جتور X90 پلاس در بازار روسیه معرفی شد

جتور X90‌ پلاس در روسیه

0

راه‌اندازی زیرمجموعه‌های متعدد به یکی از امور مرسوم در صنعت خودروسازی چین تبدیل شده است و هرکدام از برندهای بزرگ چینی سعی در راه‌اندازی زیرشاخه‌های متعدد دارند. چری در سال ۲۰۱۸ تصمیم گرفت تا زیرشاخه جدیدی به نام جتور را ایجاد کند و از آن زمان تاکنون شاهد محصولات مختلف این برند بوده‌ایم. اکنون این زیرمجموعه در حال گسترش بازارهای صادراتی خود است. پس از عرضه جتور X70S با نام فیدلیتی در بازار ایران، محصولات بهتر این برند همچون جتور X90‌ پلاس به بازار روسیه راه پیدا کرده‌ است.

جتور X90 پلاس اولین‌بار در جریان نمایشگاه خودرو چنگدو به نمایش درآمد. این خودرو در ابتدا بر پایه جتور X95‌ شکل گرفته بود، اما بعدها به نسخه ارتقایافته جتور X90‌ تبدیل شد. عرضه شاسی‌بلندهای متوسط در صنعت خودروسازی چین پدیده مرسومی نیست، ازاین‌رو خودروسازان چینی سعی می‌کنند تا این خودروها را بزرگ‌تر از آنچه هست نشان دهند.

جلوپنجره بزرگ به‌همراه سپرهای جدید و چراغ‌های LED ازجمله تغییرات جتور X90 پلاس نسبت به نسخه عادی است؛ بااین‌حال ظاهر قسمت عقب خودرو دست‌نخورده باقی‌مانده است. طول، عرض و ارتفاع این خودرو به‌ترتیب با ۴۸۴۰ میلی‌متر، ۱۹۲۵ میلی‌متر و ۱۷۸۰ میلی‌متر برابر است. فاصله بین دو محور جتور X90 پلاس نیز ۲۸۵۰ میلی‌متر است که از این نظر با جتور X90 معمولی برابری می‌کند.

قسمت عقب جتور X90 پلاس طرحی متفاوت دارد و بیشتر از آن‌ که چینی باشد، شبیه به خودروهای اروپایی خلق شده است. حروف برند Jietu نیز به‌صورت درشت در قسمت عقب درج شده است. خروجی‌های اگزوز دو تایی در دو طرف سپر نیز ثابت می‌کند که قدرت موتور خیلی کم نیست. این خروجی‌ها واقعی است و موجب تنفس بهتر پیشرانه خواهد شد.

در فضای داخل کابین نیز با محیطی لوکس و فناورانه روبه‌رو می‌شویم. از صفحه نمایش‌های باریک برای نمایش اطلاعات نشانگرها و ارتباط با سیستم سرگرمی استفاده شده است. دوربین‌های همه‌جانبه و شارژر بی‌سیم تلفن همراه بخشی از تجهیزات جتور X90 پلاس را تشکیل می‌دهد. جانمایی صندلی‌ها برای مدل ۶ صندلی به شکل ۲+۲+۲ است و در مدل ۷ سرنشین به شکل ۲+۳+۲ است.

امکانات ایمنی جتور X90 پلاس شامل موارد زیر است:

  • کروز کنترل،
  • سیستم پایداری الکترونیکی،
  • دستیار حرکت در سربالایی و سرپایینی،
  • نمایش نقاط کور دید راننده،
  • دستیار ترمز،
  • رادار پارک.

ظرفیت باک این خودرو ۵۵ لیتر است و آمار مصرف سوخت برای ۱۰۰ کیلومتر رانندگی در شهر برابر با ۹٫۱ لیتر، در بزرگ‌راه ۷٫۵ لیتر و درحالت ترکیبی ۸٫۱ لیتر است. جتور X90 پلاس با دو پیشرانه برای مشتریان روسی عرضه خواهد شد. پیشرانه نخست موتور ۱٫۵ لیتری توربوشارژر با ۱۵۶ اسب بخار قدرت و ۲۳۰ نیوتن‌متر گشتاور است که به‌همراه گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک عرضه می‌شود.

پیشرانه دوم ۱٫۶ لیتری توربوشارژر بوده و حداکثر ۱۹۷ اسب بخار قدرت و ۲۹۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند و به‌همراه گیربکس دوکلاچه ۷ سرعته به دست مشتریان می‌رسد. همچنین انتظار می‌رود در آینده این خودرو را با موتور ۲ لیتری توربوشارژر ببینیم. از مهم‌ترین رقبای این خودرو می‌توان به چری تیگو ۸، گک ترامپچی GS8 و جک S7 اشاره کرد. جتور X90‌ پلاس با قیمتی بین ۱٫۱۴۵٫۰۰۰ ـ ۱٫۵۷۲٫۰۰۰ روبل با نرخ ارز فعلی به مشتریان روسی فروخته خواهد شد.

آگهی‌های خرید و فروش خودرو چری

***

شما می‌توانید جدیدترین اخبار خودرو را در بلاگ دیوار بخوانید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.