معرفی لوسید ایر؛ خودروی برقی با بیشترین برد در جهان!

دور بردترین خودروی جهان

1

لوسید ایر یکی از شرکت‌های جدید خودروسازی است که با سرمایه‌گذاری شرکت‌های چینی در کالیفرنیا تأسیس شده است و به ساخت خودروهای الکتریکی خودران و لوکس مشغول است. کارکنان سابق تسلا و اوراکل لوسید موتورز را در سال ۲۰۰۷ تأسیس کردند. این شرکت اذعان کرده است که اولین خودروی تولیدی‌اش را با هدف رقابت با تسلا مدل S تولید خواهد کرد.

شرکت لوسید موتورز با تأیید میزان پیمایش ۵۲۰ مایل معادل ۸۳۷ کیلومتر، از جانب «آژانس حفاظت از محیط زیست(EPA)» برای خودروی لوسید ایر، صاحب عنوان بیشترین برد یک خودروی برقی شده و تاکنون «EPA» آن را تأیید کرده است.

 

کاهش مقاومت در برابر هوا، باعث افزایش مسافتی می‌شود که این خودرو می‌تواند با هر بار شارژ حرکت کند و همین طور صدای باد در داخل اتاق را کاهش می‌دهد. بااین‌حال از آنجا که «EPA» دارای شرایط آزمایشی بسیار ویژه است، مشتریان لوسید نباید تعجب کنند، اگر برد این خودرو در دنیای واقعی تا حدودی متفاوت باشد؛ چراکه برد لوسید ایر در آب و هوای نامساعد و پیمایش شیب‌ها ممکن است تغییر کند.

اکنون این اتفاق یک سال پس از ادعای اولیه شرکت لوسید مبنی بر اینکه دور بردترین سدان الکتریکی را تولید کرده رخ داده است. این دستاورد یک پیروزی بزرگ برای «پیتر راولینسون» مدیر ارشد فناوری و مدیرعامل این شرکت است که قبلاً توسعه خودروی تسلا مدل S را بر عهده داشت. او پیش از این اعلام کرده بود این خودروی برقی در چندین ویژگی اصلی ازجمله قیمت، لوکس‌بودن و شتاب بهتر از خودروهای برقی ایلان ماسک است و اکنون دور بردتر بودن را نیز باید به این فهرست افزود.

همان طور که این کمپانی جوان در اوایل تابستان اعلام کرد، محصول جدید آنها مجهز به ۳۲ سنسور، سیستم مانیتور رانندگی و یک سیستم کمکی به نام دریم درایو (DreamDrive) خواهد بود. همچنین برای این مدل، یک لیدار برای تشخیص نور و یک رادار برای اندازه‌گیری فاصله به کمک لیزر برای تولید یک نقشه دقیق از اطراف خودرو در نظر گرفته شده است.

اکنون لوسید ایر از دور بردترین خودروی تسلا که تسلا S است، ۱۶۱ کیلومتر برد بیشتری را دارد. این خودرو دارای یک مجموعه باتری ۱۱۳ کیلووات ساعتی است که همراه با طراحی آیرودینامیکی فوق‌العاده، برد این خودرو را افزایش می‌دهد. خودروی تسلا با قیمت گزاف ۱۶۹ هزار دلار عرضه می‌شود، بااین‌حال لوسید درحال بررسی عرضه این خودروی برقی با قیمت ۷۷ هزار و ۴۰۰ دلار یا احتمالاً ۶۹ هزار دلار است.

لوسید ایر دارای لوسید موتورز می‌گوید که به لطف پلتفرم جدید، حجم کلی محفظه بار ایر به ۷۳۹ لیتر افزایش می‌یابد. این خودرو همچنین بزرگ‌ترین فضای صندوق جلو را با ۲۷۰ لیتر در اختیار قرار می‌دهد، که بیش از دو برابر حجم ۱۳۵ لیتری فورد موستانگ مک-ای است. با تفریق ارقام، در می‌یابیم که حجم صندوق عقب به ظرفیت قابل‌ ملاحظه‌ی ۴۵۸ لیتر و معادل صندوق دوج چلنجر می‌رسد. از همان آغاز نیز لوسید ایر نوید فضای بار بزرگی را داده بود.

***

شما می‌توانید جدیدترین اخبار خودرو را در بلاگ دیوار بخوانید.

 

1 نظر
  1. بهرام می‌گوید

    این که چیزی نیست ما هم ۲۰۶ سقف شیشه ای داریم

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.