مقایسه هیوندای ولستر با هیوندای جنسیس کوپه و کیا سراتو کوپه

0

در این مطلب مقایسه، قصد داریم به سراغ خودروی اسپورت هیوندای ولستر برویم. همانند هر خودروی دیگری، هیوندای ولستر نیز بی‌رقیب نیست و از میان رقبای آن می‌توان به هیوندای جنسیس کوپه و کیا سراتو کوپه اشاره کرد که هر دو از محبوب‌ترین خودروهای بازار هستند. با ما همراه باشید تا شما را با جزئیات مقایسه هیوندای ولستر با هیوندا جنسیس کوپه و کیا سراتو کوپه آشنا کنیم.

مقدمه‌ای بر مقایسه هیوندای ولستر

همواره یکی از بخش‌های هیجان‌انگیز بازار به خودروهای اسپرت و کوپه تعلق دارد. این خودروها به‌دلیل برخورداری از ظاهری اسپرت و جذاب، قابلیت‌های فنی و توانایی شتاب‌گیری بالا به یک گزینه ایدئال برای عاشقان سرعت بدل شده‌اند. یکی از گزینه‌های موجود در بازار ایران هیوندای ولستر است که به‌دلیل ویژگی‌های ذکر شده طرف‌داران زیادی نیز دارد.

مقدمه‌ای بر مقایسه هیوندای ولستر
هیوندای ولستر از نمای روبه رو

مقایسه هیوندای ولستر با هیوندای جنسیس کوپه

با مقایسه هیوندای ولستر و هیوندای جنسیس کوپه، اولین چیزی ‌که جلب‌توجه می‌کند، جثه و ظاهر بزرگ‌تر جنسیس کوپه است. در واقع، جنسیس کوپه با ۴۶۳۰‌ میلی‌متر طول و ۱۸۶۴‌ میلی‌متر عرض بزرگ‌تر از ولستری است که ۴۲۱۹‌ میلی‌متر طول و ۱۷۹۱‌ میلی‌متر عرض دارد. البته هیوندای ولستر به‌دلیل طراحی خاص و برآمدگی‌های روی بدنه، توانسته است تا‌حدودی این اختلاف را در ظاهر کم کند. در‌ مجموع هر دو خودرو چهره‌ای اسپرت و جذاب دارند و نمی‌توان ایراد خاصی را به آنها گرفت. همچنین، مورد جالبی در طراحی هیوندای ولستر وجود دارد؛ در سمت راننده یک در و در سمت دیگر دو در موجود است که باعث شده طراحی این خودرو خاص‌تر از رقبایش شود.

با ورود به کابین اولین چیزی‌ که احساس می‌شود، فضای بزرگ‌تر هیوندای جنسیس است. درواقع کابین این خودرو در مقایسه هیوندای ولستر، برای جلو پای سرنشینان از فضای بیشتری برخوردار است. طراحی کلی کابین در هر دو خودرو نیز بسیار خوب است و از متریال به‌نسبت باکیفیتی در ساخت آ‌نها استفاده شده است.

هر دو خودرو از آپشن‌ها و امکانات رفاهی مناسبی بهره می‌برند. هیوندای جنسیس به آپشن‌هایی مانند سیستم صوتی اینفینیتی با ۱۰ اسپیکر و نمایشگر ۷ اینچی لمسی، تنظیم صندلی راننده در ۶ جهت و سرنشین جلو در ۴ جهت، آینه‌های برقی به‌همراه گرم‌کن، کروز‌کنترل، قابلیت کنترل سیستم صوتی و کروز‌کنترل از روی فرمان، سیستم هوای مطبوع خودکار و امکانات سفارشی مانند سانروف، سنسور دنده‌عقب، سیستم ورود و استارت بدون کلید مجهز است.

در مقایسه هیوندای ولستر، باید گفت این خودرو نیز از آپشن‌هایی مانند صفحه نمایش ۷اینچی لمسی، کروز کنترل، آینه‌های جانبی برقی به‌همراه گرم‌کن، چراغ روز، سیستم Smart Key به‌همراه دکمه استارت، تنظیم برقی صندلی راننده، دوربین عقب به‌همراه سنسور بهره می‌برد. البته هیوندای ولستر به آپشن سقف پانوراما مجهز است که جنسیس از آن بی‌بهره است.

در بحث ایمنی هر دو خودرو وضعیت خوبی دارند. هیوندای جنسیس کوپه به ۶ کیسه هوا مجهز است و در کنار ترمز‌های دیسکی خنک‌شونده از سیستم‌های ترمز و پایداری ABS ،EBD، TSC، ESC، BA، EBA و SC بهره می‌برد. در نقطه مقابل، هیوندای ولستر نیز برای حفاظت از سرنشینان از ۶‌ عدد کیسه‌ هوا بهره می‌برد و به سیستم‌های ترمز و پایداری ABS، EBD، ESC، BA، VSM و HAC مجهز است.

پیش از هرچیز، لازم‌به‌ذکر است که ولستر برعکس جنسیس، یک خودروی دیفرانسیل جلوست. هیوندای جنسیس به یک پیشرانه ۶‌ سیلندر ۳٫۸ لیتری مجهز است. این پیشرانه قادر به تولید ۳۰۶‌ اسب بخار قدرت و ۳۶۰‌ نیوتن‌متر گشتاور است. این خودرو همچنین مجهز به یک جعبه ‌دنده ۸ دنده تیپ ترونیک (در نسخه فیس لیفت و در نمونه‌های قبل فیس لیفت جعبه دنده ۶سرعته اتوماتیک دیده می شود) است. این جعبه دنده نیروی موتور را به چرخ‌های عقب منتقل می‌کند و می‌تواند جنسیس ۱۶۳۸‌ کیلوگرمی را در ۵٫۹‌ تا ۶٫۴ ثانیه به سرعت ۱۰۰‌ کیلومتر بر ساعت برساند. حداکثر سرعت آن نیز ۲۴۰‌ کیلومتر بر ساعت خواهد بود. مصرف سوخت ترکیبی هیوندای جنسیس نیز در هر ۱۰۰ کیلومتر ۱۱ لیتر است.

در نقطه مقابل، هیوندای ولستر نیروی خود را از یک پیشرانه ۴‌ سیلندر ۱٫۶لیتری می گیرد که توان تولید ۱۲۸ اسب بخار قدرت و ۱۵۴ نیوتن‌متر گشتاور را دارد. جعبه‌دنده به‌کاررفته در این خودرو، یک جعبه‌دنده ۶‌ دنده اتوماتیک است که می‌تواند هیوندای ولستر ۱۲۱۰ کیلوگرمی را در ۱۰ ثانیه به سرعت ۱۰۰‌ کیلومتر بر ساعت برساند و حداکثر سرعت آن نیز ۱۹۰ کیلومتر بر ساعت است. با‌‌وجوداین، به‌طور کامل مشخص است که این پیشرانه به‌هیچ‌وجه به‌پای جنسیس نخواهد رسید. نکته مثبت برای مقایسه هیوندای ولستر، مصرف سوخت کمتر آن نسبت به هیوندای جنسیس است؛ به‌طوری‌که ولستر در هر ۱۰۰ کیلومتر به‌صورت ترکیبی ۷٫۸ لیتر بنزین مصرف می‌کند.

مقایسه هیوندای ولستر با هیوندا جنسیس کوپه
نمای داخلی هیوندای ولستر

مقایسه هیوندای ولستر با کیا سراتو کوپه

دیگر خودروی حاضر در مقایسه هیوندای ولستر، کیا سراتو کوپه است. این خودرو از پلت‌فرمی مشترک با نسخه سدان کیا بهره می‌برد، ولی ارتفاع آن ۲۵ سانتی‌متر کمتر است تا ظاهر اسپرت‌تری به ‌خود بگیرد. این خودرو به‌طور‌کلی از ظاهری اسپرت و تهاجمی برخوردار است و در مقایسه با هیوندای ولستر تا‌ حدودی جذاب‌تر به‌ نظر می‌رسد.

کیا سراتو کوپه درون کابین نیز همانند هیوندای ولستر از طراحی خوبی برخوردار است و جنس متریال به‌کاررفته در آن نیز رضایت‌بخش خواهد بود. کابین هردو خودرو فضای کافی را برای سرنشینان فراهم خواهد کرد، اگرچه از نظر فضای سرنشینان عقب در مقایسه هیوندای ولستر، کیا سراتو کوپه برتری دارد.

سطح امکانات رفاهی کیا سراتو راضی‌کننده خواهد بود. از مهم‌ترین آپشن‌های این خودرو می‌توان به آینه‌های الکتروکرومیک، استارت دکمه‌ای، کروز‌کنترل، گرم‌کن صندلی‌های جلو، صندلی راننده با قابلیت تنظیم در ۸ جهت، صفحه کیلومتر سوپرویژن، Auto Light، سنسور پارک جلو و عقب، دوربین دید عقب، کروز‌کنترل، تنظیم برقی آینه‌ها با گرم‌کن، سیستم صوتی با نمایشگر ۴٫۲ اینچی و ۶ بلندگو، چراغ روز، سنسور و دوربین عقب و سانروف ۲حالته اشاره کرد.

از دیگر برتری هیوندای ولستر در این بخش، می‌توان به صفحه نمایشگر ۷اینچی و سقف پانوراما اشاره کرد. در بخش ایمنی هر دو خودر از شرایط به‌نسبت مشابهی برخوردارند و تفاوت خاصی میان آنها وجود ندارد.

برای اطلاعات بیشتر می‌توانید مطلب مقایسه کیا سراتو کوپه با تویوتا GT86 و هیوندای ولستر را بخوانید.

مقایسه هیوندای ولستر با کیا سراتو کوپه
نمای پشتی هیوندای ولستر

کیا سراتو کوپه به یک پیشرانه ۴‌ سیلندر ۲لیتری مجهز است که توان تولید ۱۵۴ و ۱۶۴‌ اسب بخار قدرت و ۱۹۵ و ۲۰۹‌ نیوتن‌متر گشتاور را دارد و می‌تواند به کمک یک جعبه‌دنده ۶ دنده اتوماتیک این خودرو ۱۳۵۵ ‌کیلوگرمی را در ۱۰ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برساند. حداکثر سرعت آن نیز ۲۰۰ ‌کیلومتر بر ساعت خواهد بود. در‌حالی‌که هیوندای ولستر نیروی خود را از یک پیشرانه ۴ سیلندر ۱٫۶‌لیتری می‌گیرد که توان تولید ۱۲۸‌ اسب بخار قدرت و ۱۵۴‌ نیوتن متر گشتاور را دارد.

جعبه‌دنده به‌کاررفته دراین خودرو همانند سراتو کوپه یک جعبه‌دنده ۶ ‌دنده اتوماتیک است که می‌تواند هیوندای ولستر ۱۲۱۰‌ کیلوگرمی را در ۱۰ ‌ثانیه به سرعت ۱۰۰‌ کیلومتر بر ساعت برساند و حداکثر سرعت آن نیز ۱۹۰ کیلومتر بر ساعت است. مصرف سوخت ترکیبی در سراتو کوپه ۸٫۳ لیتر و در ولستر ۷٫۸‌ لیتر خواهد بود. نکته مهم درمورد این دو خودرو دیفرانسیل جلو بودن ولستر است که موجب می‌شود توانایی کمتری، به‌خصوص در مانورها، نسبت به کیا سراتو داشته باشد.

سخن آخر

امیدواریم که این مطلب اطلاعات مفیدی دربارهٔ مقایسه هیوندای ولستر در اختیار شما قرار داده باشد. شما می‌توانید با ورود به سایت دیوار آخرین آگهی‌های خرید و فروش هیوندای ولستر را مشاهده کنید.

نظر شما درباره مقایسه بالا چیست؟ به‌نظر شما کدام یک از این خودروها ارزش خرید بیشتری دارند؟ آیا تجربه سواری با هر سه خودرو را داشته‌اید؟ نظرات و تجربیات خودتان را با ما در میان بگذارید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.