داستان فروشنده: فروش اجاق گاز در دیوار فروشگاه‌ها از دل امین حضور

1

احسان فرزادفر فروشنده‌ای موفق است که در امین حضور در یک فروشگاه اجاق‌گاز فعالیت می‌کند. او که در دیوار فروشگاه‌ها هم فعال است، توانسته به کمک آن تا ۴۵ درصد فروش خود را افزایش دهد.

احتمالا اولین گزینه برای خرید لوازم خانگی و جهیزیه‌ها خیابان امین حضور است. بازاری سنتی که تا سال‌های‌سال پاسخ اول به این سوال بود که لوازم خانگی را باید از کجا بخریم و چطور به راسته فروشندگانش برویم. همه می‌گفتند: امین حضور!

جایی که تنوع محصول و فروشنده وجود داشته باشد و هم بتوانیم به محصولات متنوع و ترندهای مختلف دسترسی داشته باشیم و هم به دلیل تجمع فروشندگان در یک ناحیه، بتوانیم قیمت‌ها را با هم مقایسه کنیم و از آن مطمئن شویم. 

این البته جنبه سنتی این خریدها بود تا اینکه پای بازارهای دیجیتال به ایران باز شد. توسعه اینترنت در ایران و همچنین فراگیر شدن گوشی‌های تلفن همراه هوشمند، موجب شد تا خیلی‌ها هم به زندگی مجازی و سبک زندگی‌اش عادت کنند و به این ترتیب دیگر برای خرید حتما لازم نبود تا امین حضور بروید. 

اگرچه این بازارهای سنتی همچنان مشتری‌های خودشان را داشتند. در این میان البته بودند فروشندگان باهوشی که خودشان را با شرایط روز منطبق کردند و هم غرفه‌شان در امین حضور را حفظ کردند و هم در دیوار به فعالیت پرداختند. 

احسان فرزادفر یکی از آن‌هاست که توانسته به کمک دیوار فروشگاه‌ها، فروش اجاق‌گازهایش را ۴۵ درصد افزایش دهد. او صاحب یک فروشگاه تخصصی فروش اجاق گاز در امین حضور است.  احسان ۳۷ ساله از سال ۱۳۸۳ در صنعت لوازم خانگی مشغول به کار است. او که فارغ‌التحصیل رشته صنایع است می‌گوید:

پس از پایان تحصیل در یک کارخانه تولید الکترود مدیر کنترل کیفیت بودم؛ ولی کارم من را اقناع نمی‌کرد. به‌همین‌خاطر به پیشنهاد دوستم به کار فروش روی آوردم و در یک شرکت تولید اجاق گاز، ویزیتور شدم و به‌مرور ارتقا پیدا کردم و این‌روزها خودم مدیر فروش شدم.

امین‌حضور قلب لوازم خانگی ایران است و جدیدترین محصولاتی که وارد این بازار می‌شود، خیلی سریع و زود به شهرستان‌ها ارسال می‌شود. مغازه احسان هم در قلب امین‌حضور واقع شده است.  بازاری که به مرکز لوازم خانگی ایران معروف شده و به قول احسان هر محصول جدیدی که وارد بازار می‌شود، ابتدا در امین حضور دیده می‌شود و از آن‌جا به بقیه نقاط کشور توزیع می‌شود. 

احسان می‌گوید که در ابتدا آن‌ها هم به صورت سنتی از فروشندگان شهرستان‌ها سفارش می‌گرفتند و به شهرستان‌ها محصول ارسال می‌کردند. تا اینکه از سال ۱۳۹۷ فعالیتش را در دیوار آغاز کرد و با آگهی کردن محصولاتش توانست بی‌واسطه خودش محصولات را برای مشتری‌هایش در سراسر ایران ارسال کند. 

البته به گفته احسان اصل ماجرای همکاری او و دیوار بعد از تجربه سال ۰۷ از اواخر سال ۹۸ شروع می‌شود. یعنی وقتی که احسان بیلبوردهای «دیوار فروشگاه‌ها» را در مسیر خانه می‌بیند و همان شب با پشتیبانی دیوار تماس می‌گیرد. فروشگاهش را ثبت کرده و فعالیت خود را آغاز می‌کند. 

احسان می‌گوید: 

با وجود متمایل شدن خرید و فروش به سمت فضای اینترنت، خصوصا بعد از شیوع کرونا، گاهی مشتریان در خرید آنلاین با تجربه‌های بدی مواجه می‌شوند. مثلا کالا با آن‌چه گفته شده متفاوت است یا فروشنده معتبر نیست!

و… اما در دیوار فروشگاه‌ها، شما مطمئن هستید که آن فروشگاه وجود خارجی دارد. مکان آن را می‌دانید و می‌توانید مستقیما پرسش‌های خود را از فروشنده بپرسید یا حتی اگر تمایل داشتید، حضوری به فروشگاه مراجعه کنید تا محصول را از نزدیک لمس کنید. 

فروشگاهی که احسان در آن مشغول فعالیت است در بازار امین حضور واقع شده است؛ بازاری که به قلب لوازم خانگی ایران معروف شده و به قول احسان هر محصول جدیدی که وارد بازار می‌شود ابتدا در امین حضور دیده می‌شود و از آن‌جا به بقیه نقاط کشور توزیع می‌شود.

احسان از سال ۹۷ محصولات فروشگاه‌شان را در دیوار آگهی می‌کند و نتیجه خوبی هم از آن گرفته اما اصل ماجرا از اواخر سال ۹۸ شروع شد؛ یعنی وقتی که احسان بیلبوردهای «دیوار فروشگاه‌ها» را در مسیر خانه دید و همان شب با پشتیبانی دیوار تماس گرفت، فروشگاهش را ثبت کرد و فعالیت خود را آغاز کرد. احسان می‌گوید:

احسان در این نزدیک به یک سال بازخورد خوبی از دیوار فروشگاه ها گرفته و معتقد است به مرور نواقص آن رفع شده و تکامل پیدا کرده است. او توانسته در این مدت به کمک دیوار فروشگاه‌ها تا ۴۵ درصد فروش خود را افزایش دهد، یعنی حدودا نیم برابر فروش بیشتر!

او از این نتیجه  بسیار راضی است و اگرچه می‌گوید که این پلتفرم به او کمک کرده تا با کمترین هزینه فروشش را بیشتر کند، موجب رضایت او و البته مشتری‌هایش شده است.

داستان این فروشنده موفق دیوار را از زبان خودش بشنوید.

روی لینک کلیک کنید و ویدئوی احسان را ببینید

1 نظر
  1. حیدری می‌گوید

    خیلی مطلب عالی بود ممنونم از دیوار

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.