راهنمای خرید خودرو از ۵ تا ۷ میلیارد تومان

0

با ۷ میلیارد چه ماشینی بخرم؟ خرید خودرو از ۵ تا ۷ میلیارد تومان یعنی خریدار به دنبال یک تولید لوکس، پرآپشن، مجلل با تجهیزات و بازده فنی خاص است؛ یک محصول متفاوت که تفاوت را در ظاهر و سواری همزمان نشان می‌دهد.

خودروهای موجود در بازار ایران، در حال حاضر تا مبلغ حدود ۲ میلیارد خودروهایی متوسط و اقتصادی محسوب می‌شود. در مبالغ بیشتر تا حدود ۵ میلیارد شاهد محصولات نیمه‌لوکس هستیم، اما در قیمت‌های بالای ۵ میلیارد تومان، گزینه‌های موجود فقط مربوط به خودروهای لوکس می‌شود. در این بازه قیمتی، کیفیت ساخت، بازده فنی، طراحی بدنه و کابین و تمامی مواردی که هنگام بررسی یک خودرو مورد توجه قرار می‌گیرد، اهمیت دارند. قطعاً هیچ فردی با پرداخت ۶ میلیارد تومان نمی‌خواهد چشم بر نواقص طراحی، کوچک بودن کابین یا نبود برخی امکانات و تجهیزات ببندد.

شاید در خودروهای زیر ۱ یا ۲ میلیارد بتوان گفت این خودرو مشخصات فنی خوبی دارد، اما طراحی آن کمی قدیمی است؛ پس قابل قبول محسوب می‌شود. اما در این سطح، همه چیز باید اعلا و بی‌نقص باشد.

در ادامه سعی می‌کنیم در این راهنمای خرید خودرو گزینه‌های خرید بهترین ماشین تا ۷ میلیارد تومان را براساس آخرین قیمت‌ها به شما معرفی کنیم.

با ۷ میلیارد چه ماشینی بخرم؟

توجه داشته باشید که در قیمت‌های بیشتر از ۵ میلیارد، تنها ژاپنی‌های موجود مربوط به نسخه‌های معدودی از لکسوس، لندکروز و شاید اف‌جی‌کروز می‌شود. در این بازه قیمتی فقط شاهد محصولات آلمانی از کمپانی‌های بنز، ب‌ام‌و و پورشه هستیم. معدود محصولات مازراتی و برخی از مدل‌های ولوو هم به این رده قیمتی راه یافته‌اند. بنابراین انتخاب‌های شما در این محدوده قیمتی، بین همین چند برند محدود می‌شود؛ البته فقط تولیدات لوکس این چند کمپانی که در ایران حاضر هستند.

با‌توجه‌به محدودیت واردات خودروهای لوکس با حجم موتور بیشتر از ۲٫۵ لیتر از سال ۲۰۱۳، بسیاری از محصولات این بازه ممکن است سن بالایی هم داشته باشند. البته ما سعی می‌کنیم بهترین محصولات کم سن‌و‌سال را به شما معرفی کنیم. محصولاتی که با حجم موتور کم در سال‌های اخیر و پیش از ممنوعیت واردات خودرو به کشور راه یافتند.

با ۶ میلیارد چه ماشینی بخرم؟

در بازه قیمتی بین ۵ تا ۷ میلیارد تومان، عموماً محصولاتی از بنز و ب‌ام‌و را شاهدیم. بنز E200 مدل ۲۰۷ فول، بنز S500 2013 نیمه فول، ب‌ام‌و ۵۲۰i ۲۰۱۸، ب‌ام‌و سری ۶ گرن کوپه ۲۰۱۳ و بنز CLS500 2013 خودروهایی هستند که می‌توان با قیمتی حدود ۵٫۵ میلیارد (با تلرانسی ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیونی) خریداری کرد.

غیر از بنز و ب‌ام‌و مدل‌هایی از پورشه مانند کاین S ۲۰۱۳، ماکان ۲۰۱۶ فول، پانامرا ۴S ۲۰۱۲ و باکستر ۷۱۸ S ۲۰۱۷ در همین حدود قیمتی عرضه می‌شود. تویوتا لندکروز ۶ سیلندر ۴ لیتری ۲۰۱۲ و لکسوس RX200 2018 نیمه فول هم زیر ۶ میلیارد معامله می‌شود. اگر خوش‌شانس باشید، شاید بتوانید نسخه‌هایی از ولوو XC90 سال ۲۰۱۷ را هم با این قیمت در بازار پیدا کنید.

در این بین پیشنهاد ما خودروهای زیر خواهد بود:

با ۷ میلیارد چه ماشینی بخرم؟ ب‌ام‌و سری ۵ سدان 530i ۲۰۱۸

۱. ب‌ام‌و سری ۵ سدان ۵۳۰i سال ۲۰۱۸ صفر کیلومتر

اگر در فهرست بهترین ماشین تا ۶ میلیارد تومان به‌دنبال یک خودروی صفر کیلومتر هستید، این مدل از ب‌ام‌و جزو معدود انتخاب‌های شما است. البته تیپ‌های پروگرسیو و بیزنس اسپرت را می‌توان تا زیر ۶ میلیارد خریداری نمود. تیپ‌ پرفکشن در این بازه قیمتی در نسخه صفر موجود نیست.

این خودرو که مربوط به نسل هفتم سری ۵ می‌شود، یک موتور ۴ سیلندر توربوشارژ با حجم ۲ لیتر حضور دارد که می‌تواند ۲۵۲ اسب بخار توان خروجی داشته باشد. این توان از طریق یک جعبه‌دنده ۸ سرعته اتوماتیک با کنترل هوشمند به دیفرانسیل عقب با محدودکننده لغزش منتقل می‌شود و می‌تواند خودروی ۱۶۱۵ کیلوگرمی را طی ۶٫۲ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برساند. مصرف این موتور به‌روز ۵٫۹ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر مسافت است که نشان از بازده بالای موتور دارد.

مزایای این خودرو را می‌توان در موارد زیر خلاصه نمود:

  • کیفیت ساخت بالا
  • عملکرد فنی
  • فرمان‌پذیری
  • تنوع امکانات و تجهیزات

واردات محدود این خودرو و البته هزینه نگهداری بالای آن از جمله معایبش محسوب می‌شود؛ بااین‌حال اولین گزینه ما برای پاسخ به پرسش با ۶ میلیارد چه ماشینی بخرم؟ است.

بر اساس داده‌های موجود در آگهی‌های دیوار، قیمت ب‌ام‌و سری ۵ سدان ۵۳۰i سال ۲۰۱۸ در اوایل اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ حدود ۶ میلیارد و ۴۵۰ میلیون تومان است.

آگهی‌های خرید و فروش ب‌ام‌و سری ۵ سدان ۵۳۰I

با ۷ میلیارد چه ماشینی بخرم؟ بنز E200 ۲۰۱۷

۲. مرسدس بنز E200 مدل ۲۰۱۷ 

یکی دیگر از گزینه‌های خرید ماشین ۶ میلیاردی از کمپانی مرسدس بنز است. این خودرو که مربوط به نسل پنجم E کلاس می‌شود، از محصولاتی است که تقریباً هم‌زمان با بازار جهانی وارد ایران شد. در این خودرو از گیربکس ۹ سرعته اتوماتیک مدل G-Tronic-Plus استفاده شده است که از جدیدترین تکنولوژی بنز بهره می‌برد.

E200 مدل ۲۰۱۷ از یک موتور ۲ لیتری توربوشارژ ۴ سیلندر با سقف قدرت ۱۸۴ اسب بخار و سقف گشتاور ۳۰۰ نیوتن‌متر بهره می‌برد. حاصل همکاری موتور و گیربکس آن سقف سرعت ۲۴۰ کیلومتر بر ساعت، مصرف سوخت ۶٫۷ لیتر و شتاب صفر تا صد ۷٫۷ ثانیه است.

سیستم تشخیص فاصله دیسترونیک یا Distance Pilot Distronic از دیگر ویژگی‌های این مدل بنز است که نسبت فاصله خودرو را با خودروی روبه‌رویی با تنظیم سرعت حفظ می‌کند. در صورت توقف خودروی روبه‌رویی، موتور به‌صورت خودکار متوقف می‌شود. همچنین در صورت نزدیک‌شدن هرگونه جسم متحرک این سیستم وارد عمل می‌شود و سرعت خودرو را به‌صورت هوشمند متناسب با فاصله از جسم تنظیم می‌کند.

سیستم ایمنی پیشگیرانه ضربات جانبی یا Pre-safe impulse هم تکنولوژی دیگری در این خودرو است که احتمال ورود ضربه به جوانب را تشخیص داده و هشدار لازم را به سرنشینان می‌دهد. سیستم هشدار خواب آلودگی راننده، abs هوشمند، تعلیق هوشمند اختصاصی بنز و سیستم‌های راداری دیگر مانند رادار ۳۶۰ درجه از دیگر ویژگی‌های مرسدس بنز E200 است. با این تفاسیر این خودرو در فهرست پاسخ‌های با ۷ میلیارد چه ماشینی بخرم؟ قرار می‌گیرد.

از مزایای این خودرو می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • فرمان‌پذیری
  • امکانات رفاهی
  • کیفیت ساخت بالا

اما باز هم باید اضافه کنیم که مرسدس بنز E200 با مشکل محدود بودن تیراژ واردات و خدمات‌پس‌ازفروش مواجه است. اگر به دنبال پاسخی برای سوال با ۶ میلیارد تومان چه ماشینی بخرم؟ هستید و ب‌ام‌و هم دوست ندارید، می‌توانید سراغ مرسدس بنز E200 بروید.

بر اساس داده‌های موجود در آگهی‌های دیوار، قیمت بنز E200 مدل ۲۰۱۷ در اوایل اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ حدود ۶ میلیارد تا ۷ میلیارد تومان است (بسته به نوع تیپ).

آگهی‌های خرید و فروش بنز E200

جدیدترین آگهی‌های مرسدس بنز E200

لکسوس RX 200 توربو

۳. لکسوس RX200 توربو مدل ۲۰۱۸ نیمه فول (کار کرده)

اگر به‌دنبال یک شاسی‌بلند لوکس در فهرست بهترین ماشین تا ۶ میلیارد تومان هستید، کاین S توربو ۲۰۱۳ و لندکروز ۶ سیلندر ۲۰۱۲ هم گزینه‌های انتخاب شما هستند. اما اگر می‌خواهید خودروی جوان‌تری داشته باشد، لکسوس RX انتخاب بهتری است. البته نسخه فول یا اف‌اسپرت این خودرو را باید بیشتر از ۶ میلیارد تهیه کنید.

لکسوس RX200T آخرین نسخه از این کراس‌اوور میان‌ سایز جذاب است که به ایران راه یافت. واردات آن البته در دوره کوتاهی پس از برجام صورت گرفت.  این شاسی‌بلند لوکس از یک پیشرانه‌ ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپ ۲ لیتری توربوشارژ با حداکثر توان خروجی ۲۳۸ اسب بخار و حداکثر گشتاور ۳۵۰ نیوتن‌متر  استفاده می‌کند. یک جعبه‌دنده ۶ سرعته اتوماتیک تیپ‌ترونیک نیروی موتور را به هر چهار چرخ لکسوس RX200t می‌رساند. شتاب صفر تا صد خودرو ۹٫۵ ثانیه و حداکثر سرعت آن نیز ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت است. سیکل ترکیبی مصرف سوخت در این خودرو هم ۸٫۱ لیتر به‌ازای هر ۱۰۰ کیلومتر است.

از مزایای این خودرو می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کیفیت ساخت بالا
  • دوام فنی
  • شتاب جذاب
  • فضای جادار کابین
  • سواری نرم و راحت
  • سطح بالای تجهیزات و امکانات

با لکسوس ۲۰۱۸ هم مشکل محدودیت واردات و خدمات پس از فروش را داریم. البته نباید هزینه بالای نگهداری آن را نیز ندید گرفت. در هر صورت، لکسوس RX200 یکی از بهترین خودروهای موجود حدود ۶ میلیارد تومان بازار ایران است.

بر اساس داده‌های موجود در آگهی‌های دیوار، قیمت لکسوس RX200 توربو ۲۰۱۸ نیمه فول در اوایل اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۱ حدود ۶ میلیارد تومان به بالا است.

آگهی‌های خرید و فروش لکسوس RX200 توربو

با ۷ میلیارد چه ماشینی بخرم؟

در این بازه قیمتی هم مانند بازه قبلی بیشتر شاهد محصولات بنز، ب‌ام‌و و پورشه هستیم. مازراتی کواتروپورته S ۲۰۱۲ یکی از معدود خودروهای غیر آلمانی این بازه است. خودروهایی مانند ماکان ۲۰۱۷، باکستر ۷۱۸ S ۲۰۱۷، بنز CLS500 ۲۰۱۳، ب‌ام‌و ۷۳۰Li ۲۰۱۷ و بنز E200 ۲۰۱۷ از محصولات شناخته‌شده‌تر و پرتیراژ‌تر این بازه است.

در این بین پیشنهاد ما خودروهای زیر خواهد بود:

پورشه ماکان ۲۰۱۶

۴. پورشه ماکان ۲۰۱۶ فول کارکرده

اگر همچنان به دنبال یک ماشین تا ۷ میلیارد تومان هستید و خودروهای بالا برایتان جذاب نبود، پورشه ماکان را به شما معرفی می‌کنیم. پورشه ماکان که تنها با مدل‌های مربوط به سال ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۸ خود وارد ایران شده است، یک کراس‌اوور مجلل و لوکس محسوب می‌شود که از طراحی اسپرت هم بهره می‌برد. پس گزینه دیگر ما برای پاسخ به پرسش با ۷ میلیارد چه ماشینی بخرم؟ است.

موتور ۲ لیتری ۴ سیلندر توربوشارژ این خودرو قادر به تولید ۲۵۲ اسب بخار قدرت و ۳۲۰ نیوتن‌متر گشتاور است. این قدرت توسط یک جعبه‌دنده ۷ سرعته دو کلاچه اتوماتیک به هر چهار چرخ متحرک خودرو منتقل می‌شود. حاصل همکاری این موتور و جعبه‌دنده شتاب صفر تا ۱۰۰ زیر ۷ ثانیه و سقف سرعت ۲۳۰ کیلومتر در ساعت است. مصرف سوخت ماکان هم در سیکل ترکیبی ۷٫۵ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است.

بیشتر ماکان‌های موجود در ایران تولید سال ۲۰۱۷ هستند، اما تمام این نسخه‌ها تولید هر سالی که باشد، با انبوهی از آپشن‌ها متنوع به بازار ایران قدم گذاشته‌اند. نسخه‌های فول که در ایران به مدل ۹ کلید هم معروف است، در کنسول مرکزی و درست پایین اهرم دنده، ۹ کلید مختلف به منظور تعیین حالت رانندگی آفرود، اسپرت و اسپرت پلاس، تعلیق هوشمند، تنظیم ارتفاع، کنترل پایداری، ماندن در لاین، اگزوز اسپرت و استارت استاپ انجین دارند. حالت اسپرت پلاس حساسیت فرمان، پدال گاز، تعلیق و گیربکس را تغییر می‌دهد.

از مزایای این خودروی جذاب می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کیفیت ساخت بالا
  • فرمان‌پذیری
  • مصرف سوخت
  • تنوع آپشن

ماکان در هزینه نگهداری خودروی بسیار پرخرجی محسوب می‌شود که این نکته شاید برای برخی مناسب نباشد. در هر صورت، پورشه ماکان هم یکی از گزینه خوب برای خرید ماشین تا ۷ میلیارد تومان است.

بر اساس داده‌های موجود در آگهی‌های دیوار، قیمت پورشه ماکان ۲۰۱۶ در اوایل اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۱ حدود ۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان است.

آگهی‌های خرید و فروش پورشه ماکان

جدیدترین آگهی‌های پورشه

با ۷ میلیارد چه ماشینی بخرم؟ ب‌ام‌و 730Li ۲۰۱۷

 

 

 

۵. ب‌ام‌و ۷۳۰Li پرستیژ سال ۲۰۱۷ کارکرده

در ادامه بررسی بهترین ماشین تا ۷ میلیارد تومان سراغ یکی از محصولات بی‌ام‌و می‌رویم. این تیپ از سری ۷ تقریباً مدل پایه آن محسوب می‌شود و تنها در مدل‌های ۲۰۱۷ موجود است. اما سدان لوکس ۷۳۰Li حتی در مدل پایه هم بسیار فراتر از سدان‌های دیگر ظاهر می‌شود.

این خودرو که به‌دلیل قانون منع واردات خودروهای با موتور بالای ۲٫۵ لیتر تنها با موتور ۲ لیتری توربوشارژ در ایران حضور دارد، از معدود سدان‌های لوکس و کم سن‌و‌سال بازار کشور محسوب می‌شود. موتور این خودرو قادر به تولید ۲۵۸ اسب بخار قدرت و ۴۰۰ نیوتن‌متر گشتاور است. این موتور را یک جعبه‌دنده ۸ سرعته اتوماتیک مجهز به سیستم کنترل هوشمند همراهی می‌کند. بازده این سدان دیفرانسیل عقب مجهز به سیستم کنترل لغزش در عقب، شتاب صفر تا صد ۶٫۳ ثانیه‌، سقف سرعت ۲۵۰ کیلومتر در ساعت و مصرف سوخت ۶٫۲ لیتر در هر صد کیلومتر است.

این تیپ از سری ۷ مجهز به پکیج M Sport است. در این تیپ، امکاناتی مانند تنظیم برقی صندلی‌های عقب، ماساژور صندلی‌ها، گرمکن کنسول وسط، دسته دنده سرامیکی و یا ردیف عقب Executive Lounge دیده نمی‌شود، ضمن اینکه سقف پانورامیک آن هم از نوع معمولی است.

از مزایای ب‌ام‌و سری ۷ می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کیفیت ساخت بالا
  • عملکرد فنی
  • فرمان‌پذیری
  • سطح بالای تجهیزات استاندارد
  • تنوع آپشن‌

سری ۷ ب‌ام‌و هزینه نگهداری بالاتری نسبت به تمامی مدل‌های ب‌ام‌و دارد. این خودرو را می‌توان یکی از بهترین‌های ماشین ۷ میلیاردی در ایران دانست.

بر اساس داده‌های موجود در آگهی‌های دیوار، قیمت در اوایل ب‌ام‌و ۷۳۰Li پرستیژ سال ۲۰۱۷ کارکرده اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۱ حدود ۷میلیارد تومان است.

آگهی‌های خرید و فروش ب‌ام‌و ۷۳۰LI

با ۷ میلیارد چه ماشینی بخرم؟ پورشه باکستر 718 S ۲۰۱۷

۶. پورشه باکستر ۷۱۸ S سال ۲۰۱۷

باید خوش‌شانس باشید که این رودستر لوکس و کم‌نظیر بازار کشور را تا ۷ میلیارد پیدا کنید. بااین‌حال  تعداد کمی از فروشنده‌ها هستند که این خودروی جذاب را با این قیمت می‌فروشند. باکستر که پیش‌تر در مدل ۲۰۱۱ وارد ایران شده بود، بار دیگر در سال ۲۰۱۷ با موتور ۲٫۵ لیتری به ایران راه یافت. البته که واردات آن به‌دلیل منع واردات خودرو محدود ماند و آخرین پاسخ ما برای پرسش با ۷ میلیارد چه ماشینی بخرم؟ است.

این مدل باکستر که مربوط به نسل چهارمش می‌شود، یک موتور ۲٫۵ لیتری ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپ و یک گیربکس ۷ سرعته دو کلاچه دارد. شتاب صفر تا صد این مدل از باکستر ۴٫۱ ثانیه، سقف سرعت آن ۲۸۵ کیلومتر بر ساعت و مصرف سوختش ۷٫۳ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است. فراموش نکنید که از باکستر یک نسخه ۲ لیتری هم در ایران موجود است که پسوند S را ندارد و قیمت آن کمی پایین‌تر است.

از مزایای این خودرو می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کیفیت ساخت بالا
  • فرمان‌پذیری
  • عملکرد عالی
  • طراحی جذاب

فراموش نکنید که این خودرو یک رودستر لوکس و فانتزی است که تنها برای دو سرنشین مناسب است. پرداخت این مبلغ برای چنین خودرویی با درنظر گرفتن این حقیقت مهم است. و لازم بود که در راهنمای خرید خودرو از ۵ تا ۷ میلیارد تومان حتما این مورد را بیان کنیم.

بر اساس داده‌های موجود در آگهی‌های دیوار، قیمت پورشه باکستر ۷۱۸ S  سال ۲۰۱۷ در اوایل اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ حدود ۷ میلیارد تومان به بالا است.

آگهی‌های خرید و فروش پورشه باکستر ۷۱۸ S

جدیدترین آگهی‌های ب‌ام‌و

خرید خودرو تا ۷ میلیارد؛ آخر با ۷ میلیارد چه ماشینی بخرم؟

خودروهایی که در این راهنمای خرید معرفی شدند، به نوعی بهترین انتخاب‌ها در میان خودروهای صفر و در این محدوده قیمت هستند که می‌توانند دل افرادی که توان خریدشان را دارند، به دست آورند.

همچنین این راهنمای خرید خودرو از ۵ تا ۷ میلیارد تومان باتوجه‌به حساسیت موجود برای خرید خودرو در این بازه قیمتی تهیه شده است. دقت داشته باشید که وقتی قرار است این هزینه را برای داشتن یک خودرو پرداخت کنید، باید بی‌نقص‌ترین را در اختیار داشته باشید. البته تا حد امکان لوکس و مجلل! ما سعی کردیم خودروهایی بی‌نقص، لوکس و مجلل و البته جوان‌تر را به شما معرفی کنیم. 

در هر صورت امیدواریم که این راهنمای خرید خودرو توانسته باشد، پاسخ سوال شما که با ۷ میلیارد چه ماشینی بخرم؟ را پاسخ داده باشد. در صورتی که تصور می‌کنید این مبلغ در حال حاضر برای خرید یک خودرو مبلغ بالایی است، پیشنهاد می‌کنیم مطلب با ۵ میلیارد چه ماشینی بخرم؟ را مطالعه کنید (در آن مطلب خودروهای خوب در بازه ۳ تا ۵ میلیارد معرفی شده‌اند). همچنین، اگر قادر به پرداخت مبلغ بالاتر هم هستید می‌توانید به سراغ خودروهای مطلب با ۱۰ میلیارد تومان چه ماشینی بخرم بروید. دسته‌بندی راهنمای خرید خودرو در وبلاگ دیوار نیز پر از مطالب گوناگون برای کمک بهش ما در خرید خودروی مناسب است.

نظر شما درباره راهنمای خرید بالا چیست؟ به نظر شما کدام یک از این خودروها ارزش خرید بیشتری دارند؟ شما تجربه سواری با کدام یک از این خودروها را داشتید؟ نظرات و تجربیات خودتان را از طریق بخش دیدگاه‌ها با ما در میان بگذارید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.