مقایسه جیلی GC6 با جک J4 و برلیانس H330

0

زمانی‌که جیلی جی‌سی ۶ وارد ایران شد، در رده قیمت آن سدان‌های زیادی در بازار وجود داشت. خودروهای وارداتی یا مونتاژ داخل یا تولید داخل که بعضاً کیفیتی بالاتر یا پایین‌تر از نظر فنی و طراحی ظاهری را دارا بودند. خودروهایی مانند تندر ۹۰ اتوماتیک، دنا پلاس، بسترن B30، برلیانس H330 و ام‌وی‌ام ۵۵۰ که در میان آن‌ها، رنو تندر ۹۰ اتوماتیک مورد پسند افرادی بود که خودرویی بی‌دردسر و کارآمد می‌خواستند و برلیانس انتخاب جوان‌ترها و آن‌ها که خودرویی به‌روزتر می‌خواستند.

در این میان کار برای جیلی سخت بود و البته سخت‌تر هم می‌شد، چرا‌که باید با خدمات پس از فروش بهتری ارائه می‌شد تا کمبودی نسبت به خدمات تولیدات داخل نداشته باشد. در واقع، جیلی در زمان ورودش به ایران باید هم در زمینه قیمت، هم کیفیت و هم خدمات رقابت تنگاتنگی با خودروهای همکلاس خود پشت سر می‌گذاشت. در این مطلب قصد داریم به مقایسه جیلی GC6 با جک J4 و برلیانس H330 بپردازیم تا ببینیم این خودرو در کنار رقبایش چه حرفی برای گفتن دارد.

مقایسه جیلی GC6 با جک J4 و برلیانس H330
نمای داخلی جیلی GC6

مقایسه جیلی GC6 با جک J4


جک J4 یک سدان متوسط شهری است که از سال گذشته توسط «کرمان‌موتور» در کشور مونتاژ می‌شود. جک که مانند جیلی خودرویی در کلاس اکونومیک است، در ایران جایگزین جک J5 شده و هم در طراحی ظاهری و هم داخل کابین اقتصادی بودن خود را با نهایت سادگی به نمایش می‌گذارد که در این امر جیلی GC6 اکسلنت (فیس لیفت) نیز به‌عنوان یک خودروی اقتصادی ظاهر نسبتاً بهتری دارد. 

با مقایسه جیلی GC6 با جک J4 باید گفت که در بخش طراحی بدنه، جک J4 از هیوندای اکسنت الهام گرفته و همین مهم باعث شده این خودرو در عین سادگی طراحی کم‌ایراد و هماهنگی داشته باشد. در‌حالی‌که جیلی GC6 نیوفیس در حین تغییر چهره جایی بین طراحی قدیمی و جدید گیر کرده و نتوانسته ظاهر یکنواختی را برای خود دست‌وپا کند. درباره جیلی GC6 الیت هم باید گفت طراحی بسیار قدیمی ظاهری‌اش کاملاً از جک J4 جا می‌ماند.

اما با مقایسه جیلی GC6 با جک J4 متوجه می‌شویم که داستان داخل کابین دو خودرو، کمی متفاوت است. جک J4 مونتاژ داخل نسبت به نسخه اصلی برخی آپشن‌ها را از دست داده است. نسخه اصلی دارای ۶ کیسه هوا و صفحه نمایشگر لمسی در مرکز داشبورد بوده که نسخه مونتاژی فاقد آن‌هاست و تریم دو رنگ کرم و مشکی نیز در نسخه مونتاژی به یک‌دست مشکی تغییر کرده است. همه این تغییرات در کنار طراحی ساده کابین جک جی ۴ موجب می‌شود که این خودرو در این بخش عرصه را به رقیب، که کابینی هیجان‌انگیزتر دارد، واگذار کند.

در بخش فنی با توجه به اینکه هر دو خودرو اقتصادی هستند و طراحی اکونومیک آن‌ها اجازه استفاده از حداکثر قدرت را به موتور نمی‌دهد، می‌توان گفت عملکرد هردو تقریباً یکسان است. اما شاید بتوان جک J4 را کم‌استهلاک‌تر و اقتصادی‌تر دانست. همچنین، گیربکس CVT جک J4 لذت رانندگی را بیشتر می‌کند و عملکرد مناسب سیستم تعلیق سواری نرم‌تری را نصیب سرنشینان می‌سازد. 

پیشنهاد می‌کنیم برای کسب اطلاعات بیشتر مطلب مقایسه جک J4 با خودروهای هم‌رده را هم مطالعه کنید.

مقایسه جیلی GC6 با جک J4 و برلیانس H330
نمای پشتی جیلی GC6

مقایسه جیلی GC6 با برلیانس H330


یکی دیگر از مقایسه‌های پرطرف‌دار بازار، مقایسه جیلی GC6 با برلیانس H330 است. دو خودروی دیگر چینی که هر دو در زمره سدان‌های متوسط موجود در ایران هستند. برلیانس H330 از رقبای اصلی جیلی GC6 محسوب می‌شود، چرا‌که در طول حضورش در بازار ایران طرف‌داران زیادی برای خود دست‌وپا کرد و همچنین، از نظر قیمت نیز در میان سدان‌های با قیمت مناسب بازار است. با هم این مقایسه را دنبال می‌کنیم.

در ارتباط با بخش طراحی ظاهری و بدنه با مقایسه جیلی GC6 با برلیانس H330 به این نتیجه می‌رسیم که نسخه قدیمی جیلی GC6 رقابت را بی‌قید و شرط واگذار می‌کند.

ظاهر قدیمی و ساده و فاقد هرگونه هیجان جیلی GC6 الیت در برابر طراحی متناسب و زیبا و جوان‌پسند برلیانس H330 تمام امتیازات را از دست می‌دهد. اما درباره نسخه فیس‌لیفت جیلی GC6 اوضاع کمی بهتر است. هرچند همچنان به‌دلیل ترکیب کمی نامناسب نسخه قدیم و نسخه جدید و آمیختگی طراحی قدیمی بدنه و طراحی جدیدش و همچنین تلاش برای به‌روزسازی یک طرح قدیمی باعث شده امتیاز تناسب طراحی باز نصیب برلیانس H330 شود، هرچند جیلی جی‌سی ۶ نیز ظاهری جذاب و مدرن دارد.

با مقایسه جیلی GC6 با برلیانس H330 در بخش طراحی داخل کابین نیز رقابت میان این دو خودرو مانند بخش قبلی است و جیلی GC6 الیت مجدد رقابت را بابت طراحی قدیمی و سادگی بیش‌ازحد و کسل‌کننده بودن می‌بازد. هرچند در ارتباط با کیفیت قطعات به‌کار رفته این رقابت پایاپای پیش می‌رود.

با این حال، اگر بخواهیم مقایسه را بین کابین جیلی GC6 اکسلنت و برلیانس H330 انجام دهیم، داستان دوباره تغییر می‌کند. تریم داخلی دورنگ جیلی جی‌سی ۶ اکسلنت و روکش‌های چرمی صندلی‌ها با شرایط کابین برلیانس H330 برابری می‌کند. هرچند برلیانس H330 روکش چرم غربیلک فرمان دارد و رنگ‌بندی نشانگرهای پشت فرمانش طوری است که چشم را کمتر آزار می‌دهند، اما نمایشگر ۸ اینچی میانه داشبورد جیلی GC6 فیس لیفت باعث می‌شود گوی سبقت را در این بخش از رقیب خود برباید. بد نیست برای کسب اطلاعات بیشتر، مطلب مقایسه برلیانس H330 با خودروهای هم‌رده را هم مطالعه کنید.

سخن پایانی

امیدواریم که مقایسه بالا توانسته باشد اطلاعات مفیدی از جیلی GC6 در اختیارتان قرار دهد. شما می‌توانید برای اطلاع از آخرین قیمت خرید و فروش جیلی GC6 در بازار، به بخش آگهی‌های خودرو در سایت دیوار مراجعه کنید.

نظر شما درباره خودروهای بالا چیست؟ از نظر شما کدام یک از این خودروها ارزش خرید بالاتری دارند؟ نظرات و تجربیات خود را با ما و خوانندگان دیوار در میان بگذارید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.