مقایسه لندمارک V7 با چری تیگو ۵ و هایما S7

رفع عطش خرید شاسی‌بلند با لندمارک V7

1

مدتی است که خودروهای شاسی‌بلند نبض بازار را در دست گرفته‌اند و با ویژگی‌هایی مانند ارتفاع سواری بالاتر و فضای جادارتر کابین عملا عرصه را بر خودروهای کوچکتر و سدان‌ها تنگ کرده‌اند. البته علاقه زیاد ایرانیان به خودروهای شاسی‌بلند را هم باید به این دلایل اضافه کنیم که باعث شده تمام شرکت‌های وارد کننده به فکر واردات هرچه بیشتر این نوع از خودروها باشند. در این بین خودروهای زیادی نیز به بازار ایران راه پیدا کردند که هر کدام ویژگی‌ها وقابلیت‌ها خاصی را ارائه می‌کنند.

البته برای عموم مردم که توان خرید شاسی‌بلندهای گران‌قیمت را ندارند یک شاسی‌‌بلند چینی می‌تواند گزینه مناسبی باشد مانند لندمارک V7. در واقع، خرید لندمارک V7 که یک شاسی‌بلند سایز متوسط است و در دسته شاسی‌بلندهای ارزان‌قیمت بازار قرار می‌گیرد، شاید برای بسیاری از خانواده‌های ایرانی بهترین گزینه موجود باشد.

این خودرو اگرچه در بخش‌های مختلف توانایی‌های قابل قبولی دارد ولی باعث نمی‌شود که توان رقابت با خودروهای کره‌ای و ژاپنی را داشته باشد و باید با خودروهای چینی هم‌طرازش مورد مقایسه قرار گیرد. از جدی‌ترین رقیبان این خودرو در بازار ایران می‌توان به چری تیگو ۵ و هایما S7 اشاره کرد.

در این مطلب به مقایسه لندمارک V7 با چری تیگو ۵ و هایما S7 می‌پردازیم تا ببینیم کدام یک از این خودروهای چینی پیروز این نبرد خواهد بود.

مقایسه لندمارک V7 با چری تیگو ۵

چری تیگو ۵ یک کراس‌اوور چینی است که در سال ۱۳۹۵ توسط مدیران خودرو به بازار عرضه شد. این کراس‌اوور چینی با استقبال نسبتا خوبی مواجه شد و فروش موفقی را تجربه کرد و کماکان روی خط تولید قرار دارد. چری تیگو طراحی خوبی دارد و هماهنگی مناسبی بین اجزا بدنه دیده می‌شود. و از این نظر نسبت به لندمارک V7 خودروی زیباتری است.

کابین چری تیگو ۵ طراحی مطلوبی دارد و در این زمینه از محصولات خودروسازهای کره‌ای الهام گرفته است. جنس متریال به کار رفته در کابین نیز نسبتا خوب است اگر فاصله زیادی با خودروهای باکیفیت بازار دارد. به‌طور‌کلی با مقایسه لندمارک V7 با چری تیگو ۵ می‌توان گفت که تیگو ۵ از کابین زیباتری برخوردار است.

چری تیگو ۵ در بخش امکانات رفاهی و ایمنی نیز برتری محسوسی دارد و از‌جمله امکانات آن می‌توان به ۴ عدد کیسه هوا، سیستم‌های ترمز و پایداری ABS-EBD-ESP-ASR-STC-HHC-EBA به همراه ترمزهای دیسکی جلو و عقب، صفحه نمایش هفت اینچی، کنترل سیستم صوتی از روی فرمان، غربیک فرمان چرمی، سیستم تهویه خودکار، کروزکنترل، سان‌روف، استارت دکمه‌ای، آینه‌های الکتروکرومیک، سنسور پارک، دوربین عقب اشاره کرد.

چری تیگو ۵ از یک پیشرانه ۲ لیتری ۴ سیلندر تنفس طبیعی بهره می‌برد که می‌تواند ۱۳۹ اسب بخار قدرت و ۱۸۲ نیوتن‌متر گشتاور را تولید کند. قدرت تولید شده توسط این پیشرانه به وسیله یک گیربکس ۷ سرعته اتوماتیک به چرخ‌های جلو انتقال می‌یابد و می‌تواند تیگو ۵ را از حالت سکون در ۱۳ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برساند. همچنین مصرف سوخت ترکیبی تیگو ۵ در حدود ۹ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر و کم‌مصرف‌تر از لندمارک است.

از نظر فنی پیشرانه هر دو خودرو تعریفی ندارد ولی لندمارک V7 به دلیل بهره‌مندی از سیستم دو دیفرانسیل نسبت به تیگو ۵ برتری دارد.

بیشتر بخوانید: مقایسه چری تیگو ۵ لاکچری با خودروهای هم‌رده

مقایسه لندمارک V7 با هایما S7 و چری تیگو 5

مقایسه لندمارک V7 با هایما S7

هایما S7 یک شاسی‌بلند چینی است که توسط ایران خودرو روانه بازار می‌شود.  هایما S7 از نظر طراحی وضعیت مطلوبی دارد و می‌توان آن را نسبت به سایر رقبای چینی‌اش خودروی زیباتری دانست. طراحی داخل کابین نیز وضعیت مطلوبی دارد و بسیار جذاب‌تر از رقیب خود یعنی لندمارک است. تعداد زیادی کلید‌های کنترلی در کنسول میانی به کار رفته است و البته یک نمایشگر ۷ اینچی لمسی نیز خودنمایی می‌کند.

با مقایسه لندمارک V7 با هایما S7  متوجه می‌شویم که فرمان هایما S7 بسیار زیباتر و خوش‌دست‌تر از فرمان لندمارک است و برخلاف لندمارک، کلید‌های سیستم صوتی نیز روی آن دیده می‌شود. در بخش امکانات رفاهی و ایمنی هایما S7 خودروی بسیار کامل‌تری است و از امکانات زیادی مانند ۴ عدد کیسه هوا، سیستم‌های ترمز و پایداری، فرمان برقی با قابلیت تنظیم در ۴ جهت، سان‌روف برقی، ورود بدون کلید و استارت دکمه‌ای، صندلی راننده با تنظیم برقی، گرمکن صندلی های جلو، سنسور دنده عقب و دوربین ۳۶۰ درجه بهره می‌برد.

بیشتر بخوانید: مقایسه هایما S7 با خودروهای هم‌رده‌اش

نسخه اولیه هایما S7 با یک پیشرانه ۲ لیتری ۴ سیلندر تنفس طبیعی عرضه شد که به دلیل عملکرد ضعیف آن با انتقادات زیادی مواجه گشت و موجب شد که ایران‌خودرو نسخه توربو آن را عرضه کند. این پیشرانه یک موتور ۱.۸ لیتری ۴ سیلندر است که توان تولید ۱۷۰ اسب بخار قدرت و ۲۳۰ نیوتن‌متر گشتاور را دارد. همچنین گیربکس به کار رفته در تمام نسخه‌های هایما S7 یک گیربکس ۶‌ سرعته خودکار است.

مصرف سوخت ترکیبی هایما S7 در حدود ۹.۵ لیتر است که اندکی از لندمارک V7 کمتر است. شتاب هایما S7 خیلی جالب نیست ولی در مقایسه با لندمارک بهتر است. ولی لند مارک V7 از سیستم دو دیفرانسیل بهره می‌برد که هایما S7 از این ویژگی بی‌بهره است.

امیدواریم که این مقایسه توانسته باشد اطلاعات جامع و مفیدی از لندمارک V7 و ارزش خرید آن در اختیارتان قرار دهد. شما می‌توانید با مراجعه به بخش آگهی‌های خودرو در سایت دیوار از قیمت خرید و فروش لندمارک V7 مطلع شوید.

نظر شما درباره این خودروها چیست؟ نظرات و تجریبات خودتان را از طریق بخش دیدگاه‌ها با ما و سایر خوانندگان بلاگ دیوار در میان بگذارید.

1 نظر
  1. من می‌گوید

    من یک ساله این ماشین رو خریدم قبل اینکه بخرمش مطالب سایتا رو که خوندم ترسیدم ولی الان که خریدم واقعا از خریدم راضیم وقتی سوارش میشی بقیه شاسی بلندا زیر پای آدم محسوب میشن وارتفاعش خیلی بیشتره.موتورش عالیه واسه افرود وبسیار قوی من که خیلی راضیم ازش

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.