هر آنچه باید درباره محله لواسان بدانید؛ آب‌وهوای عالی در مجاورت تهران بزرگ

0

لواسان یکی از شهرهای شهرستان شمیرانات تهران است که لواسان بزرگ و لواسان کوچک از بخش‌های این شهرستان محسوب می‌شوند. این شهر در شمال شرقی استان تهران واقع شده‌ و در نزدیکی پایتخت قرار دارد. فاصلهٔ آن با تهران از اتوبان بابایی، حدود ۷ کیلومتر است. محله لواسان یا به بیان بهتر شهر لواسان رودخانه‌ای به نام جاجرود دارد و سدی در کنار دریاچهٔ آن به نام سد لتیان احداث شده است. این شهر دارای قدمت تاریخی بوده و از دورهٔ پیش از اسلام تا دورهٔ پهلوی آثار تاریخی گوناگونی را در دل آن می‌توان دید.

برای دسترسی به شهر لواسان، می‌توان در ایستگاه سرسبز واقع در خط ۲ مترو تهران و تاکسی‌های خطی به این شهر رسید. ازطرفی این شهر ایستگاه مترو مشخصی ندارد. قیمت خانه در لواسان به دلیل نزدیکی به تهران و آب‌وهوای مطبوع همانند مناطق لوکس‌نشین تهران بالا است و بیشتر محله‌های آن دارای خانه‌های لوکس و ویلایی هستند. در ادامه این مطلب، بیشتر با لواسان و مشخصات آن آشنا می‌شوید. اگر هم به‌دنبال آگهی‌های فروش مسکونی، آپارتمان و زمین در این منطقه تهران هستید، از لینک زیر استفاده کنید.



آگهی‌های فروش مسکونی لواسان در دیوار



عکس از خیابان در شهر لواسانمحله لواسان کجاست؟

شمیران یکی از شهرستان‌های استان تهران بوده که یکی از شهرهای معروف آن لواسان است. لواسان دره‌ای خوش آب‌وهوا در دامنه‌های جنوبی رشته‌کوه‌های البرز است که به دلیل نزدیکی به پایتخت و داشتن آب‌وهوای مطبوع، شهرت دارد. لواسان رودخانه‌ای زیبا به نام رودخانهٔ جاجرود و دریاچه‌ای آرام و پرآب دارد. سد لتیان در کنار آن قرار دارد.

لواسان از شمال با کوه‌های ورجین و افجه و از شمال با کوه‌های تلو و قوچک احاطه شده است. این منطقه تا اتوبان بابایی تهران ۷ کیلومتر فاصله دارد. این منطقه در شمال‌شرق پایتخت واقع شده، اما به طور کلی فاصلهٔ آن تا تهران ۱۱ کیلومتر است. فاصله‌ای کوتاه که پایتخت‌نشین‌ها را برای سپری کردن یک روز مفرح در کنار جریان رودخانه راهی شمال‌شرق پایتخت می‌کند. این نقطهٔ جذاب ییلاقی برای سکونت نیز بسیار مناسب بوده، اما مسلماً قیمت خانه در لواسان به دلیل خوش آب‌وهوا بودن و سکوت و آرامشش، چندان پایین نیست.

اگر برای شما این سوال پیش آمده که محله لواسان بزرگ کجاست، باید بگوییم لواسان بزرگ، دهستانی است از بخش لواسانات که در حومهٔ شهر لواسان قرار داد. لواسان کوچک نیز همین موقعیت را دارد و جزو دهستان‌های بخش لواسانات محسوب می‌شود. در واقع بخش لواسانات شهرستان شمیرانات سه قسمت دارد که بخش شهری آن لواسان و دو دهستان آن لواسان بزرگ و لواسان کوچک هستند.

لواسان تهران

نقشه لواسان

لواسان در شمال شرقی استان تهران واقع شده و جزو شهرستان‌های شمیرانات است. شهری که تا تهران فاصلهٔ کمی دارد و آب‌وهوای آن بسیار مطبوع و دلنشین است. این شهر ۷۰ کیلومتر مربع وسعت دارد و ۱۷۰۰ متر از سطح دریا بالاتر است. از این لینک می‌توانید نقشه محدوده لواسان و مسیرهای دسترسی به آن را در مسیریاب بلد مشاهده کنید. در تصویر زیر هم نقشه تعاملی را می‌بینید که قابلیت بزرگ‌نمایی و جابه‌جایی هم دارد.

 

تاریخچه محله لواسان

شهر لواسان قدمتی چند هزار ساله داشته و آثار باستانی زیادی در آن قرار دارد. از میان مهم‌ترین‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • خانهٔ نظام‌السلطان که مربوط به زمان قاجار است
  • حمام محلهٔ ناران که قدمت آن به دورهٔ صفوی بر می‌گردد
  • تپهٔ ناظم آباد که مربوط به دورهٔ پیش از اسلام است.

دلیل نام‌گذاری این منطقه به لواسان را نیز عده‌ای چنین تفسیر کرده‌اند که کلمهٔ لواسان از دو بخش لو و آسان تشکیل شده است. لو به معنای لب، لبه یا تیغهٔ کوه و آسان به معنای بالا آمدن و بلند شدن. بنابراین نام لواسان به محل بالا آمدن خورشید اشاره دارد.

در سفرنامهٔ ناصر خسرو قبادیان بلخی این طور ذکر شده که «میان ری و آمل کوه دماوند است مانند گنبدی که آن را لواسان گویند». با توجه به این متن چنین مشخص است که در گذشته نام دماوند را لواسان می‌گفتند. در گذر زمان، لواسان نام مناطق غرب و جنوب غربی کوه دماوند شده است.

امکانات لواسان

از آنجایی که محله لواسان منطقه‌ای ییلاقی و توریستی محسوب می‌شود، امکانات مناسبی برای سکونت در آن فراهم شده است. امکاناتی که حتی در منطقه ارزان لواسان هم به چشم می‌خورد. در این شهر در کنار برج‌ها و مغازه‌های لوکس، پارک‌های مختلف، آثار باستانی متنوع و مراکز تفریحی برای ساکنان شهر مهیا شده است. خدمات درمانی این شهر نیز مناسب بوده و بیمارستان مهرآئین در بلوار امام خمینی لواسان وجود دارد. از طرفی مرکز مخابرات و اردوگاه فرهنگی ورزشی امام خمینی (ره) در بلوار امام خمینی و در مجاورت رودخانهٔ زیبای این شهر، یعنی رودخانهٔ جاجرود قرار گرفته است.

حمل و نقل عمومی محله و شهر لواسان تهرانحمل‌ونقل عمومی و مترو لواسان

شهر لواسان مترو مستقلی ندارد و برای دسترسی به آن از طریق مترو باید از خط شمارهٔ ۲ استفاده کرد. ایستگاه سرسبز در این خط مقصدی است که در آن می‌توان با استفاده از تاکسی‌های دردشت-لواسان به شهر یا همان محله لواسان عزیمت کرد. برای حرکت به سمت این شهر ییلاقی می‌توان از تاکسی نیز استفاده کرد و از آزادراه شهید بابایی یا بزرگراه شهید زین‌الدین به لواسان رسید.

به‌خاطر موقعیت جغرافیایی و شرایط سکونتی لواسان، پیدا کردن دفاتر اداری در این شهر قطعا آسان نیست. البته مشتری زیادی هم برای چنین املاکی در لواسان پیدا نمی‌شود. درمقابل، اجاره املاک تجاری یا انبار و مغازه در لواسان بازار خوبی دارد. از لینک زیر می‌توانید آگهی‌های اجاره اداری و تجاری لواسان را هم در دیوار ببینید.



مشاهده آگهی اجاره تجاری لواسان در دیوار



عکس لواسان

لواسان یکی از زیباترین شهرهای حومه تهران است که مناظر طبیعی بسیار جذابی دارد. هرچند ساخت برج و انواع ویلاهای مسکونی، تاحدی وضعیت این شهر را از حالت طبیعی خارج کرده است، اما هنوز هم می‌توان مکان‌های بکر و طبیعی در لواسان پیدا کرد. در گالری زیر، تصاویری را از لواسان و امکانات این محله زیبا مشاهده می‌کنید.

خیابان‌های مهم محله لواسان

یکی از خیابان‌های مهم لواسان که خانه‌های لوکس و گران‌قیمت در آن واقع شده، خیابان نگار و خیابان کوهپایه واقع در محله اصطلک یا عسلک شهر لواسان است. خیابان‌های ورجین، ماهان، شبنم و نیلوفر نیز دیگر خیابان‌های لوکس‌نشین و ویلایی‌نشین محلهٔ توک مزرعه در شهر لواسان هستند. از دیگر محله‌های مهم شهر لواسان محلهٔ احمدآباد، جاییج، باستی یا بایستی، کلاک و تیمورآباد است که هر یک خیابان‌های مهمی دارند.

قیمت خانه و آگهی‌های لواسان

همان‌طور که می‌دانید لواسان بیشتر میزبان خانه‌ها و ویلاهایی با متراژهای زیاد است. با نگاهی به آگهی‌های فروش مسکونی این منطقه در دیوار متوجه می‌شویم که متراژهای ۲۰۰ تا ۳۰۰ متر شاید کمترین آگهی‌ها را در لواسان داشته باشند. تعداد زیادی از آگهی‌های لواسان نیز به زمین‌ها و باغ‌هایی با متراژ نزدیک به ۱۰۰۰ و حتی بیشتر تعلق دارد. در بخش آگهی‌های اجاره لواسان نیز تعداد زیادی آگهی اجاره باغ و ویلا به چشم می‌خورد. البته آگهی‌های اجاره مسکونی هم در این منطقه کم نیستند که به نسبت محله‌ها و مناطق دیگر و میانگین شهر تهران، قیمت بالایی دارند.



آگهی های املاک لواسان در دیوار



 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.