مقایسه کیا اپتیما ۲۴۰۰ سی‌‌سی با هوندا آکورد ۲۰۱۳ و هیوندای سوناتا YF

جذاب همچون همیشه

0

شرکت کیا اپتیما را به یکی از برترین سبک‌های خودرو در کلاس خود تبدیل کرده است. این خودروی پرط‌‌‌‌‌رف‌دار در بازار کشورمان روزهای پرفروغی را پشت‌سر گذاشته و رقابت تنگاتنگی با رقیب هم‌وطن خود یعنی هیوندای سوناتا داشته است.

از میان رقبای اپتیما در بازار ایران، می‌توانیم به تویوتا کمری، هوندا آکورد، هیوندای النترا و هیوندای آزرا اشاره کنیم. در این مقاله، به بررسی و مقایسه کیا اپتیما ۲۴۰۰ سی‌‌سی با هوندا آکورد ۲۰۱۳ و هیوندای سوناتا Yf می‌پردازیم.

مقایسه کیا اپتیما ۲۴۰۰ سی‌ سی با هوندا آکورد ۲۰۱۳
کیا اپتیما ۲۴۰۰ سی‌‌سی از نمای روبه‌رو

مقایسه کیا اپتیما ۲۴۰۰ سی‌‌سی با هوندا آکورد ۲۰۱۳

نهمین نسل از هوندا آکورد در سال ۲۰۱۳ به بازار ایران راه پیدا کرد و خیلی زود به خودرو محبوبی تبدیل شد. به‌دلیل هم‌نسل‌بودن و قرار‌گرفتن در یک کلاس با کیا اپتیما و رقیب‌بودن این دو سدان شرقی در بازارهای جهانی و داخلی، مقایسه این دو خودرو یکی از مقایسه‌های معمول در بازار خودروهای کارکرده است.

واردکننده هوندا آکورد عملکرد مناسبی در تبلیغات و قیمت‌گذاری آن نداشت؛ در نتیجه، این محصول کمپانی هوندا نتوانست به جایگاه واقعی خود در بازار ایران دست پیدا کند و فروشی در سطح کیا اپتیما و دیگر سدان‌های وارداتی را تجربه کند.

هوندا آکورد ۲۰۱۳ با جعبه‌دنده CVT و با ظرفیت پیشرانه ۲۳۵۶ سی‌سی در ایران عرضه شده است. این پیشرانه توانایی تولید ۱۷۳ اسب‌ بخار قدرت و ۲۳۰ نیوتن‌متر گشتاور را دارد و با شتاب حدود ۱۰ ثانیه و حداکثر سرعت ۲۲۰ کیلومتر در ساعت، به‌صورت ترکیبی ۸٫۴ لیتر بنزین در هر ۱۰۰ کیلومتر مصرف می‌کند. همه‌ این اعداد نشان از برتری پیشرانه این نسل آکورد در مقایسه کیا اپتیما ۲۴۰۰ سی‌‌سی است. با وجود هم‌سطح‌بودن اعداد قدرت و گشتاور (۱۷۷اسب‌ بخار قدرت و ۲۳۱نیوتن‌متر گشتاور)، حداکثر سرعت این مدل اپتیما ۲۰۰ کیلومتر در ساعت و شتاب صفر تا صد آن ۹٫۵ ثانیه است.

مقایسه کیا اپتیما ۲۴۰۰ سی‌ سی با هوندا آکورد ۲۰۱۳
نمای داخلی کیا اپتیما ۲۴۰۰ سی‌‌سی

طراحی بدنه و داخل کابین هوندا آکورد کاملاً مدرن و قابل‌قبول است. صندلی‌هایش راحت و کیفیت سواری‌اش بسیار دل‌چسب است. در مقابل طراحی داخلی کیا اپتیما ۲۴۰۰ سی‌‌سی بسیار حرفه‌ای صورت‌ گرفته است و همچون طراحی خارجی‌اش از زبان جدید طراحی محصولات کیا تبعیت می‌کند و جزء اولین معرف‌های آن است. هرچند بحث طراحی تابع مباحث سلیقه‌ای است، طراحی کیا اپتیما اسپورت‌تر و جوان‌پسندتر به چشم می‌آید و می‌تواند افرادی را که به‌دنبال ظاهری نوین برای خودرویشان هستند، بهتر جذب کند.

طراحان هوندا نیز در طراحی آکورد کم نگذاشتند و عنصر زیبایی، ماندگاری و لوکس‌بودن را در این نسل به نمایش گذاشته‌اند و ظاهر آن را نسبت به نسل‌های پیشین زیباتر و مدرن‌تر کرده‌اند. گفتنی است که جدای از نمای زیبایی جلوی آکورد، نوع طراحی و تعبیه چراغ‌های پهن و بزرگ در نمای عقب که به‌وسیله یک نوار کروکی به یکدیگر متصل شده‌اند، شاید به مذاق برخی از افراد خوش نیاید و آن را در مقایسه کیا اپتیما ۲۴۰۰ سی‌‌سی و رقبای ژاپنی یک نقطه‌ضعف بدانند.

درکل برخورداری از ویژگی‌هایی چون: کیفیت ساخت بهتر، خوش‌نام‌بودن برند هوندا و حس مثبت ایرانیان نسبت‌ به محصولات صنعت خودروسازی ژاپن، کم‌مصرف‌بودن در زمینه سوخت، سواری بسیار نرم و ایمن بسیار زیاد و … نشان از برتری هوندا آکورد در مقایسه کیا اپتیما ۲۴۰۰ سی‌‌سی است. به‌دلیل برخورداری از همین ویژگی‌ها، هوندا آکورد یکی از پرفروش‌ترین سدان‌ها در تمام دنیا و در تاریخ چندین‌ساله خود محسوب می‌شود. این نسل از هوندا نیز حضور موفقی را در بازارهای جهانی داشته است.

به‌دلیل اینکه تعداد خیلی بیشتری از کیا اپتیما در ایران عرضه شده است و در کشور ما خبری از آن موفقیت‌های جهانی آکورد نیست، خرید و فروش این سدان ژاپنی رونق اپتیما را ندارد و این یک ویژگی منفی برای آن محسوب می‌شود. این موضوع منجر به پایین‌تربودن سطح خدمات‌پس‌ازفروش و بحث تأمین قطعات و خدمات آن نیز می‌شود.

اگر خواهان سدانی ژاپنی هستید که کیفیت ساخت بهتر و استهلاک کمتری دارد، به‌ سراغ هوندا آکورد بروید. همچنین اگر می‌خواهید سدانی مجهز به امکانات روز و کیفیت ساخت به‌مراتب سطح پایین‌تری داشته باشید که راحت‌تر بتوانید اقدام به تعویض آن بکنید، کیا اپتیما به‌راحتی در بازار خودروهای کارکرده در دسترس شماست.

مقایسه کیا اپتیما ۲۴۰۰ سی‌ سی با هیوندای سوناتا Yf
نمای پشتی کیا اپتیما ۲۴۰۰ سی‌‌سی

مقایسه کیا اپتیما ۲۴۰۰ سی‌‌سی با هیوندای سوناتا YF

یکی از دلایل فروش زیاد YF عامه‌پسندبودن طراحی‌اش است. سبک طراحی YF چندان زیبا نیست و بیش از هرچیز، پرزرق‌ و برق بودنش است که به‌ چشم می‌آید. در طراحی داخلی سوناتا هم همان مشکل همیشگی کره‌ای‌ها وجود دارد؛ یعنی کیفیت کم متریال به‌کاررفته است. در سوناتا هم به‌دلیل طراحی کابین، راحتی سرنشینان و فضای کابین کم شده است. کابین سوناتا در مقایسه کیا اپتیما ۲۴۰۰ سی‌‌سی که ارگونومی خوبی دارد، چندان دل‌چسب نیست و کمی گیج‌کننده به‌ نظر می‌رسد.

پیشرانه استفاده‌شده در سوناتا و اپتیما مشترک است، اما در سوناتا بازده کمتری دارد و حدود ۲ اسب‌ بخار قدرت کمتری تولید می‌کند. لختی‌ای که در شتاب‌گیری اپتیما احساس می‌شود، در سوناتا هم با کمی تشدید وجود دارد. مصرف سوخت و استهلاک سوناتا در مقایسه کیا اپتیما ۲۴۰۰ سی‌‌سی بیشتر است. سوناتا YF سواری‌اش خشک است و کوبش‌های بسیاری دارد که لاستیک‌های فاق کوتاه آن هم تأثیر بدی بر روی این خشکی و سواری گذاشته است. البته سوناتا یک نکته مثبت نسبت به اپتیما دارد و آن هم ترمزهایش است که مطمئن‌تر از اپتیما عمل می‌کنند.

سخن آخر

امیدواریم این مطلب که دربارهٔ بررسی و مقایسه کیا اپتیما ۲۴۰۰ سی‌‌سی است، برای شما مفید بوده باشد. همچنین می‌توانید در سایت دیوار آگهی‌های خرید و فروش کیا اپتیما ۲۴۰۰ سی‌‌سی را مشاهده کنید.

نظر شما درباره خودروهای بالا چیست؟ نظرات و تجربیات خودتان را از طریق ثبت دیدگاه با ما و سایر خوانندگان بلاگ دیوار در میان بگذارید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.