پیکاپ KMC T8 بر روی خط تولید قرار گرفت

0

خودروسازی جک یا به بیان صحیح‌تر، جِی اِی سی (JAC) با نام کامل JAC Motors در سال ۱۹۶۴ شکل گرفت. این برند، کمتر از ۱۰ سال سابقه‌ی مفید در ساخت خودروهای خانوادگی دارد و پیش‌تر بر تولید کامیون‌های سایز متوسط تجاری متمرکز بوده است. تنوع سبد محصولات جک، قابل تأمل است و امروزه چهار مدل سواری J4 ،J5 ،J6 و A60، همراه ‌با چهار شاسی‌ بلند S2 ،S3 ،S5 و S7 را شامل می‌شود. از سویی دیگر، یک مدل وانت پیکاپ و پنج نوع ون مختلف هم در سبد جک وجود دارند که می‌توانند برای بازار ایران جذاب باشند.

تصاویر جدید از کارخانه کرمان موتور نشان می‌دهد که نسخه نهایی پیکاپ KMC T8 تولید شده است و احتمالا طی هفته‌های آتی به بازار عرضه می‌شود.

چند هفته‌ای است که شرکت کرمان موتور، تولید پیکاپ KMC T8 را آغاز کرده است. این پیکاپ نمونه تغییر یافته جک T8 است که طی قراردادهای مهندسی به ایران آمده و امروز با نشان اختصاصی کرمان موتور، یعنی KMC، در خط تولید این خودروساز بخش خصوصی مونتاژ می‌شود.

حتی پیش از ممنوعیت واردات خودرو، در کلاس پیکاپ نمونه‌های چندان قابل‌ قبولی در بازار کشورمان یافت نمی‌شد. عملا به غیر از پیکاپ‌های وارداتی که از برچسب‌های قیمتی قابل ‌توجهی برخوردار بودند، نمونه باکیفیتی که ارزش خرید داشته باشد چندان در دسترس خریداران ایرانی نبود.

بیشتر بخوانید:  ۳ کراس‌اوور جدید چینی در راه بازار ایران

چندی پیش برخی نمایندگی‌های منتخب کرمان موتور پیش فروش پیکاپ KMC T8 را با قیمت غیرقطعی انجام دادند و این خودروی دو دیفرانسیل قرار است تا طی هفته‌های آتی و تا پایان سال ۹۹ قدم در جاده‌های کشور بگذارد. برخی از منابع آگاه و نمایندگی‌های کرمان موتور می‌گویند که قیمت KMC T8 در محدوده ۷۰۰ میلیون تومان خواهد بود.

طراحی خودرو در نمای رو‌به‌رو، ترکیبی از مدل‌های امریکایی و آسیایی به‌ نظر می‌رسد. چراغ‌های اسپرت با گوشه‌های تیز، الهام‌گرفته از تویوتا هایلوکس و جلوپنجره‌ی بزرگ با مواد براق کروم، یادآور وانت‌های آمریکایی مثل محصولات GMC است. نمای جانبی و پشت T8 ساده و معمولی هستند. مشابه وانت‌های ساخت نیسان که هنوز در ایران تردد می‌کنند، چراغ‌های عقب T8 هم حالت عمودی و رنگ قرمز دارند.

پیکاپ KMC T8 یک خودروی دو دیفرانسیل و مونتاژی به حساب می‌آید که به پیشرانه دو لیتری توربوشارژ مجهز است. این پیشرانه ۱۷۴ اسب بخار قدرت و ۲۹۰ نیوتن متر گشتاور دارد و جعبه دنده ۶ سرعته دستی توان این پیشرانه را به چرخ‌های جلوی T8 می‌رساند. این پیکاپ می‌تواند تا مانند سایر خودروهای آفرودی و باری دیگر، وضعیت‌های مختلفی را در سامانه انتقال قدرت داشته باشد.

وانت پیکاپ T8 با ابعادی به طول ۵۳۲۵ میلی‌ متر، عرض ۱۸۸۰ میلی ‌متر و ارتفاع سقف استاندارد ۱۸۳۰ میلی‌ متر، همراه فاصله محورهای ۳۰۹۰ میلی ‌متر تولید می‌شود. قسمت بار، یک مربع با اضلاع ۱۵۲۰ میلی‌ متر است که از کف تا لبه‌ی درپوش، ۴۷۰ میلی‌ متر فاصله دارد. طراحی وانت پیکاپ T8 به گونه‌ای است که بعد از بارگیری مجاز، فاصله‌ی ۲۲۰ میلی‌ متر بین بدنه تا سطح زمین حفظ شود.

بیشتر بخوانید:‌ معرفی KMC K7؛ محصول جدید کرمان موتور

حالت تک دیفرانسیل عقب، دو دیفرانسیل سبک و دو دیفرانسیل سنگین از جمله وضعیت‌های ساختار انتقال قدرت پیکاپ KMC T8 است که مانند آمیکو آسنا، فوتون تونلند و… به صورت الکتریکی تنظیم می‌شود. دو کیسه هوا، فرمان هیدرولیک، سنسور پارک و دوربین عقب، استارت دکمه‌ای، کروز کنترل، تهویه الکتریکی، نمایشگر لمسی، تریم داخلی چرم مصنوعی، شیشه‌ها و آینه‌های برقی، چراغ روشنایی روز، لامپ های زنون و … از جمله امکانات پیکاپ KMC T8 کرمان موتور است.

نسخه‌های مختلف جک T8 در بازار چین، ۹۰ هزار تا ۱۴۰ هزار یوآن قیمت دارند که معادل ۱۳ هزار تا ۲۰ هزار دلار است. با این اوصاف، اگر هزینه‌ی اولیه برای نسخه‌‌های تک دیفراسیل و دو دیفرانسیل بنزینی مونتاژ ایران را ۱۶ هزار تا ۱۸ هزار دلار در نظر بگیریم، پیش‌ بینی قیمت احتمالی این خودروها در بازار کشورمان، حدود ۷۰۰ تا ۸۰۰ میلیون تومان خواهد بود. البته می‌توان امیدوار بود که نسخه‌ی تک‌ دیفرانسیل دیزلی با قیمتی پایین‌تر عرضه شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.