فهرست ارزان‌ترین خودروهای چینی بازار ایران

ماشین چینی ارزان قیمت چی بخریم؟

0

ارزان‌ترین خودروهای چینی بازار ایران کدامند؟ با توجه به گرانی و البته محدودیت ورود برندهای مختلف خودرو به ایران چه به‌دلیل تحریم و چه رعایت کردن قوانین داخلی، یکی از کشورهایی که تولیداتش در بازار ایران باب و پرمصرف شد، خودروهای محصول کشور چین است. در این سال‌های اخیر که به خاطر تورم و البته اضافه شدن درصد ورود کالای خارجی و پایین آمدن ارزش پول ملی، قیمت ماشین‌های خارجی به‌طرز سرسام‌آوری بالا رفت، ورود این دست از تولیدات از چین اجتناب ناپذیر بوده است. رابطه خوب چین و ایران سبب شده نه‌تنها واردات خودرو و لوازم یدکی، بلکه افتتاح خط تولید و مونتاژ آنها هم در داخل کشور انجام گیرد و امروزه چند خودروساز داخلی انواع مختلف از این ماشین‌های چینی را ساخته یا مونتاژ می‌کنند.

محصولات چینی همیشه در هر بازاری از ایران محل مناقشه و بحث بوده است. گروهی معتقدند این اجناس فقط و فقط به کیفیت و اعتماد مشتریان ضربه زده و ضررشان بیشتر از سودشان است. گروه دیگری نیز اعتقاد دارند حتی با وجود کیفیت کم در بعضی مدل‌ها، این نکته که خودروساز داخلی با دیدن فروش خودروهای خارجی، رقیبی جدی را برای خود در بازار می‌بیند در حالت کلی مفید است و باعث رشد محصولاتش خواهد شد. ضمن اینکه عده‌ای هم بر این باورند این کم‌کیفیت بودن خودروهای چینی مربوط به همه مدل‌ها نیست و اگر پول و البته سفارش خوبی از سمت خریدار و وارد کننده صورت گیرد، خودروی چینی هم محصولات درجه یک و با کیفیت بالاتری مهیا می‌کند. 

در هر صورت، امروزه برندهای چینی در بازار خودروی ایران کم نیستند، اما در این مطلب و در فهرست زیر سعی می‌کنیم از ارزان‌ترین خودروهای چینی در ایران نام ببریم که حالا یا به‌طور مستقیم وارد یا توسط نمایندگی تولیدشان در ایران ساخته و به بازار ارایه می‌شوند. ارزان بودن یکی از معیارهای مهم در خودروهای چینی است که بسیاری از افراد را ترغیب به خرید محصولات این کشور می‌کند. در ادامه نگاه به چند ماشین چینی ارزان موجود در بازار ایران خواهیم داشت.

بیشتر بخوانید: بهترین ماشین‌های چینی بازار ایران

برلیانس H330 - ارزان‌ترین خودروهای چینی در بازار ایران

۱ – برلیانس سری H (مدل ۹۸ و ۹۹)

قیمت: از ۲۳۰ میلیون تومان 

چند گزینه از ارزان‌ترین خودروهای چینی بازار ایران را شرکت برلیانس تولید می‌کند. برلیانس سال ۱۹۹۲ تاسیس شد و ابتدا هدف آن تولید ماشین سواری نبود؛ اما حدود ۱۰ سال بعد به این گروه پیوست. 

شرکت برلیانس کار خود را در ایران با همکاری با سایپا آغاز و اولین تولیدات خود را وارد کرد و بعد از وارد کردن هر کدام از مدل‌ها، سایپا توانست خط تولید آن را در ایران افتتاح کند. امروز این برند، چهار سری «مدل H» در بازار ایران دارد؛ سری ۲۲۰، ۲۳۰، ۳۲۰ و ۳۳۰. دو مدل از این چهار سری به‌صورت سدان و دو مدل دیگر به صورت هاچ‌بک است.

سری ۲۲۰ که هاچ‌بک است از همه ارزان‌تر (حدود ۲۳۰ میلیون تومان) است و تقریبا ارزان‌ترین ماشین چینی بازار ایران محسوب می‌شود. سری ۳۲۰ و ۳۳۰ اتوماتیک هستند که از باقی مدل‌ها گران‌ترند و حدود ۱۰۰ میلیون تومان با ۲۲۰ اختلاف قیمت دارند. هر چند که حق انتخاب در این برند کم نیست، اما تمامی مدل‌ها از نگاه کارشناسان کیفیت کمی دارند و حتی این دید منفی به ظاهر و طراحی این خودرو هم می‌رسد.

 در هر صورت اگر به دنبال یک ماشین چینی ارزان هستید، قاعدتا خودروهای برلیانس باید گزینه اول شما برای بررسی باشند. شما می‌توانید برای اطلاع از قیمت خرید و فروش خودروهای برلیانس به سایت دیوار مراجعه کنید.

ام‌وی‌ام ۳۱۵ هاچ‌بک

۲ – ام‌وی‌ام ۳۱۵ اسپرت و پلاس (مدل ۹۸ و ۹۹)

قیمت ام‌وی‌ام ۳۱۵ اسپرت: بین ۲۴۰ تا ۲۷۰ میلیون تومان/قیمت ام‌وی‌ام ۳۱۵ پلاس: بین ۳۶۰ تا ۳۸۰ میلیون تومان

یکی دیگر از ارزان‌ترین خودروهای چینی بازار ایران، محصول شرکت مدیران خودرو است. شرکت مدیران خودرو در سال ۸۱ در ایران تاسیس شده و زیر نظر کرمان موتور کار می‌کند. یکی از اهداف اولیه این شرکت ورود و مونتاژ خودروهای خارجی بود که قسمتی از این کار با تولید و مونتاژ خودروهای برند «چری» چین تحت نام MVM انجام شده است. 

ام‌وی‌ام محصولات آنچنان با کیفیتی ندارد، اما مدل اسپرت و پلاس ۳۱۵ این کمپانی در بازار ایران فروش خوبی دارند. این مدل بازطراحی شده از نسل قبل، حالا ظاهر خوب و به‌روزی پیدا کرده و سری پلاس آن امکانات رفاهی مناسبی دارد.

شرکت ام‌وی‌ام محصولات «سری X» را هم در بازار ایران دارد که مدل X22 آن از باقی ارزان‌تر است که می‌توانید در بازه قیمتی بین ۳۴۰ تا ۳۶۰ میلیون در ساخت دنده‌ای و با حدود ۱۰۰ میلیون تومان گران‌تر در نوع اتومات آن را بیابید.

 در هر صورت، ام‌وی‌ام ۳۱۵ اسپرت ماشین چینی ارزان دیگری است که می‌توانید به صورت صفر در بازار ایران خریداری کنید. برای اطلاع از آخرین قیمت خرید و فروش ام‌وی‌ام ۳۱۵هاچ‌بک به سایت دیوار مراجعه کنید.

بیشتر بخوانید: ماشین های ارزان قیمت بازار ایران چه خودروهایی هستند؟

جیلی GC6 اکسلنت

۳ – جیلی GC6 اکسلنت (مدل ۹۸)

قیمت: بین ۳۳۰ تا ۳۴۰ میلیون تومان

یکی از قدرتمندترین کمپانی‌های تولید خودروی چین جیلی است. این شرکت که کار خود را با تولید یخچال و موتورسیکلت شروع کرد و از سال ۲۰۰۲ کار تولید ماشین سواری را هم به خطوط خود اضافه کرد.

گروه جیلی هلدینگ تا به امروز حق مالکیت چند کمپانی را خریداری کرده و قسمت‌هایی از سهام چند برند معروف دیگر مثل ۱۰ درصد از سهام کمپانی «دایملر-بنز» را هم در اختیار دارد. خودروهای جیلی چندین سال پیش توسط گروه جیلیران به ایران وارد شد اما رضایت پایین مشتریان از خدمات آن باعث توقف این روند شد و امروز تنها مدل GC6 آن توسط گروه خودروسازان بم ساخته می‌شود. این خودرو هم یکی دیگر از ارزان‌ترین خودروهای چینی بازار ایران است.

جیلی جی‌سی ۶ یک ماشین چینی ارزان است که بعد از چند سال مونتاژ سازی مشترک، در سال ۹۶ بازطراحی شد و نام اکسلنت روی آن قرار گرفت. این طراحی جدید ظاهر شیک، امکانات جانبی مناسب و آپدیت شده‌ای را به آن بخشید و مهم‌ترین آپگرید فنی آن نیز اضافه شدن گیربکس ژاپنی به آن است. از نکات منفی آن هم می‌توان به در دسترس نبودن لوازم یدکی و خدمات پس از فروش و شتاب اولیه پایین آن اشاره کرد.

جک J4

۴ – جک J4 (مدل ۹۸ و ۹۹)

قیمت: بین ۳۳۰ تا ۳۶۰ میلیون تومان

شرکت جی.ای.سی که به جک (JAC) معروف شده است، یکی دیگر از کمپانی‌های چینی است که با کرمان موتور کار می‌کند. جک J4 این شرکت را می‌توان ارزان‌ترین سدان این برند برگزید و حتی گفت که این خودرو، همچنان یکی از ارزان‌ترین ماشین‌های چینی بازار ایران است. 

جک جی ۴ را به‌نام Heyve A30 هم می‌شناسند. طراحی این محصول ایتالیایی است و از ظاهر شیک و مدرنی بهره می‌برد. موتور ۱۵۰۰ سی‌سی، سقف سرعت ۱۸۰ کیلومتر و شتاب صفر تا صد حدود ۱۳ ثانیه‌ای از مشخصات فنی آن است. هر چند که کیفیت ساخت و استهلاک مطلوبی دارد، اما عرضه محدود و کم بودن لوازم اصلی یدکی از نکات منفی خرید آن است.

در هر صورت باید گفت که محصولات جک در ایران با استقبال خوبی روبرو شده‌اند و بسیاری معتقدند که محصولات این کمپانی کیفیت بالاتری نسبت به سایر خودروهای چینی بازار دارد. جک J4 هم هم اکنون یکی از ارزان‌ترین خودروهای چینی بازار محسوب می‌شود که برای افرادی که به دنبال خودرویی ارزان و غیر ایرانی هستند، شاید گزینه خوبی باشد.

شما می‌توانید با مراجعه به سایت دیوار از آخرین قیمت خرید و فروش جک J4 مطلع شوید.

بیشتر بخوانید: بهترین ماشین های ایرانی که می‌توانید بخرید!

دانگ فنگ H30

۵ – دانگ فنگ H30 کراس (مدل ۹۹)

قیمت: ۳۴۰ تا ۳۶۰ میلیون تومان

حیطه کاری شرکت دانگ فنگ تنها به ماشین سواری محدود نمی‌شود و در تولید اتوبوس و کامیون و قطعات آنها نیز دستی بر آتش دارد. این کمپانی بعد از آغاز تحریم‌ها علیه ایران با شرکت سایپا دیزل برای تولید کامیون قرارداد امضا کرد. بعد از این همکاری، ایران خودرو هم با این برند شروع به کار کرد و مدل H30 هاچ‌بک دانگ فنگ در سال ۱۳۹۵ به ایرانیان معرفی و تولید شد.

دانگ فنگ H30 کراس هم یکی دیگر از ارزان‌ترین خودروهای چینی بازار ایران است که توانست در زمان ورودش نظرات خریداران راه به خود جلب کند. دلیل آن هم این بود که سطح کیفیت و امکانات دیگر  این محصول از تولیدات داخلی ایران خودرو بالاتر بود. ایران خودرو این محصول را با دو حالت رینگ فولادی و رینگ آلومینیومی به بازار عرضه می‌کند.

اگر به دنبال خرید یک ماشین چینی ارزان قیمت هستید، اچ ۳۰ کراس هم می‌تواند گزینه خوبی برایتان باشد. شما می‌توانید با مراجعه به سایت دیوار، جدیدترین آگهی‌های خرید و فروش دانگ فنگ H30 را مشاهده کنید.

لیفان X60 - ارزان‌ترین خودروهای چینی بازار

۶ – لیفان X60 (مدل ۹۷)

قیمت: بین ۴۰۰ تا ۴۱۰ میلیون تومان

بعد از ساخت دوچرخه و موتورسیکلت، در سال ۲۰۰۵ اولین ماشین‌های شرکت لیفان به بازار وارد شدند. کرمان موتور از سوی ایران با این شرکت قرارداد همکاری امضا کرد و تا به امروز چندین مدل از تولیدات این شرکت را وارد کرده است.

لیفان X60 که به‌نوعی اولین کراس‌اوور این برند است در سال ۱۳۹۲ به ایران وارد شد و متاسفانه جزو محصولات با کیفیت قرار نمی‌گیرد. شاید بتوان گفت دلیل آنکه این خودرو در دسته ارزان‌ترین ماشین‌های چینی بازار ایران قرار می‌گیرد، همین کیفیت پایین آن است.

در سال ۹۶ این خودرو بازطراحی شد و بهبودهایی هم در قسمت فنی و هم رفاهی در آن حاصل شد، اما کارشناسان و خریداران معتقدند حتی با وجود این آپدیت‌ها کیفیت ساخت و قطعات و رانندگی با آن در حد مطلوبی نیست.

شما می‌توانید با مراجعه به سایت دیوار، جدیدترین آگهی‌های خرید و فروش لیفان X60 را مشاهده کنید.

بیشتر بخوانید: با ۴۰۰ میلیون چه ماشینی بخرم؟

چری آریزو ۵

۷ – چری آریزو ۵ دنده‌ای (مدل ۹۸ و ۹۹)

قیمت: بین ۴۱۰ تا ۴۳۰ میلیون تومان

بعد از وارد کردن و ساخت محصولات کمپانی چری به اسم ام‌وی‌ام توسط گروه مدیران خودرو، این شرکت در سال ۹۴ تصمیم‌ گرفت چند تولید جدید این برند را تحت نام اصلی‌اش به بازار ایران عرضه کند.

سدان چری آریزو ۵ یکی از آن مدل‌هاست و طراحی آن بر اساس ام‌وی‌ام ۳۱۵ شکل گرفته است. در ابتدا نسل فول آن به اسم اکسلنت در بازار تولید شد و گرانتر هم بود و امکانات رفاهی بیشتری داشت اما مدیران خودرو بعد از توقف تولید نوع اتومات، این آپشن‌ها را روی سری لاکچری دنده‌ای آن هم گذاشت؛ امکاناتی مثل سنسور چکینگ باد لاستیک‌ها، کیسه هوای جانبی، ترمز و نیروی کمکی در سربالایی‌ها و سانروف برقی.

کیفیت تا حدودی مناسب آریزو۵ آن را به گزینه خوبی مبدل کرده است اما کارآیی غیر نرمال گیربکس در بعضی مواقع و نبود لوازم یدکی به‌صورت انبوه از نکات ضعف آن است.

شما می‌توانید برای مشاهده آخرین آگهی‌های خرید و فروش چری آریزو ۵ به سایت دیوار مراجعه کنید.

چانگان CS35 - ارزان‌ترین خودروهای چینی بازار ایران کدامند؟

 

۸ – چانگان CS35 (مدل ۹۹)

قیمت: بین ۴۵۰ تا ۴۶۰ میلیون تومان

یکی دیگر از بزرگترین خودروسازان چین که در ایران با شرکت سایپا همکاری می‌کند، برند چانگان است. تا قبل از شروع خط مونتاژ این محصول در ایران، قیمت و خدمات پس از فروش آن باعث نارضایتی بود، اما از سال ۱۳۹۵ و بعد از راه‌اندازی این مهم، این دو فاکتور تا حدی زیادی بهبود یافت و این کراس‌اور توانست نظر مشتریان را به خود جلب کند.

دو نوع دنده‌ای و اتومات چانگان CS35 در بازار ایران وجود دارد و از مهمترین نکات مثبتش می‌توان به پر قدرت بودن، مصرف پایین و طراحی جادار فضای داخلی اشاره کرد. اما این محصول از نظر امکانات رفاهی عقب‌تر از جک قرار می‌گیرد و همچنین تکنولوژی گیربکس آن نیز به‌روز نشده است.

بیشتر بخوانید: ارزان ترین خودروهای سانروف دار بازار ایران کدامند؟

از میان ارزان‌ترین خودروهای چینی بازار ایران کدام مناسب‌تر است؟

غیر از مواردی که اشاره شد چند شرکت و چندین محصول دیگر چینی مثل «هاوال» و «هایما» نیز در بازار ایران فعال هستند که از محدوده این قیمت‌ها بالاتر می‌روند و دیگر نمی‌شود به آنها لقب خودروی ارزان داد.

از سوی دیگر محصولات چینی ارزان‌تری نسبت به این موارد هم پیدا می‌شوند که بنا به دلایلی واردات، تولید، فعالیت و خدمات پس از فروش خود را متوقف کرده‌اند. در نهایت اینکه خودروهای گفته شده در بالا، هر کدام نواقص و ایرادات خود را دارد و در عین حال، مزایای خوبی نیز در ازای قیمت ارائه می‌کنند.

شاید بتوان مهم‌ترین مشکل خودروهای چینی را کمبود قطعات پس از فروش و بازار نه چندان خوب دست دوم دانست. شاید به همین دلیل بد نباشد در زمان خرید یک ماشین چینی ارزان به این موارد دقت کنید و خودرویی را انتخاب کنید که خدمات پس از فروش خوبی را ارائه می‌کند.

نظر شما درباره خودروهای بالا چیست؟ آیا به نظر شما این خودروها ارزش خرید دارند یا نه؟ نظرات و تجربیات خودتان را با ما در میان بگذارید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.