مقایسه کیا سراتو ۲۰۰۰ سی‌سی با خودروهای هم‌رده

0

یکی از ره‌آوردهای مهم مونتاژ و عرضه خودرویی چون سراتو سایپا این است که امروزه  و در شرایط پُرتلاطم بازار خودرو و روند صعودی قیمت‌ها، این خودرو توانایی رقابت با رقبای کم‌کیفیت چینی‌اش را دارد و در این بازه قیمتی جزو محصولات باکیفیت به‌حساب می‌آید. به‌طوری‌که سراتو سایپا با پشت سر گذاشتن رقبای چینی‌اش امکان رقابت با محصولاتی چون «هیوندای اکسنت مونتاژ» و « نسل چهارم مزدا ۳ مونتاژ» را داراست. در این مطلب قصد داریم به مقایسه کیا سراتو ۲۰۰۰ سی‌سی با هیوندای اکسنت مونتاژ و مزدا ۳ نسل چهارم بپردازیم.

مقایسه کیا سراتو ۲۰۰۰ سی‌سی با هیوندای اکسنت مونتاژ

هر دو این سدان‌های کره‌ای، یعنی «هیوندای اکسنت مونتاژ» و «کیا سراتو ۲۰۰۰ سی‌سی دنده‌ اتوماتیک»، در زمره معدود خودروهایی قرار می‌گیرند که پس از استقبال خوب بازار خودروی ایران از نمونه‌های وارداتی آن‌ها، امکان مونتاژشان در داخل کشور فراهم شده است. شرکت «کرمان‌موتور» وظیفه مونتاژ و عرضه این محصول هیوندای را در ایران برعهده دارد و «هیوندای اکسنت» را با پیشرانه‌ای با حجم ۱۵۹۱سی‌سی، گیربکس چهار سرعته اتوماتیک عرضه می‌کند که امکان تولید قدرتی معادل ۱۲۲اسب‌بخار و گشتاور ۱۵۰ نیوتن‌متر را دارد. استاندارد آلایندگی یورو ۶ آن بسیار مطلوب‌تر از سراتو سایپا.و حداکثر سرعت آن نیز ۱۹۰ کیلومتر بر ساعت است.

 کیا سراتو ۲۰۰۰ سی‌سی
نمای پشتی کیا سراتو ۲۰۰۰ سی‌سی

با مقایسه کیا سراتو ۲۰۰۰ سی‌سی با هیوندای اکسنت مونتاژ در بخش طراحی باید گفت که اکسنت با برخورداری از زبان نسبتاً مشترک با سوناتا YF، دارای ظاهری خشن و تهاجمی، چراغ‌های کشیده و خطوط حجم‌دهنده است و در کل، ظاهری جذاب و گیرا به خود گرفته است. اما سراتو ۲۰۰۰ سی‌سی سایپا، با وجود طراحی قدیمی و نسبتاً ساده‌تر خود، به‌لطف تناسب فرم و اندازه بخش‌های گوناگون، به‌خوبی توانسته است که زیبایی و ماندگاری ویژه‌ای را به نمایش بگذارد.

با مقایسه کیا سراتو ۲۰۰۰ سی‌سی با هیوندای اکسنت مونتاژ در داخل کابین باید گفت که ظاهر هماهنگ و مدرن‌تر داخل کابین اکسنت همراه با کیفیت مطلوب مواد به‌کاررفته، سراتو سایپا را بازنده رقابت در این بخش می‌کند. البته به‌راحتی نمی‌توان از کنار مزیت و برتری نسبی سراتو ۲۰۰۰ سی‌سی در زمینه ارائه فضای داخلی جادار و راحت‌تر گذشت و آن را به‌کلی نادیده گرفت؛ خصوصاً برای خانواده‌های عمدتاً پُرجمعیت ایرانی که سانتی‌متر به سانتی‌متر فضای کابین برایشان مهم و کارآمد است. همچنین باید توجه داشت که وقتی بحث مقایسه امکانات داخلی به‌میان می‌آید، حذف آپشن‌های متعدد نسخه کره‌ای سراتو از سوی سایپا، حرفی برای گفتن باقی نمی‌گذارد و لیست متنوع آپشن‌های هیوندای اکسنت، نشانگر پیروزی مطلق هیوندای اکسنت در این بخش است. ضمناً، کیفیت بسیار پایین متریال به‌کاررفته در کابین سراتو سایپا، کاملاً توی ذوق می‌زند.

به‌طورکلی، شرکت «کرمان‌موتور» توانسته است با مونتاژ با کیفیت اکسنت و وفاداری بیشتر به امکانات و خصوصیات نسخه کره‌ای این خودرو، عمده توانمندی‌هایش را حفظ کند و برخلاف سایپا، امانتدار خوبی باشد. طبیعی است که با برتری‌های محسوس هیوندای اکسنت در بخش‌های مختلف این مقایسه، قیمت آن نیز بالاتر باشد. توصیه می‌شود در صورت امکان تأمین هزینه مازاد خرید اکسنت، آن را به سراتو دنده‌اتومات تولید سایپا ترجیح بدهید و با خیال آسوده‌تری اقدام به خرید آن بکنید.

داخل کیا سراتو ۲۰۰۰ سی‌سی
تصویری از داخل کیا سراتو ۲۰۰۰ سی‌سی

مقایسه کیا سراتو ۲۰۰۰ سی‌سی با نسل چهارم مزدا ۳ مونتاژ

محصولات کمپانی نام‌آشنای تویوتا سابقه طولانی‌تری به ‌نسبت محصولات کیاموتورز کره‌جنوبی در کشور ما دارند. به‌طورکلی، نوعی اعتماد و اطمینان ویژه از سوی مردم ایران نسبت به انواع محصولات صنایع مختلف ژاپن، من‌جمله محصولات صنعت خودروسازی این کشور، وجود دارد. مزدا ۳ عنوان محصول پُرطرفدار و موفق دیگری از این خودروساز ژاپنی است که علاوه‌بر واردات اولیه آن، شرکت «بهمن‌خودرو» اقدام به مونتاژ انواع نسل‌ها و تیپ‌های آن از سال ۱۳۸۹ شمسی تاکنون کرده است. آخرین تیپ مزدا ۳ که بهمن‌خودرو اقدام به تولید و مونتاژ آن در سال ۱۳۹۱ شمسی کرده، به تیپ ۴ مشهور است.

اولین نکته‌ای که طی مقایسه کیا سراتو ۲۰۰۰ سی‌سی با نسل چهارم مزدا ۳ به چشم می‌آید، محدودیت فضای داخل کابین مزدا ۳، خصوصاً در بخش عقب آن، است و برخورداری کیا سراتو ۲۰۰۰ سی‌سی مونتاژ از کابینی راحت و جادار، یک امتیاز مثبت را نصیبش می‌کند؛ اگر قرار است سرنشینان این خودرو همراه با راننده عمدتاً بیش از سه‌چهار نفر باشند، به‌راحتی از کنار این ویژگی سراتو سایپا نگذرید.

اما در بحث طراحی خارجی با مقایسه کیا سراتو ۲۰۰۰ سی‌سی با نسل چهارم مزدا ۳ باید گفت با وجود اینکه مزدا ۳ همچون نسل دوم کیا سراتو دارای طراحی قدیمی است، ولی با برخورداری از ظاهری خاص و متمایز، نگاه‌ها را بیشتر جذب خودش می‌کند؛ ظاهری که حاصل استفاده هوشمندانه از خطوط تیز و شکسته و اعمال طراحی هماهنگ است و هنوز هم می‌تواند خاص و خواستنی باشد و نظر طیف‌های وسیعی از مشتریان را به خودش جلب کند. در مقابل این چهره خشمگین و تهاجمی، ظاهر آرام و ساده سراتو سایپا قرار دارد. همچنین، متریال به‌کاررفته در داخل کابین مزدا ۳، همچون اکثر محصولات صنعت خودروی ژاپن، به‌مراتب وضعیت مطلوب‌تری دارد.

درمقابل، اگر در بحث امکانات مدل آپشنال سراتو ۲۰۰۰ سی‌سی را در مقابل این سدان ژاپنی قرار دهیم، درمی‌یابیم که برتری از آن محصول کیاست؛ حتی در نسخه مونتاژ داخل نسل دوم این سدان کره‌ای. در بحث کیفیت سواری، هم کیا سراتو سایپا و هم مزدا ۳ مونتاژ داخل، سواری خوبی عرضه می‌کنند و در زمره خودروهای اسپرت قرار می‌گیرند. ولی تفاوت‌هایی نیز، در این زمینه مشهود است: به‌طورمثال، خشکی کیا سراتو بیشتر است و اصطلاحاً سواری خشک‌تری را عرضه می‌کند. ولی ارتفاع بیشتر این مدل سراتو نسبت به مزدا ۳ یک مزیت محسوب می‌شود و باعث می‌شود که در بسیاری از مسیرهای ناهموار کف ماشین به زمین و موانع مسیر برخورد نکند.

در این بخش، با درنظر گرفتن جمیع‌جهات و آزمودن هردو خودرو در مسیرهای مختلف، مشخص می‌شود که به‌لحاظ نرمی سواری، فرمان‌پذیری، هندلینگ، خوش‌دستی و … مزدا ۳ از این مدل کیا سراتو عملکرد بهتری دارد. متناسب با رغبت بیشتر مشتریان ایرانی به مزدا ۳ و بسیاری از برتری‌های محسوس و نامحسوس این خودرو به‌نسبت کیا سراتو ۲۰۰۰ سی‌سی تولید داخل، توصیه ما به شما این است که سدان ژاپنی مونتاژ «بهمن‌خودرو» را در اولویت خرید قرار دهید. پیشنهاد می‌کنیم برای کسب اطلاعات بیشتر، مطلب مقایسه مزدا ۳ با خودروهای هم رده را هم مطالعه کنید.

جمع‌بندی

امیدواریم که مقایسه بالا توانسته باشد اطلاعات مقیدی درباره کیا سراتو در اختیارتان قرار دهد. شما می‌توانید با مراجعه به بخش آگهی‌های سایت دیوار از آخرین قیمت خرید و فروش کیا سراتو مونتاژ مطلع شوید.

نظر شما درباره خودروهای بالا چیست؟ نظرات و تجربیات خودتان را از طریق ثبت دیدگاه با ما و سایر خوانندگان بلاگ دیوار در میان بگذارید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.