چطور فروشگاهم را تبلیغ کنم و فروشم را افزایش دهم؟

1

 

در هر کسب و کاری اطلاع رسانی و تبلیغات، عامل مؤثری در بیشتر دیده شدن و جذب مشتری بیشتر است. پس شما نیز به عنوان فروشنده‌ی یک فروشگاه آنلاین، می‌توانید با تبلیغات و اطلاع‌رسانی، مشتری‌های بیشتری را به سمت فروشگاه خود هدایت کنید. همچنین صداقت و جلب اعتماد مشتری از نکات بسیار تأثیرگذار در فروش یک کسب و کار است.

در زیر به برخی از راه‌های مؤثر برای رونق بیشتر کسب و کار در دیوار فروشگاه اشاره می‌کنیم:

پروفایلتان را کامل کنید

هرچقدر که مشتری اطلاعات بیشتری از شما به عنوان فروشنده داشته باشد، میزان اعتمادش به فروشگاه شما افزایش خواهد یافت. پس سعی کنید تا حد ممکن اطلاعات دقیق مربوط به پروفایل فروشگاهتان را تکمیل کنید.

در ضمن «نشان تأیید» که در صورت تأیید پروانه‌ی کسب شما از جانب دیوار، به پروفایلتان اضافه می‌شود نیز می‌تواند در اعتماد مشتری بسیار مؤثر باشد. پس حتماً پروانه کسب خود را به دیوار ارائه دهید.

توضیحات چگونگی بارگذاری پروانه‌ی کسب را می‌توانید در مقاله‌ی «چطور فروشگاهم را در دیوار ثبت کنم؟» پیدا کنید.

افتتاح فروشگاه آنلاین خود را به مشتریان فعلی‌تان اطلاع دهید

شما به عنوان صاحب یک فروشگاه، حتماً تا به حال مشتریانی دارید که از شما به شکل حضوری خرید می‌کنند. پس چرا خبر وجود فروشگاه آنلاین خود را به اطلاع آن‌ها نرسانید؟ مشتریان فعلی، دوستان و آشنایان می‌توانند مشتری فروشگاه آنلاین شما نیز باشند. پس، از توضیح شفاهی تا پیام‌رسان‌ها و شبکه‌های اجتماعی‌تان، همه و همه را به کار بگیرید تا افراد بیشتری از وجود فروشگاه آنلاین شما مطلع شوند.

مثلاً می‌توانید لینک فروشگاهتان را از طریق واتس‌اپ و تلگرام و پیامک برای آنها بفرستید و در صفحه‌ی اینستاگرام‌تان آن را معرفی کنید.

از تراکت‌های چاپی استفاده کنید

می‌توانید از طریق تراکت فروشگاه آنلاین خود را معرفی کنید و در کنار آن لینک صفحه‌تان را قرار دهید.

از امکانات دیوار برای بیشتر دیده شدن استفاده کنید

در دیوار دو قابلیت به نام‌های «فوری» و «نردبان» وجود دارد که به بیشتر دیده شدن آگهی‌ها کمک می‌کند.

  • فوری: با استفاده از این قابلیت، در کنار آگهی شما کلمه‌ی «فوری» به رنگ قرمز ظاهر خواهد شد که در جلب توجه بیشتر و تصمیم‌گیری سریع‌تر خریدار مؤثر است.
  • نردبان: ترتیب نمایش آگهی در دیوار بر اساس زمان ثبت آگهی‌هاست و آگهی‌های جدید بالاتر از آگهی‌های قبلی قرار می‌گیرند. نردبان این امکان را فراهم می‌کند که یک آگهی، فارغ از زمان ثبت آن، در مدت زمانی مشخص در بالای لیست آگهی‌ها قرار بگیرد. در صورت استفاده از این قابلیت، کلمه‌ی «نردبان» در کنار آگهی نمایش داده خواهد شد.

با هزینه‌ای اندک می‌توانید از این دو قابلیت استفاده کنید تا مشتری‌های بیشتری آگهی کالای شما را ببینند.

کیفیت آگهی خود را ارتقا دهید

علاوه بر موارد بالا، ارتقای کیفیت خود آگهی نیز در جلب مشتری و فروش نقش مهمی دارد. برای رسیدن به این منظور باید عنوان دقیق، توضیحات کامل و استفاده از عکس‌های باکیفیت و درست را در آگهی خود در نظر داشته باشید.

برای اطلاعات بیشتر در این باره، به بخش «چطور در دیوار آگهی کالای فروشگاهم را ثبت کنم؟» مراجعه کنید.

1 نظر
  1. مجید می‌گوید

    بسیارعالی ومفید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.