مقایسه کیا سورنتو نسل سوم با نیسان ایکس تریل و میتسوبیشی اوتلندر

رقابتی سخت‌تر از همیشه

0

کمپانی کیا موتورز کره‌ای در حال‌ حاضر رقبای زیادی مانند نیسان (Nissan)، تویوتا (Toyota) و … پیش رو دارد. در این مقاله، به بررسی محصولات آنها یعنی به مقایسه کیا سورنتو ۲۴۰۰ سی‌‌سی با نیسان ایکس تریل و میتسوبیشی اوتلندر ۲۰۱۶ می‌پردازیم. با ما همراه باشید.

مقدمه‌ای بر مقایسه کیا سورنتو نسل سوم (۲۴۰۰ سی‌سی)

سال‌ها بود که انحصار خودروهای شاسی‌بلند در اختیار خودروسازان آمریکایی مانند شورولت و فورد و همچنین خودروسازان ژاپنی مانند نیسان (Nissan) و تویوتا (Toyota) بود.

با گذشت زمان و هجوم مشتریان به‌سوی انواع خودروهای شاسی‌بلند (SUV)، سایر خودروسازان دست به تولید و طراحی نمونه‎‌هایی از این خودروها در اندازه‌های مختلف زدند. کمپانی کیا موتورز جزو همین دسته است. این شرکت تاکنون ۴ نسل از سورنتو را به بازار عرضه کرده است.

کیا سورنتو یک شاسی‌بلند سایز متوسط با موتور ۴ سیلندر ۲۴۰۰ سی‌‌سی است که می‌تواند قدرتی برابر با ۱۸۸ اسب‌ بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه و ۲۴۱ نیوتن‌متر گشتاور در ۴۰۰۰ دور تولید کند.

مقایسه کیا سورنتو ۲۴۰۰ سی‌ سی با نیسان ایکس تریل
کیا سورنتو ۲۴۰۰ سی‌‌سی از نمای روبه‌رو

مقایسه کیا سورنتو ۲۴۰۰ سی‌‌سی با نیسان ایکس تریل

در سینهٔ نیسان ایکس تریل واردشده به ایران، یک موتور ۲۴۰۰ سی‌سی ۴ سیلندر قرار دارد. نیسان ایکس تریل به‌لطف این پیشرانهٔ قدرتمند، اقتصادی و پربازده قابلیت تولید ۱۷۱ اسب‌ بخار قدرت در ۶۰۰۰ هزار دور و ۲۳۳ نیوتن‌متر گشتاور را دارد که کاملاً مناسب یک کراس‌اوور با این ابعاد، وزن و بدنه است.

جعبه‌دنده خودروی نیسان ایکس تریل از نوع CVT و ایکس‌ترونیک است که با پیشرانه نیسان ایکس تریل به‌طور کامل هماهنگ است. این خودرو ازنظر عملکرد هم بسیار سریع، دقیق، هوشمند و نرم عمل می‌کند و انتقال قدرت بسیار لذت‌بخشی دارد.

شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر نیسان ایکس تریل ۹٫۴ ثانیه است و به‌راحتی تا بیش از ۱۹۰ کیلومتر بر ساعت هم می‌تواند سرعت بگیرد. در این زمینه نیسان نسبت به بسیاری از خودروهای رقبا، به‌خصوص کره‌ای‌ها، برتری محسوسی دارد. مصرف سوخت ترکیبی نیسان ایکس تریل اقتصادی ۸٫۳ لیتر است. این خودرو استاندارد یورو ۶ را دارد، بنابراین خودروی پاکی محسوب می‌شود.

مقایسه کیا سورنتو ۲۴۰۰ سی‌ سی با نیسان ایکس تریل
نمای داخلی کیا سورنتو ۲۴۰۰ سی‌‌سی

نیسان ایکس تریل به‌طور کامل مجهز به ویژگی‌هایی مانند سقف پانورامایی، چراغ‌های روز روشن LED ، لامپ‌های زنون و رینگ‌های ۱۸اینچی آلیاژ آلومینیومی است که ایکس تریل را خودرویی زیبا و دل‌نشین، جذاب و فریبنده و همه‌پسند و هماهنگ ساخته است.

فضای کابین جادار، گسترده و لذت‌بخش است. ‌صندلی‌ها نرم و ارگونومیک است و بدن را به‌خوبی در بر می‌گیرد. سقف این خودرو پاناروما است و امکانات رفاهی و ایمنی کامل و متنوعی هم برای آن درنظر گرفته شده است. در مقایسه کیا سورنتو ۲۴۰۰ سی‌‌سی با نیسان ایکس تریل به‌لحاظ طراحی و امکانات رفاهی، می توان گفت که هردو در یک سطح قرار می‌گیرند.

نتیجه این مقایسه کیا سورنتو ۲۴۰۰ سی سی با وجود مشخصات نیسان معلوم است! کیا سورنتو نسل جدید باتوجه‌به قیمت زیاد و موتور ضعیفش در برابر نیسان ایکس تریل، هیچ حرفی برای گفتن ندارد و جزء ضعیف‌ترین خودروهای کلاس خودش به‌ شمار می‌رود. ضمن‌ اینکه علاوه بر نقاط‌ ضعف حرکتی و عملکردی کیا سورنتو، ضعف کیفیتی و ساختش هم در برابر نیسان ایکس تریل به‌ چشم می‌آید.

مقایسه کیا سورنتو ۲۴۰۰ سی‌ سی با میتسوبیشی اوتلندر ۲۰۱۶
نمای پشتی کیا سورنتو ۲۴۰۰ سی‌‌سی

مقایسه کیا سورنتو ۲۴۰۰ سی‌‌سی با میتسوبیشی اوتلندر ۲۰۱۶

میتسوبیشی اوتلندر ۲۰۱۶ مجهز به یک پیشرانه ۴ سیلندر خطی با حجم ۲۳۶۰ سی‌سی است. این خودرو دارای حداکثر توان خروجی ۱۷۰ اسب‌ بخار در دور موتور ۶۰۰۰ دور در دقیقه و گشتاور ۲۳۲ نیوتن‌متر در ۴۲۰۰ دور در دقیقه است. با اعمال تغییراتی در نمای ظاهری میتسوبیشی اوتلندر ۲۰۱۶ ازجمله چراغ‌های جلو، جلوپنجره، سپر جلو، ضربه‌گیرهای کناری کروم‌دار، چراغ‌های عقب، سپرعقب و … با خودرویی جذاب روبه‌رو هستیم که چیزی از رقبای پرزرق‌ و‌ برق کره‌ای کم ندارد.

همچنین، این خودروی ژاپنی مجهز به یک جعبه‌دنده پیشرفته CVT است که قابلیت تعویض دستی را در خود جای داده است. شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر این خودرو ۱۰٫۵ ثانیه است که باتوجه‌به کلاس خودرو عدد قابل‌قبولی است. مقایسه کیا سورنتو ۲۴۰۰ سی‌‌سی با میتسوبیشی ازنظر امکانات رفاهی و ایمنی، می‌توان گفت که هر دو خودرو تقریباً در یک سطح قرار می‌گیرند.

درکل، میتسوبیشی کیفیت ساخت بهتر و مصرف سوخت کمتری دارد. همچنین ارزان‌تر از کیا سورنتو است و قابلیت آفرود بهتری هم در مقایسه کیا سورنتو ۲۴۰۰ سی‌‌سی دارد. در پایان باید گفت که کیا سورنتو با وجود اینکه خودروی قابلی است، اما همچنان در تکنولوژی ساخت و کیفیت پشت‌سر میتسوبیشی اوتلندر قرار می‌گیرد.

سخن آخر

امیدواریم این مطلب که دربارهٔ بررسی و مقایسه کیا سورنتو ۲۴۰۰ سی‌‌سی است، برای شما مفید بوده باشد. همچنین می‌توانید در سایت دیوار آگهی‌های خرید و فروش کیا سورنتو ۲۴۰۰ سی‌‌سی را مشاهده کنید.

نظر شما درباره خودروهای بالا چیست؟ نظرات و تجربیات خودتان را از طریق ثبت دیدگاه با ما و سایر خوانندگان بلاگ دیوار در میان بگذارید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.