راهنمای خرید خودروی کروک

ماشین کروکی چی بخریم؟

0

ماشین کروک چی بخرم؟ اگر به دنبال پاسخ این سوال هستید، باید بگوییم که در این مطلب از راهنمای خرید خوردوی کروک قصد داریم تا بهترین ماشین‌های کروک بازار ایران را به شما معرفی کنیم.

ماشین کروک یا کانورتیبل چیست؟

خودروهای کانورتیبل (به انگلیسی Convertible) یا کابریو که در ایران با نام کروک شناخته می‌شوند، کلاسی از سواری‌های لوکس را تشکیل می‌دهند که کمی شبیه به کوپه‌ها یا فست‌بک‌ها هستند، اما سقفی جمع شونده دارند. این سقف که می‌تواند فلزی یا پارچه‌ای باشد عموما به صورت برقی باز و بسته می‌شود (در مطلب آشنایی با انواع کلاس بندی ماشین‌ها درباره این خودرو صحبت کرده بودیم).

پیشتر کروک‌ها را تنها به صورت خودروهایی دو در و با بدنه کوپه می‌دیدیم، اما اکنون خودروسازان در انواع کلاس‌های مینی، هاچ‌بک، سدان و حتی کراس‌اوور نیز نسخه‌های کانورتیبل طراحی می‌کنند. اما کروک‌های دو در با بدنه کشیده و طول کاپوت بیشتر که دو درِ دو سرنشین یا چهار سرنشین هستند همچنان از محبوبیت بیشتری برخوردارند.

همچنین ، خودروهای کروک معمولاً در بین خودروهای لوکس و اسپرت مشاهده می‌شوند و کمتر می‌توان نمونه کروک یک سدان شهری را مشاهده کرد. در ایران گستره تنوع خودروهای کروک چندان بالا نیست، اما سطح قیمتی آن‌ها در سطوح بالایی قرار می‌گیرد. بنابراین پیدا کردن یک کروک قیمت مناسب که ارزش خرید بالایی داشته باشد، کار سختی به نظر می‌رسد. بنابراین اگر به دنبال بهترین ماشین‌های کروک بازار ایران هستید، خواندن این مطلب را از دست ندهید.

بیشتر بخوانید: با ۲ میلیارد چه ماشینی بخرم؟

خرید خودروی کروک بین ۱ تا ۲ میلیارد تومان

حقیقت تلخ اما انکارناپذیر این است که در حال حاضر در بازار غیر منطقی خودروهای خارجی ایران، به ندرت می‌توان خودروی کروک زیر ۲ میلیارد تومان پیدا کرد.

با این حال، در بین نمونه‌های محدود دو مدل ارزنده وجود دارند که از شخصیت خاصی بهره می‌برند، اما به دلیل محدودیت شدید واردات آن‌ها و نبود خدمات پس از فروش و قطعات یدکی، همچنین سن نسبتا بالا، با این قیمت خرید و فروش می‌شوند.

لکسوس Is 300 کروک

۱ – لکسوس IS300 کروک (مدل ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۲)

ابهت و عظمت در کنار نام لکسوس همواره ثبت شده‌ است. محصولات آن به سبب فراتر از زمان بودن‌شان، حتی پس از ۸ یا ۱۰ سال همچنان به روز و آپشنال به نظر می‌رسند. این خصوصیات در کانورتیبل زیبایش که در ایران کم‌یاب نیز است هم دیده می‌شود.

اگر به دنبال پاسخی برای سوال ماشین کروک چی بخرم؟ هستید و نمی‌خواهید بیش از ۲ میلیارد تومان هزینه کنید.، باید بدانید که این خودرو می‌تواند پاسخ سوال شما باشد.

لکسوس IS300 خودرویی کروک از کلاس کوپه و دو در است با سقف فلزی جمع شونده. این خودرو ظرفیت ۴ سرنشین دارد و حتی به نسبت سنش، امکانات رفاهی و تجهیزات کاملی را در اختیار راننده و سرنشینان قرار می‌دهد.

موتور شش سیلندر ۳ لیتری آن توان تولید ۲۲۸ اسب بخار دارد و ۳۰۰ نیوتن‌متر گشتاور. گیربکس این خودروی دیفرانسیل عقب، از نوع اتوماتیک ECT-i است که نوعی جعبه دنده اختصاصی لکسوس محسوب می‌شود. سقف سرعت آن ۲۱۵ کیلومتر در ساعت و شتاب صفر تا صدش ۸ ثانیه است.

لکسوس IS300 دارای متریال فوق‌العاده در داخل کابین و کیفیت ساخت و مونتاز بی‌نقصی است. تقسیم وزن متعادل آن منجر به تعلیقی غیرقابل انتظار شده و نرمی سواری‌اش را مثال زدنی کرده است.

با این حال، باید گفت صندلی‌های ردیف عقب چندان جادار نیستند و در صورت گسترده بودن سقف، ارتفاع آن در ردیف عقب کم است و افراد قد بلند را دچار دردسر می‌کند. بنابراین به لکسوس IS300 به عنوان خودرویی دو نفر نگاه کنید. 

لکسوس IS300 یکی از بهترین ماشین‌های کروک بازار ایران است که به نسبت سایر کروک‌های موجود در بازار، قیمت مناسبی هم دارد. شما می‌توانید با مراجعه به سایت دیوار از آخرین قیمت خرید و فروش لکسوس IS300 کروک مطلع شوید.

بیشتر بخوانید: راهنمای خرید بهترین کراس‌اوورهای بازار ایران

ولوو C70

۲ – وولو C70 (مدل ۲۰۱۳)

یکی دیگر از بهترین ماشین های کروک بازار ایران، ولوو C70 است. شاید تنها چند نسخه که به تعداد انگشتان دست هم نرسد، از این خودروی زیبا وارد ایران شده باشد. اما اگر گوش به‌زنگ باشید می‌توانید آگهی فروشی از آن پیدا کنید که ارزشش را دارد.

این کوپه دو درِ ۴ نفره سوئدی تنها در مدل ۲۰۱۳ وارد ایران شده‌است و از کیفیت ساخت و بازده بالایی برخوردار است. موتور ۲.۵ لیتری ۵ سیلندر خطی این خودرو، توان تولید ۲۲۷ اسب بخار قدرت و ۳۲۰ نیوتن‌متر گشتاور دارد. شتاب صفر تا صد آن ۷ ثانیه و سقف سرعتش نیز ۲۳۰ کیلومتر در ساعت است.

ولوو C70 از نظر طراحی و کیفیت ساخت امتیاز مطلوبی می‌گیرد، اما به دلیل واردات محدود و پیچیدگی سیستم فنی آن، در صورت نیاز به هرگونه تعمیر با آن به مشکل خواهید خورد. 

این خودرو هم می‌تواند پاسخ سوتال ماشین کروک چی بخرم؟ باشد. شما می‌توانید آخرین آگهی‌های خرید و فروش ولوو C70 کروک را در سایت دیوار مشاهده کنید.

خرید خودروی کروک بین ۲ تا ۴ میلیارد تومان

در میان کروک‌های موجود در این بازه قیمتی به ندرت می‌توان مواردی پیدا کرد که از هر جهت ارزش خرید داشته باشند. برخی از آن‌ها مزیت تک و خاص بودن در ایران را دارا هستند و برخی دیگر از مشخصات فنی بالاتری بهره می‌برند، اما در کل تمام مدل‌های موجود کمتر از ۶ سال ندارند. بنابراین باید دید که چه آپشن و خصوصیات از یک خودروی ۲ یا ۳ میلیاردی برایتان اهمیت بیشتری دارد. 

فولکس واگن بیتل کروک

۳ – فولکس واگن بیتل کروک (مدل ۲۰۱۳)

اگر از ما بپرسید ماشین کروک چی بخرم؟ یکی از خودروهایی که به شما معرفی می‌کنیم، فولکس واگن بیتل کروک هست. این خودروی آلمانی، یک نئوکلاسیک جذاب از خودروسازی معتبر محسوب می‌شود.

در ایران تنها شاهد نسخه ۲۰۱۳ این خودرو هستیم که به تعداد بسیار محدودی وارد کشور شده است. نمونه‌های وارد شده دارای کیت بدنه BTA تیونر معروف آلمانی بودند. به همین دلیل از همان زمان ورود به ایران با قیمت بالاتر از حد انتظار عرضه شدند.

این کروک جذاب از کلاس هاچ‌بک، موتور ۲ لیتری ۴ سیلندری دارد که با بیشینه قدرت ۲۰۰ اسب بخار و گشتاور ۲۳۰ نیوتن‌متر، به خوبی از پس شتاب و عملکرد سرعتی جثه کوچک بیتل برمی‌آید.

با بیتل کروک می‌توان سفری شیک و مدرن به زمان داشت. اما باید پیش از این سفر به نبود نمایندگی مجاز برای این خودرو در داخل اشاره کرد. پرداخت بیش از ۲ میلیارد با وجود نبود خدمات پس از فروش و دردسرهای احتمالی آن، تنها هزینه‌ای است که عموماً برای لذت بردن از نوستالژی‌های این نئوکلاسیک خاص پرداخت می‌کنید. 

فولکس بیتل کروک هم یکی دیگر از بهترین ماشین‌های کرک موجود در بازار ایران است که می‌تواند انتخاب خوبی برای افراد علاقمند به این کلاس خودرو باشد.

شما می‌توانید با مراجعه به سایت دیوار، آخرین آگهی‌های خرید و فروش فولکس واگن بیتل کروک را مشاهده کنید.

بیشتر بخوانید: با ۵ میلیارد چه ماشینی بخریم؟

ب‌ام‌و سری ۴ کروک - بهترین ماشین‌های کروک بازار

۴ – ب‌ام‌و سری ۴ کروک (مدل ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۶)

چهارمین گزینه این راهنمای خرید خودروی کروک، ب‌ام‌و سری ۴ کروک است که این خودرو هم یکی دیگر از بهترین ماشین‌های کروک موجود در بازار ایران است.

این کانورتیبل فست بک دو در چهار سرنشین آلمانی در سه نسخه ۲۰۱۴، ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ وارد ایران شده است که بسته به سال تولید قیمت بالاتر یا پایین‌تری دارد. به طور کلی اما تمام نسخه‌های صفر آن در حال حاضر بین ۳ تا ۴ میلیارد قیمت‌گذاری می‌شوند.

بی‌ام‌و ۴۸۰ از آخرین کلاس‌های تولیدی این خودروساز معتبر است که در سال ۲۰۱۳ رونمایی شد و با طراحی اغوا کننده کم‌نظیرش توجهات بسیاری را در جهان نسبت به خود جلب کرد.

موتور ۲ لیتری ۴ سیلندر خطی آن توان تولید ۲۴۵ اسب بخار قدرت و ۲۵۰ نیوتن‌متر  گشتاور دارد. گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک استپ‌ترونیک آن‌ که طراحی اختصاصی بی‌ام‌و است قدرت موتور را به محور عقب منتقل کرده و شتاب صفر تا صد ۶ ثانیه‌ای برای آن به ارمغان می‌آورد.

کیفیت بالای ساخت، بازده و عملکرد فنی فوق‌العاده و کیت بدنه M از مزایای این زیبای اروپایی است. ۴۸۰ کروک نیز مانند دیگر آلمانی‌ها معضل هزینه بالای نگهداری را به همراه دارد. با همه این اوصاف، ب‌ام‌و سری ۴ کروک ۴۸۰ یکی از بهترین پاسخ‌ها برای سوال ماشین کروک چی بخرم؟ است.

شما می‌توانید با مراجعه به سایت دیوار، از آخرین قیمت خرید و فروش ب‌ام‌و سری ۴ کروک مطلع شوید.

بیشتر بخوانید: راهنمای خرید بهترین خودروهای آلمانی در بازار

بهترین ماشین‌های کروک بالای ۴ میلیارد تومان

در این بخش از راهنمای خرید خودروی کروک شاهد خودروهایی با قیمت‌های غیرقابل تصور هستیم. شاید تصور وجود نسخه‌هایی ۳۰ یا ۴۰ میلیاردی هم سخت باشد. اما باید گفت بنز SLK کروک و CLK280 در همین بازه قیمتی خرید و فروش می‌شوند.

هم اکنون خودروهایی مانند مازراتی گرن کبریو نیز با وجود ۷ سال سن، با قیمتی فراتر از ۱۰ میلیارد تومان معامله می‌شوند. اما ما سعی کرده‌ایم که در بازه‌ای معمول‌تر دو نمونه با ارزش در برابر خرید بهتر را معرفی کنیم. 

پورشه باکستر کروک

۵ – پورشه باکستر (مدل ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۷)

پورشه باکستر هم بدون شک یکی از بهترین خودروهای کروک بازار ایران است که قیمتی بالا دارد. باکستر در مدل‌های مربوط به ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۷ به ایران وارد شده که نمونه‌های ۲۰۱۷ آن را می‌توان بین ۵ تا ۷ میلیارد بسته به شرایط فنی و تیپش پیدا کرد.

بهترین تیپ پورشه  ۷۱۸ در ایران کیت S آن است. این کروک از کلاس کوپه اسپرت دو نفره است، با موتور ۲ لیتری ۴ سیلندر خطی، سقف قدرت ۳۹۹ اسب بخار و گشتاور ۳۸۰ نیوتن‌متر. محور عقب این خودرو نیروی محرکه موتور را از یک گیربکس ۷ سرعته اتوماتیک PKD دریافت می‌کند. شتاب صفر تا صد آن کمتر از ۵ ثانیه بوده و سقف سرعتی نزدیک به ۳۰۰ کیلومتر در ساعت برای آن ثبت شده است.

پورشه باکستر ۲۰۱۷ طراحی کاملا به‌روز، امکانات قابل قبول و کیفیت ساخت بالایی دارد. صدای غرش این موشک زمینی می‌تواند تجربه‌ای تکرار نشدنی از رانندگی را برای هر راننده‌ای به ارمغان آورد. اما اگر به دلیل کسب این تجربه یک باکستر سرحال خریدید بدانید که نباید به زودی قصد جایگزینی یا تعویضش را داشته باشید. چرا که بازار خرید و فروش آن هیچ تعریفی ندارد. 

با این حال، پورشه باکستر هم یکی از بهترین ماشین‌های کروک بازار ایران است که می‌تواند به سوال خودروی کروک چی بخریم؟ پاسخ دهد.

شما می‌توانید با مراجعه به سایت دیوار، از آخرین قیمت خرید و فروش پورشه باکستر مطلع شوید.

بیشتر بخوانید: با ۳ میلیارد چه ماشینی بخریم؟

مرسدس بنز کلاس E کروک - بهترین ماشین‌های کروک بازار

۶ – مرسدس بنز کلاس E کروک (مدل ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۴)

مگر می‌شود از کنار نام بنز به راحتی گذشت. کروک E200 از کلاس کوپه، در سه مدل ۲۰۱۲، ۲۰۱۳ و  ۲۰۱۴ وارد ایران شده است. طراحی آن چنان به‌روز و متمایز است که همچنان تداعی کامل زیبایی، جلال و مدرنیته در صنعت خودروسازی محسوب می‌شود.

موتور ۲ لیتری این خودرو ۱۸۰ اسب بخار قدرت و ۲۸۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. حداکثر سرعت آن ۲۴۰ اسب بخار و شتاب صفر تا صدش ۷ ثانیه است. گیربکس ۷ سرعته اتوماتیک تیپ ترونیک آن قدرت موتور را به محور عقب خودرو منتقل می‌کند.

در این میان می‌توان به سطح بالای امکانات رفاهی و تجهیزات ایمنی کانورتیبل E200، کیفیت بالای ساختش و هماهنگی خوب اجزا و سیستم‌های فنی آن اشاره کرد.

در عین حال باید گفت به دلیل هزینه بالای نگهداری، خدمات پس از فروش ضعیف، نبود قطعات یدکی و حساسیت سیستم فنی به کیفیت بنزین، نمونه‌های کارکرده این کانورتیبل مجلل افت قیمت بالایی دارند. 

با مراجعه به سایت دیوار، می‌توانید آخرین آگهی‌های خرید و فروش مرسدس بنز کلاس E را مشاهده کنید.

بیشتر بخوانید: راهنمای خرید بهترین ماشین‌های ساخت کره بازار

آخر ماشین کروک چی بخرم؟

با توجه به آنچه گفته شد، کروک سواری در ایران، نیاز به بودجه بالای اولیه برای تهیه یک خودروی مناسب و هزینه سرسام‌آور نگهداری دارد. با توجه به اینکه کارنوتیبل‌ها نمی‌توانند خودروهایی مصرفی، خانوادگی و مناسب برای سفر هم باشند، باید چند میلیارد پول راکد داشت تا سراغ یکی از این لوکس‌های محبوب رفت.

امیدواریم که این راهنمای خرید خودروی کروک توانسته باشد، اطلاعات مفیدی را در اختیارتان قرار دهد. شما می‌توانید با مراجعه به دسته‌بندی راهنمای خرید خودرو در بلاگ دیوار، سایر مطالب راهنمای خرید ما را هم مطالعه کنید.

نظر شما درباره راهنمای خرید بالا چیست؟ به نظر شما کدام یک از خودروهای بالا ارزش خرید بالاتری دارند؟ آیا خودرویی هست که از این فهرست جا افتاده باشد؟ نظرات و تجربیات خودتان را از طریق بخش دیدگاه‌ها با ما در میان بگذارید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.