همکاری ایمیدرو با ایران خودرو

0

سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (شناخته ‌شده با عنوان ایمیدرو) شرکت هلدینگ دولتی فعال در بخش معدن ایران است. ایمیدرو دارای ۸ شرکت اصلی و ۵۵ شرکت عملیاتی در زمینه صنایع فولاد، آلومینیوم، مس، سیمان و مواد معدنی است.

رئیس هیئت‌عامل ایمیدرو، وجیه‌الله جعفری، با بیان این مطلب ضمن تحسین دستاوردهای ایران‌خودرو در توسعه محصول و خودکفایی تصریح کرد: «طراحی محصولات جدید، فناوری و سایر فعالیت‌های ایران‌خودرو می‌تواند منجر به توسعه ساخت داخل و کاهش ارزبری شود.» او حمایت از خودروسازی کشور را وظیفه ملی دانست و از حمایت‌های همه‌جانبه این سازمان و تمامی تأمین‌کنندگان فلزی بزرگ کشور از تولید در گروه صنعتی ایران‌خودرو خبر داد.»

وی که در نشست با مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو سخن می‌گفت، باتوجه‌به اینکه نگاه ایران‌خودرو به موضوع توسعه تغییر کرده است، اظهار داشت: وقتی شرکت ایران‌خودرو، خودروهایی را طراحی کرده که هم‌تراز خودروهای روز جهانی است، نگاه مشتریان به تولید داخل کشور نیز تغییر و به آن اعتماد خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: متوسط ارزبری هر خودرو ۱۷۱۵ یورو

جعفری باتوجه‌به اینکه باید با ایجاد ارتباط و جلب اعتماد متقابل به‌سمت سرمایه‌گذاری با هدف توسعه صنعت کشور حرکت کرد، اظهار داشت: «ایران‌خودرو شرکتی است که دارای جنبه‌های اجتماعی و موردتوجه مردم است. تغییرات فعلی در مسیر توسعه این شرکت امیدواری زیادی را ایجاد کرده است و انتظار می‌رود این تلاش‌ها بتواند آنچه را که موردنیاز و خواست مشتریان است، با وجود مشکلات فعلی فراهم کند.

تا این سال تمامی شاخص‌های عملکردی ایران‌خودرو در حوزه‌های مختلف اقتصادی، تولیدی، کیفیت و خدمات‌پس‌ازفروش مثبت بود، اما با هدف‌گیری صنعت خودرو کشور توسط آمریکا و آغار مرحله جدید تحریم چالش‌ها آغاز شد.

رئیس ایمیدرو با استقبال از طرح‌های همکاری ارائه‌شده از سوی ایران‌خودرو تأکید کرد: «مواداولیه بخش عمده‌ای از قطعات و تجهیزاتی که در خطوط تولید ایران‌خودرو استفاده می‌شود، مربوط به حوزه معدن است. طرح‌های همکاری ارائه‌شده و تعریف پروژه‌های مشترک می‌تواند سبب افزایش ساخت داخل و کاهش ارزبری تولید شود.» وی سهم خودروسازی در اشتغال و تولید ناخالص ملی را غیرقابل‌اغماض توصیف کرد و گفت: «خودروسازی باید با همت و حمایت مسئولان به جایگاه قبلی خود بازگردد.»

***

شما می‌توانید جدیدترین اخبار خودرو را در بلاگ دیوار مطالعه کنید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.