مقایسه هیوندای سانتافه ۲۴۰۰ سی‌سی با خودروهای هم‌رده

0

امروز بازار خودروهای شاسی بلند داغ‌تر از هر زمان دیگری است و طرف‌داران بی‌شماری را برای خود دست‌وپا کرده است. طرف‌داران این سگمنت به‌قدری زیاد هستند که خودروسازان معروف سعی می‌کنند همواره بهترین‌های خود را در این رده عرضه کنند.

حال اگر قصد خرید یک شاسی‌بلند متوسط را داشته باشید انتخاب‌های زیادی پیش روی شما قرار می‌گیرد، که از یکی از محبوب‌ترین‌ و شناخته شده‌ترین آن‌ها هیوندای سانتافه است. نسل سوم هیوندای سانتافه به‌محض ورود به بازار ایران به‌دلیل طراحی زیبا و پیشینه بسیار خوب به‌سرعت توانست به صدر فهرست پرفروش‌ترین خودروهای کره‌ای راه یابد. البته هیوندای سانتافه در بازار ایران بی‌رقیب نیست، خودروهای زیادی توان رقابت با آن را دارند.

در این مطلب قصد داریم به مقایسه هیوندای سانتافه ۲۴۰۰ با کیا سورنتو و سانگ یانگ رکستون بپردازیم تا ببینیم سانتافه محبوب در برابر رقبایش چه حرفی برای گفتن دارد.

مقایسه هیوندای سانتافه با کیا سورنتو

نسل سوم کیا سورنتو در سال ۲۰۱۵ معرفی شد. در مقایسه با نسل قبل تحولات اساسی را تجربه کرده و از نظر طراحی کاملاً متفاوت شده است. چراغ‌های کشیده زیبا در جلو و عقب خودرو به‌همراه جلوپنجره بسیار بزرگ از مهم‌ترین ویژگی‌های طراحی بدنه سورنتو هستند و استفاده صحیح از قطعات کرومی نیز در زیباتر شدن نمای ظاهری سورنتو نقش پررنگی داشته‌اند‌.

کیا سورنتو درمجموع چهره زیبایی دارد و از پلت‌فرم مشترکی با سانتافه بهره می‌برد، ولی به‌اندازه سانتافه در بازار ایران خوش‌اقبال نبوده است. هیوندای سانتافه را بدون‌شک باید پرفروش‌ترین خودروی این کلاس در بازار ایران دانست که از محبوبیت بسیار زیادی نیز برخوردار است.

جذابیت‌های ظاهری این خودرو به‌گونه‌ای است که افراد مختلف با سلیقه‌های متفاوت را به خود جذب کرده است و بی‌تردید یکی از دلایل فروش خوبش همین ظاهر زیبا و هماهنگ آن است. این خودرو یکی از معدود خودروهایی است هم مدل صفر‌کیلومتر و هم مدل کارکرده آن از فروش بسیار خوبی برخوردار است.

هیوندای سانتافه درون کابین نیز از طراحی خوبی بهره برده است و اجزای کابین بسیار زیبا و هماهنگ به‌نظر می رسد. متریال به‌کار رفته در کابین هر دو خودرو نیز خوب است، ولی درمجموع می‌توان گفت که طراحی کابین سورنتو جذاب‌تر است و حس‌و‌حالی اسپرت‌تر دارد. از نظر آپشن‌های رفاهی هر دو خودرو وضعیت بسیار مطلوبی دارند و هر دو در نسخه‌های فول‌آپشن از بالاترین سطح امکانات بهره‌مند هستند. در بحث ایمنی نیز وضعیت همین‌گونه است و هر دو به پکیج کاملی از کیسه‌های هوا و سیستم های ترمز و پایداری مجهز هستند.

با مقایسه هیوندای سانتافه ۲۴۰۰ سی‌سی با کیا سورنتو باید گفت که هم سورنتو و هم سانتافه از یک پیشرانه ۲.۴ لیتری ۴ سیلندر از سری پیشرانه‌های GDI برخوردارند که عملکرد تقریباً مشابهی برای آن‌ها به ارمغان می آورد. اگرچه سانتافه اندکی کندتر است و مصرف سوختش نیز مقداری بیشتر. در هر دو خودرو نیز وظیفه انتقال نیرو به هر چهار چرخ را یک جعبه‌دنده ۶ سرعته اتوماتیک برعهده دارد. کیفیت سواری نیز در هر دو خودرو بالاست، ولی سانتافه در این مورد، در برخی موارد مانند تکمیل بودن سرنشینان، اندکی ضعیف عمل می‌کند.

با‌این‌حال، در‌مجموع می‌توان گفت هر دو خودرو شرایط تقریباً مشابهی دارند و اختلاف میان آن‌ها چندان زیاد نیست. اگرچه کیا سورنتو از نظر فنی سطح بالاتری نسبت به هیوندای سانتافه دارد، ولی اختلاف قیمت آن با هیوندای سانتافه و بازار خرید‌و‌فروش ضعیف‌تر آن موجب شده این خودرو ارزش خرید پایین‌تری داشته باشد.‌

مقایسه هیوندای سانتافه 2400 سی‌سی با خودروهای هم‌رده

مقایسه هیوندای سانتافه ۲۴۰۰ با سانگ یانگ رکستون G4

هیوندای سانتافه طراحی یکپارچه‌ای دارد و در ظاهر اجزای آن بسیار هماهنگ است. در‌واقع، هیوندای در طراحی نسل جدید محصولاتش بسیار موفق بوده است، چیزی‌که نقطه قوت سانتافه محسوب می‌شود. البته سانگ یانگ رکستون نیز در نسل جدید خود از طراحی بسیار خوبی برخوردار است و شاید برای بسیاری از افراد زیباتر و هیجان انگیز‌تر از سانتافه باشد.

رکستون از ظاهری لوکس اما در‌عین‌حال خشن و جذاب برخوردار است تا بتواند نظر طیف وسیع‌تری از مشتریان با سلایق مختلف را جلب کند. در این خودرو ویژگی‌هایی مانند خطوط برجسته و طراحی سپرها و فرم زیبای چراغ ها حس قدرت را به هر بیننده‌ای منتقل می‌کنند. طراحی منحصر‌به‌فرد هر دو خودرو را درون کابین نیز شاهد هستیم و هر کدام از جذابیت‌های بخصوصی برخوردارند.‌ کیفیت متریال استفاده شده در کابین هر دو خودرو خوب است، ولی در سانگ‌یانگ رکستون کمی بهتر.

با مقایسه هیوندای سانتافه ۲۴۰۰ سی‌سی با رکستون از نظر فضای کابین باید گفت که سانگ یانگ رکستون G4 و هیوندای سانتافه وضعیت تقریباً مشابهی دارند و مدل های هفت‌نفره هیوندای سانتافه فضایی برابر با رکستون در اختیار سرنشینان قرار می‌دهد، اما رکستون از نظر حجم صندوق بار بر سانتافه برتری خواهد داشت.‌

با مقایسه هیوندای سانتافه ۲۴۰۰ سی‌سی با سانگ یانگ رکستون در می‌یابیم که هر دو خودرو از نظر امکانات رفاهی و ایمنی از سطح بسیار خوبی برخوردارند و بدون شک از این نظر در دسته بهترین‌های بازار جای می‌گیرند.‌ سانگ یانگ رکستون نیروی خود را از یک پیشرانه ۴ سیلندر ۲ لیتری توربو می‌گیرد که توان تولید ۲۲۲ اسب بخار قدرت و ۳۵۰ نیوتن‌متر گشتاور را دارد. درحالی‌که، هیوندای سانتافه در نسخه راه یافته به بازار ایران از یک پیشرانه ۴ سیلندر ۲.۴ لیتری بهره می‌برد که قادر است ۱۹۰ اسب بخار قدرت و ۲۴۲ نیوتن‌متر گشتاور را تولید نماید.

هر دو خودرو نیز از یک گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک برای انتقال نیرو به هر چهار چرخ بهره می‌برند. با این اوصاف نمی‌توان برای سانتافه در مقابل رکستون شانس زیادی قائل بود و رکستون علی‌رغم وزن بیشتر باز هم از سانتافه پرشتاب‌تر و چالاک‌تر است و سانتافه با شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر ۱۰.۹ ثانیه‌ای در مقابل ۷.۵ ثانیه رکستون حرفی برای گفتن نخواهد داشت. مصرف سوخت ترکیبی رکستون نیز ۸.۵ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است که در مقابل سانتافه با ۱۱.۲ لیتر بسیار کم‌مصرف‌تر است.‌

در‌مجموع می‌توان گفت که پیشرانه هیوندای سانتافه بازدهی مناسبی ندارد، زیرا با قدرت و گشتاور کمتر مصرف سوخت بیشتری از سانگ یانگ رکستون G4 را به ثبت می رساند. از طرفی رکستون از استاندارد آلایندگی یورو ۶ برخوردار است، ولی استاندارد آلایندگی سانتافه یورو ۵ است.

درنهایت می توان گفت هر دو خودرو طراحی زیبایی دارند، به آپشن‌های متعددی مجهزند و از کیفیت سواری خوبی نیز برخوردارند. سانگ یانگ رکستون G4 تمامی ویژگی‌های یک شاسی‌بلند تمام‌عیار را دارد و  برای افرادی که به‌دنبال شاسی‌بلندی با قابلیت‌های فنی بالا هستند بدون‌شک یکی از بهترین‌هاست، ولی اگر بازار خریدوفروش بهتر و افت قیمت کمتر برای‌تان مهم‌تر است سانتافه خودروی مناسب شماست.

جمع‌بندی

امیدواریم که این مطلب توانسته باشد اطلاعات مفیدی از هیوندای سانتافه نسل سوم و ارزش خرید آن در اختیارتان گذاشته باشد. شما می‌توانید با مراجعه به سایت دیوار و مشاهده آگهی‌های خودرو، از قیمت خرید و فروش هیوندای سانتافه ۲۵۰۰ سی‌سی مطلع شوید.

نظر شما درباره این خودرو چیست؟ نظرات و تجربیات خودتان درباره این خودرو را با ما و سایر خوانندگان بلاگ دیوار در میان بگذارید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.