مقایسه هایما S7 با جک S5 و چری تیگو ۵ و ام‌وی‌ام X33

یک خودروی چینی پر از امکانات

0

در بازار فعلی خودروهای ایران، بسیاری از خریداران به‌سراغ خودروهای چینی می‌روند. خودروسازان نوپای چینی که چندی پیش به‌دلیل ناشناخته بودن‌شان جزو گزینه‌های خرید خودرو به‌حساب نمی‌آمدند، حالا شاهد پیشرفت‌های شگفت‌انگیزی هستند که در کنار عواملی همچون رخوت خودروسازان داخلی، خروج برندهای مطرح از بازار ایران و همچنین کاهش قدرت خرید مردم، جایگاه و احترام ویژه‌ای در بین خریداران کسب کرده‌اند.

برخی از این خودروها توانسته‌اند کیفیت مطلوبی را به خریداران ارائه دهند و البته برخی دیگر از خودروهای چینی از کیفیت بسیار پایینی برخوردارند. هایما S7 نیز یکی از این خودروهای چینی است که رقبایی چون جک S5، هاوال H2، چری تیگو ۵ و بی وای دی S6 را در مقابل خود دارد.

در این مطلب به مقایسه هایما S7 با جک S5 و چری تیگو ۵ و ام‌وی‌ام X33 می‌پردازیم و قدرت این اتومبیل را در کنار رقبایش در بازار خودروی کشور بررسی می‌کنیم.

مقایسه هایما S7 با جک S5

پیشتر در مطلبی به طور مقصل به مقایسه جک S5 با خودروهای هم‌رده‌اش پرداخته‌ایم. اما به طور خلاصه باید گفت که جک S5 خودرویی با شتاب‌گیری عالی است و می‌تواند رقیب قدرتمندی برای بیش‌تر خودروهای سواری محسوب شود.

جک S5 در دو نسخه دنده‌ای و اتوماتیک به بازار عرضه شده است، در حالی که فقط نسخه اتوماتیک هایما S7 تنفس طبیعی در بازار موجود است. اگر ایمنی از مواردی است که برای‌تان اهمیت بیش‌تری دارد و دوست دارید در سفرهایتان دنده اتوماتیک نرم‌تر و امکانات بیش‌تری داشته باشید، هایما S7 با چهار کیسه‌ هوا و سیستم پایداری مطمئن‌تر خود یکی از انتخاب‌های شما در این رده قیمتی است.

با مقایسه هایما S7 با جک S5 باید گفت که انتخاب میان این دو خودرو واقعاً کار سختی است چراکه هر دو از نظر طراحی، شتاب، کیفیت، سواری و جاداری شرایطی نزدیک به‌هم دارند و اگر هم جایی تفاوت‌هایی وجود داشته باشد، میزان اختلاف آن‌قدرها شدید نیست که بتواند در انتخاب ما تاثیر جدی بگذارد.

عکس هایما S7 از روبرو
نمای روبروی هایما S7

مقایسه هایما S7 با چری تیگو ۵

چری تیگو ۵ نیز یک کراس‌اوور چینی است که چندی پیش شاهد یک به‌روزرسانی جزئی ظاهری بود. موتور این خودرو ۲۰۰۰ سی‌سی است و توانایی تولید ۱۳۹ اسب‌بخار قدرت را دارد.

چری تیگو ۵ با وجود طراحی به‌روز، خدمات پس از فروش مناسب و امکانات قابل‌قبول خود ثابت کرده است که می‌تواند خودروی با کیفیتی باشد. اما هایما S7 با دامنه خدمات وسیع‌تر و با استفاده از موتور و جعبه‌دنده قوی گزینه بهتری نسبت به تیگو ۵ است.

مخصوصاً در مقایسه هایما S7 با چری تیگو ۵ باید به این نکته توجه کنیم که هایما S7 در نسخه فول خود امکانات به‌مراتب بیش‌تری نسبت به تیگو ۵ اتوماتیک دارد و البته بسیاری از خریداران تیگو ۵ از کیفیت پایین ساخت، موتور و جعبه‌دنده ناهماهنگ و قدرت پایین موتور این خودرو گله دارند. اگر به دنبال امکانات بیش‌تری هستید می‌توانید به سراغ تیگو ۵ اکسلنت بروید.

عکس هایما S7 نمای داخلی
نمای داخلی هایما S7

مقایسه هایما S7 با ام‌وی‌ام X33

ام‌وی‌ام X33 جدید نیز یکی دیگر از رقبای هایما S7 است که مشخصات موتور و جعبه‌دنده مشابه‌ای با هایما S7 دارد، جعبه‌دنده ام‌وی‌ام X33 از نوع اتوماتیک CVT و جعبه‌دنده هایما S7 از نوع اتوماتیک ۵ سرعته است.

نسخه قبلی این خودرو ضعف‌های بزرگی در طراحی داشت که در نسخه فیس‌لیفت آن برطرف شد و شاهد تغییرات در نمای جلویی و داشبورد این خودرو بودیم. قیمت مناسب و ظاهر قابل‌قبول X33 را می‌توان ازجمله دلایلی دانست که بسیاری از خریداران را به‌سمت این خودرو می‌کشاند.

جعبه‌دنده X33 از نوع CVT است که می‌تواند سواری نرم‌تر و مصرف سوخت بهینه را داشته باشد اما در کمال تعجب می‌بینیم که این جعبه‌دنده در X33 عملکرد مناسبی ندارد و شاهد ناهماهنگی و مصرف سوخت بالای خودرو هستیم. از طرفی، کیفیت ساخت پایین و نفوذ صدای موتور این خودرو به داخل کابین از نکات منفی آن محسوب می‌شود.

به همین دلیل است که بسیاری از خریداران ترجیح می‌دهند روی هایما شرط‌ بندی کنند و البته باید گفت که در مقایسه هایما S7 با ام‌وی‌ام X33 از نظر کیفیت سواری، برگ برنده از آن هایما است. اگر علاقه‌مند هستید درباره ام‌وی‌ام ایکس ۳۳ بیشتر بدانید، شاید بد نباشد مطلب مقایسه ام‌وی‌ام X33 با خودروهای هم‌رده را مطالعه کنید.

امیدواریم که این مقایسه هایما S7 با خودروهای هم‌رده‌اش توانسته باشد اطلاعات مفید و دقیقی از کیفیت ساخت و سواری این خودرو در اختیارتان گذاشته باشد و دید روشنی برای خرید این خودرو به شما ارائه کند. شما می‌توانید با مراجعه به سایت دیوار، از آخرین قیمت خرید و فروش هایما S7 مطلع شوید.

درصورتی که تجربه رانندگی با این خودروها را دارید، دیدگاه خود را نسبت به این خودروها را با ما در میان بگذارید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.