مشکل شماره‌گذاری محصولات ایران خودرو برطرف شد

0

مدیران گروه صنعتی ایران خودرو اعلام کردند که از مدتی قبل مشکل شماره‌گذاری محصولات این شرکت مانند رانا پلاس، سورن پلاس و پژو ۲۰۷i پانوراما به طور کامل حل شده و این خودرو مشکلی را در زمینه استانداردها ندارند.

بعد از کمی پرس‌و‌جو مشخص شد که رانا پلاس، سورن پلاس و پژو ۲۰۷i پانوراما به خاطر مشکلات محیط زیستی تعلیق مجوز شماره‌گذاری را نداشته‌اند و تنها به خاطر اصلاح اطلاعات خودرو در شناسنامه داخل محوظه موتور، این اتفاق رخ داده است.

به گفته یکی از مدیران این خودروسازی در حال حاضر رانا پلاس، سورن پلاس و پژو ۲۰۷i پانوراما هیچ مشکلی برای شماره‌گذاری ندارند و عدم تخصیص پلاک به این خودرو در چند روز، به خاطر تغییرات در ساختار شناسنامه خودرو به درخواست ناجا بوده است. این مشکل هم ارتباطی به مباحث استاندارد و ایمنی نداشته و تنها ناجا خواستار مشخص شدن شناسه خودروهای جدید در شناسنامه سورن پلاس، رانا پلاس و و پژو ۲۰۷i پانوراما بوده است.

بیشتر بخوانید: نسخه جدید فوتون تونلند با پیشرانه دو لیتری توربو به بازار آمد

اگر خودرویی به هر دلیلی مشکل استانداردی و محیط زیستی داشته باشد باید در کمیته خودرو مطرح شود تا درباره آن تصمیم گیری شود؛ شاید لازم باشد که راهکار موقت درباره برخی از خودروها دیده شود که نمی‌توانند استانداردهای حداکثری سازمان ملی استاندارد و سازمان حفاظت محیط زیست را پاس کنند.

تحت هیچ شرایطی نباید مانع تولید و تحویل خودرو شد، توقف در تولید و عرضه حتی برای یک روز باعث التهاب و رشد قیمت خودرو خواهد شد، بدین جهت همه بخش‌های درگیر در این حوزه موظف هستند که شرایطی را فراهم کنند که تولید و عرضه خودرو مستمر باشد.

***

شما می‌توانید حدیدترین اخبار خودرو را در بلاگ دیوار مطالعه کنید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.