شورای نگهبان طرح واردات خودروی مجلس را رد کرد

6

دولت قبل در پایان خرداد ۹۷ و مدتی پس از نقض توافق هسته‌ای و برجام از سمت دونالد ترامپ و دولت وقت آمریکا، واردات خودرو به کشور را به کل ممنوع کرد تا خروج ارز از کشور را در دوران تحریم‌های پیش رو محدود کند.

حالا پس از سه سال و خرده‌ای، مجلس شورای اسلامی ایران ‌به آزادسازی واردات خودرو به کشور رای مثبت داده است.  این در حالی است که بنیه واردکنندگان بزرگ در این مدت حسابی ضعیف شده و برخی از آنها عملاً از بین رفته‌اند.

طی دو هفته گذشته، با تصمیم نمایندگان مجلس شورای اسلامی، طرح واردات خودرو به کشور تصویب شد و این مصوبه حالا باید به شورای نگهبان برود و اگر از این فیلتر نیز عبور کند، ورود خودرو به کشور پس از سه سال و سه ماه از سر گرفته می‌شود.

سخنگوی شورای نگهبان در مورد واردات خودرو اعلام کرد:

طرح ساماندهی صنعت خودرو که چند باری در تردد بین مجلس و شورای نگهبان بود، امروز بررسی شد. اعضای شورا نسبت به مصوبه در یکی دو مورد ابهاماتی داشتند. مثلاً راجع به واردات بدون انتقال ارز ابهاماتی مطرح شد، چون شقوق مختلفی را در بر می‌گرفت، از مجلس خواسته شد که موضوع مقداری دقیق‌تر و شفاف‌تر شود.

البته هیات عالی نظارت بر حُسن اجرای سیاست‌های کلی نظام که در مجمع مستقر است، طی نامه‌ای مواردی را با عنوان مغایرت با سیاست‌ها اعلام کرده که ما بر اساس مقررات موظفیم این موارد را به مجلس اعلام کنیم.

با توجه به اینکه این طرح توسط شورای نگهبان رد شد. باید دید که مجلس برای تصویب و تنظیم مجدد این مصوبه چه اقداماتی انجام می‌دهد.

آگهی‌های خرید و فروش خودرو

***

شما می‌توانید جدیدترین اخبار خودرو را در بلاگ دیوار مطالعه کنید

6 نظرات
  1. ش . ن می‌گوید

    خودتونو بیخودی از اینی که هست خار و ذلیل تر نکنین بد بختها…

  2. ضد مافی می‌گوید

    اره حتما منظورتونه ماشین خارجی مناسب ودرخوره مردم بیچاره ایران نیست فقط برای اقا زاده ها مناسب حتما!

  3. مهدی می‌گوید

    اینایی که با روان مردم بازی میکنن از همه چی بدترن چون هیچ موجودی این کارو نمیکنه اصلاً در کارخونه سایپا و ایران‌خودرو رو ببندن یه سریا بیکار بشن در عوض جون خیلی‌ها نجات پیدا میکنه

    1. ه . بهرام می‌گوید

      اگر از بدهی های سایر کشور ها به ایران قصد برداشت و واردات اتومبیل دارید. باید بدانید که آن پول ها مال مردم ایران است و انتقال ارز محسوب میشود.

  4. من می‌گوید

    شورای نگهبان با این کارها خودتان را از چشم مردم نیاندازید

  5. ا رئیسی می‌گوید

    ازکوزه همان برون تراود که دراوست،ما چه انتظاری داریم که شورای نگهبان بتواند،برای انحصارشکنی، این زالوهایی که باتولید خودروهای بی کیفیت وباقیمت سرسام اور،خون مردم رادرشیشه کردند،مبارزه کند،
    اگرچنین بود که غمی نداشتیم،تمام معضلات کشورماازهمین مسئولان رده ی بالانشات می گیرد!!

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.