مقایسه‌ هیوندای آوانته با رنو مگان و سیتروئن زانتیا

0

قدرت هیوندای آوانته نسبتاً خوب است و با فشار بر پدال گاز ناامید نخواهید شد و می‌توان آن را یکی از نقاط قوت این خودرو دانست. موتور قدرت زیادی دارد و گیربکس در هر دو مدل دستی و اتوماتیک روان و هماهنگ است و باعث رضایت‌تان خواهد شد.

رقیبان اصلی آوانته در زمینه قدرت موتور رنو مگان و سیتروئن زانتیا هستند. رنو مگان بیشترین شباهت را با هیوندای آوانته دارد و هر دو در یک بازه‌ قیمتی قرار می‌گیرند. همچنین رنو مگان ۲۰۰۰ اتوماتیک بازار خرید و فروش بهتری دارد و می‌تواند از این نظر مورد توجه قرار بگیرد.

در ادامه مطلب به مقایسه‌ هیوندای آوانته با رنو مگان و سیتروئن زانتیا می‌پردازیم و هیوندای آوانته را در برابر این دو رقیب فدرتمندش بررسی می‌کنیم.

مقایسه‌ هیوندای آوانته با رنو مگان و سیتروئن زانتیا
نمای کناری هیوندای آوانته

مقایسه‌ هیوندای آوانته با رنو مگان

رنو مگان را باید یکی از نزدیک‌ترین رقبای هیوندای آوانته دانست. رنو مگان مورد نظر ما نسل دوم این خودرو است که از سال ۲۰۰۶ به‌صورت وارداتی و از سال ۱۳۸۷ به‌صورت مونتاژ به بازار ایران عرضه شد. رنو مگان را باید بدون شک یکی از موفق‌ترین و پرفروش‌ترین محصولات رنو بدانیم که از همان ابتدای ورود به بازار ایران به دلیل ظاهر جذاب و ویژگی‌های فنی خوب به‌سرعت توانست به محبوبیت بالایی دست یابد.

طراحی کابین مگان، اما به‌خوبی ظاهر بیرونی آن نیست و تا‌حدودی قدیمی و خسته‌کننده به‌نظر می‌رسد، با‌ این حال، رنو مگان را می‌توان در این بخش بهتر از هیوندای آوانته ارزیابی کرد. با مقایسه‌ هیوندای آوانته با رنو مگان از نظر آپشن‌ها هم باید گفت که هر دو خودرو سطح بالایی ندارد، اما مگان اندکی بهتر است.

رنو مگان و هیوندای آوانته هر دو به موتور ۲۰۰۰ سی‌سی مجهز هستند و مگان می‌تواند با استفاده از این موتور ۱۳۵ اسب بخار قدرت و ۱۹۱ نیوتن‌متر گشتاور تولید کند و آوانته با اختلافی جزئی قادر به تولید ۱۴۰ اسب بخار قدرت و ۱۸۲ نیوتن‌متر گشتاور است. حداکثر سرعتی که می‌توانید با مگان تجربه کنید ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت است، اما هیوندای آوانته حداکثر سرعتی تا سقف ۲۲۰ کیلومتر بر ساعت را در اختیارتان قرار می‌دهد. ۰ تا ۱۰۰ مگان نیز معادل با ۱۱ ثانیه است که اختلاف آن با ۰ تا ۱۰۰ آوانته دستی که ۹.۱ ثانیه است مشهود است.

با مقایسه‌ هیوندای آوانته با رنو مگان باید گفت که کیفیت سواری هر دو خودرو خوب است. آوانته سواری نرمی دارد، اما شاید مهم‌ترین نکته در مورد آن ترمز‌های پرقدرتش باشد. این خودرو از نظر هندلینگ و فرمان‌پذیری نیز وضعیت بسیار خوبی دارد. در نقطه مقابل رنو مگان نیز هندلینگ رضایت‌بخشی دارد و عملکرد سیستم تعلیق آن نیز نسبتا نرم است و سیستم فرمان آن نرم و دقیق است.

در ‌مجموع، می‌توان گفت رنو مگان در مقایسه با هیوندای آوانته خودرویی به‌روزتر و خوش استایل‌تر است و به‌دلیل تولید بیشتر و خدمات پس از فروش مناسب‌تر به‌مراتب ارزش خرید بالاتری نسبت به آوانته دارد. پیشنهاد می‌کنیم برای کسب اطلاعات بیشتر مطلب مقایسه رنو مگان با خودروهای هم‌رده را هم مطالعه کنید.

مقایسه‌ هیوندای آوانته با رنو مگان و سیتروئن زانتیا
تصویری از داخل هیوندای آوانته

مقایسه‌ هیوندای آوانته با سیتروئن زانتیا

سیتروئن زانتیا که توسط شرکت سایپا در حد فاصل سال‌های ۱۳۸۰ تا ۱۳۸۹ در ایران تولید شد، خیلی زود توانست به یک خودروی محبوب در بازار ایران تبدیل شود و یکی از مهم‌ترین دلایل آن، موتور قدرتمندی بود که در شتاب و سرعت، عملکرد بسیار خوبی داشت.

با مقایسه‌ هیوندای آوانته با سیتروئن زانتیا از نظر ظاهری باید گفت که سیتروئن زانتیا خودروی جذاب و اصطلاح جوان‌پسند بود، اگرچه طراحی کابین آن چنگی به‌دل نمی‌زند و تاحدودی نیز شبیه با کابین هیوندای آوانته است. زانتیا در بازارهای جهانی با پیشرانه‌های مختلفی عرضه شد که سایپا دو پیشرانه ۱.۸ و ۲.۰ لیتری را برای ایران در نظر گرفت. پیشرانه ۱.۸ لیتری قابلیت تولید حداکثر قدرت ۱۱۰ اسب بخار و ۱۵۵نیوتن‌متر گشتاور را دارد، در‌حالی‌که پیشرانه ۲ لیتری زانتیا می‌تواند ۱۳۵ اسب بخار قدرت ۱۸۷نیوتن‌متر گشتاور تولید کند. هیوندای آوانته نیز با موتور ۲ لیتری خود توانایی تولید ۱۴۰ اسب بخار قدرت و ۱۸۲ نیوتن‌متر گشتاور را دارد که از زانتیا ۱.۸ لیتری سریع‌تر است و با زانتیای ۲ لیتری رقابت نزدیکی دارد. مصرف سوخت ترکیبی هیوندای آوانته ۸.۱ لیتر و مصرف سوخت ترکیبی زانتیا ۹.۱ لیتر است.

زانتیا موفق به دریافت استاندارد آلایندگی یورو ۲ و هیوندای آوانته موفق به دریافت استاندارد آلایندگی یورو ۳ شده است. هر دوی این خودروها به امکانات ایمنی از‌جمله ترمزهای ضدقفل ABS و EBD مجهز هستند، ۲ عدد کیسه هوا دارند. تنظیم برقی آینه‌ها و شیشه بالابر برقی جلو و عقب، مه‌شکن، سیستم تهویه‌ مطبوع دستی و اتوماتیک و سیستم ضد سرقت نیز از امکانات رفاهی هر دوی این خودروها است. سیتروئن زانتیا هزینه‌ تعمیر بالایی دارد و با‌توجه به پیچیدگی سیستم‌های درونی آن ممکن است مالک خود را به‌دردسر بیندازد.

هر دو خودرو در بازار دست دوم محبوبیت چندانی ندارند و بیشتر خریداران به سراغ خودروهای صفر یا خودروهای هم‌قیمت دیگر می‌روند.

سخن پایانی

امیدواریم که این مقایسه توانسته باشد اطلاعات مفیدی از هیوندای آوانته در اختیارتان قرار دهد. شما می‌توانید جهت اطلاع از آخرین قیمت خرید و فروش هیوندای آوانته به سایت دیوار مراجعه کنید.

نظر شما درباره مقایسه بالا چیست؟ به نظر شما کدام یک از خودروهای بالا ارزش خرید بیشتری دارد؟ نظرات و تجربیات خودتان را با ما و سایر خوانندگان دیوار در میان بگذارید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.