی، شاسی بلند جدید گروه بهمن به بازار می‌آید

0

بر اساس آخرین خبرهای رسمی، ظاهرا بهمن موتور می‌خواهد جتور X70S را با برندی کاملا جدید در بازار کشورمان عرضه کند؛ برندی که هیچ نام و نشانی از چری ندارد و حتی در صورت تداوم شرایط تحریم، مانعی بر سر ادامه تولید این خودرو نباشد. آن طور که منابع خبری اعلام کرده‌اند، نام این برند جدید را فیدلیتی یا FIDELITY اعلام کرده‌اند.

بهمن فیدلیتی نمونه ایرانی جتور X70S است که مانند دیگنیتی تغییر نام را برای حضور در بازار ایران تجربه می‌کند. چند ماه قبل شاهد بودیم که تصاویری از نسخه‌های استتار شده جتور X70 یا همان X70S در فضای رسانه‌ای کشور منتشر شد و در ابتدا، همکاری این نشان چینی با طرف‌های ایرانی مشخص نبود. اما با گذشت زمان مشخص شد که خودروسازانی چون مدیران خودرو، کارمانیا و … برای تولید جتور X70 در ایران مذاکراتی را انجام داده بودند و در نهایت گروه بهمن و شرکت بهمن موتور امتیاز تولید این کراس‌اوور بزرگ خانواده چری را به دست آوردند. آن طور که منابع آگاه می‌گویند، فیدلیتی یا همان جتور X70 بازار ایران قرار است تا در برخی از مشخصات متفاوت از سایر نمونه‌های بازار جهانی باشد.

بیشتر بخوانید: تولید دیگنیتی پرایم در بهمن موتور آغاز شد

فیدلیتی، شاسی بلند جدید گروه بهمن به بازار می‌آید

جتور X70 در ابتدا در چین فقط با موتور ۱.۵ لیتری توربوشارژی عرضه می‌شد که حدود ۱۵۶ اسب بخار و ۲۳۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کرد. این مدل را می‌توانستید با گیربکس ۵ دنده دستی یا ۸ دنده اتومات سفارش دهید.

از سال ۲۰۱۹، موتور ۱.۶ لیتری توربوشارژ جدیدی را در اختیار خریداران جتور X70S نیز گذاشت، موتوری با قدرت تقریبی ۱۹۷ اسب بخار و گشتاوری معادل ۲۹۰ نیوتن متر که فقط و فقط با گیربکس ۷ دنده دو کلاچه اتومات قابل سفارش است.

نکته مهم دیگر اینکه موتور ۱.۵ لیتری جتور با کد SQRE4T15C شناخته می‌شود و کد موتور ۱.۶ لیتری آن هم SQRF4J16 است. بنابراین این دو موتور، همان موتورهایی است که هم‌ اکنون نیز چری برای خانواده آریزو و تیگو از آنها استفاده می‌کند.

فیدلیتی بهمن موتور در بازار چین، در دو نسخه تحویل مشتریان می‌شود؛ یکی همان جتور X70 است که نسخه استانداردش به حساب می‌آید و دیگری جتور X70S است که به لطف داشتن برخی تجهیزات بیشتر و اندکی تزئینات لوکس‌تر و ظاهر شیک‌تر، قیمت بیشتری نسبت به نسخه استانداردش دارد.

احتمالا بزرگ‌ترین نقطه قوت فیدلیتی را باید طراحی نسبتا جذاب آن دانست. با نگاه اول به فیدلیتی و خطوط طراحی شکسته روی بدنه آن، به سادگی متوجه طراحی شرقی آن خواهید شد؛ اما برعکس بسیاری از محصولات چینی، استفاده طراحان فیدلیتی از خطوط شکسته اغراق آمیز نیست و تناسب خوبی بین ویژگی‌های ظاهری مختلف ایجاد شده؛ به همین دلیل نیز چهره‌ی فیدلیتی از تمام زوایا گیرا و قابل قبول جلوه می‌کند.

بیشتر بخوانید:‌ تولید کوییک R اتوماتیک آغاز شد

فیدلیتی، شاسی بلند جدید گروه بهمن به بازار می‌آید

در نمای بیرونی، تفاوت جتور X70 با جتور X70S را می‌توان به راحتی تشخیص داد؛ به عنوان مثال در جتور X70S خطوط افقی جلوپنجره حذف شده، شیشه‌های عقب از نوع دودی است، سپرها و رینگ‌ها مجددا طراحی شده و سر اگزوزهای دایره‌ای شکل نیز وجود ندارد.

احتمال آن بسیار است که شرکت بهمن موتور در آینده نزدیک این فیدلیتی را به بازار معرفی کند و عرضه آن را در سال ۱۴۰۰ انجام دهد. قطعا این خودرو قیمتی فراتر از دیگنیتی را خواهد داشت.

شما می‌توانید جدیدترین قیمت خرید و فروش خودروی چری را در سایت دیوار مشاهده کنید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.