MG مخصوص ایران

4

سیاست‌های کلی برند MG و سایک‌ موتورز به‌گونه‌ای است که برخی از محصولات را مختص بازار چین و برخی از بازارهای منتخب عرضه می‌کند. درواقع MG 360 نیز از این قاعده مستثنی نبوده و فقط در بازار ایران و برخی بازارهای هدف با برند MG عرضه می‌شود. در سایر بازارها این خودرو با برند روئی (Roewe) عرضه می‌شود. MG 360 از پلت‌فرم دیگر محصول این برند یعنی MG GT بهره گرفته و فقط در بخش طراحی با آن تفاوت دارد. هدف از طراحی این خودرو سهم‌خواهی بیش‌تر از بازار سدان‌های خانوادگی بوده است.

خودروی چینی با نمایی کره‌ای
طراحان این کمپانی برای مدل MG 360 در بخش طراحی ظاهری کمی ساده عمل کرده و از طرحی بدون چالش کمک گرفته‌اند. در نمای جلو شاهد جلوپنجره و چراغ‌های کلاسیکی هستیم که ظاهری موقر را برای این خودرو رقم زده است. همچنین در نمای کناری شاهد شباهت‌هایی میان این مدل و MG 350 هستیم که این موضوع می‌تواند روند اصالت در طراحی این برند را ثابت کند. چراغ‌های بزرگ و کشیده عقب نیز تاحدودی به محصولات کره‌ای شباهت دارد که این مورد باعث می‌شود میزان مقبولیت این خودرو میان مصرف‌کنندگان افزایش یابد. درون کابین نیز با فضایی ساده سروکار داریم که در برخی از جزییات با سایر محصولات MG وجه اشتراک دارد. به‌عنوان مثال غربیلک فرمان این خودرو دقیقاً مشابه مدل‌های دیگر این برند است. همچنین کاربری آسان از ادوات کنترلی تعبیه‌شده در کنسول میانی از دیگر ویژگی‌های بارز در طراحی کابین است. صفحه پشت آمپر متفاوت این خودرو نیز از دیگر نکات قابل‌توجه در کابین است که نشان‌گر سرعت‌سنج به‌صورت آنالوگ در مرکز و نشان‌گر دور موتور به‌صورت دیجیتالی در سمت چپ قرار گرفته است. همچنین کامپیوتر سفری نیز در سمت راست خودنمایی می‌کند.

متفاوت در سه نسخه
همان‌طور که گفته شد، این خودرو با سه نسخه اتوماتیک توربو، اتوماتیک تنفس طبیعی و دنده دستی تنفس طبیعی به بازار عرضه می‌شود که هریک ویژگی‌های خاص خود را دارا هستند. MG 360 توربو از یک پیشرانه ۴ سیلندر مجهز به سیستم توربوشارژر با حجم دقیق ۱۴۹۸ سی‌سی بهره می‌برد که توانایی تولید قدرتی معادل ۱۳۰ اسب‌بخار در ۵۵۰۰ دور در دقیقه و حداکثر گشتاور ۲۱۰ نیوتن‌متر در دورهای ۲۰۰۰ تا ۴۴۰۰ دور در دقیقه را دارد.

نسخه تنفس طبیعی دنده دستی این خودرو نیز از یک پیشرانه ۴ سیلندر ۱۵۰۰ سی‌سی بهره می‌برد که توانایی تولید قدرتی معادل ۱۱۰ اسب‌بخار و حداکثر گشتاور ۱۳۵ نیوتن‌متر را دارد. انتقال قدرت در این نمونه توربو توسط جعبه‌دنده اتوماتیک ۶ سرعته به چرخ‌های جلو صورت می‌گیرد و در نمونه تنفس طبیعی اتوماتیک نیز به‌کمک جعبه‌دنده ۴ سرعته اتوماتیک امکان‌پذیر خواهد بود.

MG 360 در زمینه امکانات رفاهی و آپشن‌های مورد نیاز نیز در جایگاه نسبتاً خوبی قرار دارد و می‌تواند نیازهای ابتدایی خریداران را برطرف کند. نسخه توربوی این خودرو در نیمه دوم اردیبهشت‌ماه ۹۸ در بازار، قیمتی حدود ۲۴۰ تا ۲۷۰ میلیون تومان داشته است که بسته به سلامت فنی و ظاهری، میزان کارکرد و رنگ‌شدگی قیمت‌گذاری می‌شد. همچنین نسخه تنفس طبیعی آن نیز قیمتی حدود ۲۰۰ تا ۲۴۰ میلیون تومان داشته است.

بیشتر بخوانید:
تجربه رانندگی با MG 360
مقایسه MG360 با خودروهای هم‌رده

4 نظرات
  1. فردین می گوید

    ام جی ۳۶۰ سواری عالی داره
    بی نظیره
    منکه ازش خیلی راضی ام و در حد سراتو سواری میده

    1. مسعود می گوید

      قیمت چنده آقا کارکرده

  2. علی می گوید

    کیفیت خوب قیمت مناسب شتاب فضایی

  3. محمد می گوید

    سواری و شتاب عالی من که خیلی راضی هستم
    موقع خرید خیلی بررسی کردم در نهایت ام جی ۳۶۰ خریدم الانم از خریدم راضی هستم

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.