چطور کالایم را از طریق دیوار فروشگاه‌ها بفروشم؟

0
107
آموزش فروش محصول در دیوار فروشگاه‌ها | چطور کالایم را از طریق دیوار فروشگاه‌ها بفروشم؟

آنچه در این مجموعه مقالات می‌خوانید:
۱ – دیوارِ فروشگاه‌ها چیست؟
۲ – چطور فروشگاهم را در دیوار ثبت کنم؟
۳ – چطور در دیوار آگهی کالای فروشگاهم را ثبت کنم؟
۴ – چطور کالایم را از طریق دیوار فروشگاه‌ها بفروشم؟ (شما اینجا هستید)
۵ – ارسال کالا و دریافت وجه را به چه شکل انجام دهم؟
۶ – چطور فروشگاهم را تبلیغ کنم و فروشم را افزایش دهم؟

تبریک! شما بیشتر مسیر فروش آنلاین و ارتقای کسب و کارتان را طی کرده‌اید. حالا که شعبه‌ی آنلاین فروشگاهتان را در دیوار ساخته و آگهی کالاهای خود را ثبت نموده‌اید، باید منتظر مشتری‌ها باشید تا سراغ فروشگاه آنلاین شما بیایند.

گشت و گذار در دیوار فروشگاه‌ها برای خریداران، چیزی شبیه به پاساژگردی است. ممکن است که آن‌ها در این گشت و گذار سری هم به فروشگاه شما بزنند. پس همان طور که در یک فروشگاه واقعی، به مشتری‌ها در انتخاب و خرید کمک می‌کنید، در دیوار فروشگاه‌ها نیز می‌توانید با استفاده از راه‌هایی مانند توضیحات کامل کالا، چت و تلفن، مشتری‌ها را راهنمایی کنید و در فروش بهتر و بیشتر کالایتان مؤثر باشید. همچنین قیمت مناسب و خدمات ویژه نیز در این امر تأثیر دارند.

اشاره به اطلاعات و توضیحات لازم کالا

مشتری علاقه‌مند است تا هرآنچه که لازم است، درباره‌ی محصول و کالای موردنظر خود بداند. این نکته را نیز نباید فراموش کرد که در فروشگاه آنلاین، مشتری نمی‌تواند کالا را از نزدیک ببیند. پس هرچه توضیحات و اطلاعات مربوط به کالا، دقیق‌تر و کامل‌تر و متقاعدکننده‌تر باشد، انتخاب و خرید برای مشتری آسان‌تر است. ضمناً این کار باعث تمایز و تفاوت شما نسبت به سایر فروشندگان خواهد بود.

استفاده از چت دیوار

مشتری ممکن است به فروشگاه حقیقی شما بیاید و درباره‌ی کالایی که می‌فروشید سؤالاتی بپرسد. قطعاً به سؤالات او جواب می‌دهید چون ممکن است این مشتری بالقوه، تبدیل به مشتری بالفعل شود و کالا را از شما بخرد. پس در فروشگاه آنلاین خود نیز باید روابط خود را با مشتری حفظ کنید و به سؤالات احتمالی او پاسخ دهید. قابلیت چت در دیوار فروشگاه‌ها می‌تواند به شما در ارتباط با مشتری کمک کند.

راهنمایی تلفنی به مشتری

در صفحه‌ی فروشگاه شما، شماره تلفن شما نیز درج شده است و مشتری‌ها می‌توانند با شما تماس بگیرند. تماس تلفنی نیز فرصت خوبی است تا راهنمایی‌های لازم را به مشتری ارائه دهید و او را در انتخاب و خرید یاری کنید.

عدم دریافت وجه پیش از ارسال کالا

پیش از ارسال کالا از مشتری بیعانه‌ای دریافت نکنید و اجازه بدهید که خریدار پس از مشاهده‌ی کالا، مبلغ را به طور کامل تسویه کند.

در بخش بعد می‌توانید روند ارسال کالا و پرداخت مبلغ را بخوانید.

قیمت مناسب

حتماً فروشندگان دیگری نیز در دیوار فروشگاه‌ها کالای شما را عرضه می‌کنند. پس بهتر است که همواره رقبای خود را زیر نظر داشته باشید و قیمت‌های خود را تنظیم کنید. سود کمتر می‌تواند فروش بیشتر را در پی داشته باشد.

تخفیف و شرایط ویژه

ممکن است ارائه تخفیف، شرایط ویژه فروش یا موارد دیگر در فروش شما تاثیر بسزایی بگذارد.

مشتری‌مداری

فراموش نکنید که در دیوار فروشگاه هم دقیقاً مانند مغازه و فروشگاه، اخلاق فروشنده مهم‌ترین عامل در فروش است. پس خوش‌اخلاق و باحوصله باشید و برای مشتریان وقت کافی بگذارید.

***در مطلب بعدی نکات مهمی درباره چگونگی ارسال کالا به مشتریان و دریافت وجه را خواهید خواند.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید