مقایسه ام جی ۳ با هیوندای i20 و کیا پیکانتو

رقابتی نه چندان ساده!

0

 

این روزها به‌دلیل افزایش تعداد خودروها و بالا رفتن حجم ترافیک در کلان‌شهرها، استفاده از خودروهای کوچک و شهری امری منطقی و مقرون‌‌به‌‌صرفه‌تر است. از همین رو، شرکت‌های مختلف خودروسازی با هدف سهم‌خواهی بیش‌تر از این بخش بازار، اقدام به طراحی و تولید خودروهای هاچ‌بک کوچک شهری می‌کنند.

بر این اساس این دسته از خودروها در بازارهای جهانی با تنوع بسیار زیادی عرضه می‌شوند و خریداران گزینه‌های بسیاری را برای انتخاب پیش‌روی خود می‌بینند. در این مطلب نگاهی داریم به مقایسه ام جی ۳ با هیوندای i20 و کیا پیکانتو و سعی داریم نقاط قوت هر یک را بررسی کنیم.

مقایسه ام جی ۳ با هیوندای i20

یکی از رقبای سرسخت ام جی ۳ زمان عرضه به بازار ایران، هیوندای i20 بود که به‌صورت وارداتی توسط شرکت آسان‌ موتور طی سال‌های متمادی به بازار عرضه شد. این خودرو به‌دلیل یدک کشیدن نام هیوندای و سابقه درخشان این برند کره‌ای در بازار، توانست از همان ابتدا با استقبال خوبی از سوی بازار همراه شود و به‌عنوان خودرویی موفق شناخته شود.

طراحی مینی‌مال این خودرو به‌گونه‌ای است که از نظر بسیاری از کارشناسان و خریداران قابل‌قبول به‌نظر می‌‎‌رسد، از همین رو انتخاب میان این دو خودرو از نظر طراحی امری سلیقه‌ای است.

با مقایسه ام جی ۳ با هیوندای i20 باید گفت که هیوندای i20 از یک پیشرانه ۴ سیلندر خطی تنفس طبیعی با حجم دقیق ۱۳۹۶ سی‌سی بهره می‌برد که توانایی تولید ۹۸ اسب‌بخار و ۱۳۷ نیوتن‌متر گشتاور را دارد. این نیرو توسط جعبه‌دنده ۴ سرعته اتوماتیک به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود.

شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر این خودروی ۱۲۱۱ کیلوگرمی حدود ۱۱.۶ ثانیه از سوی هیوندای اعلام شده که باتوجه به شرایط جوی و نوع سوخت ایران، این عدد بیش‌تر می‌شود. همچنین سیکل ترکیبی مصرف سوخت این خودرو حدود ۵.۹ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر اعلام شده است.

ام جی ۳ نیز دارای یک پیشرانه ۴ سیلندر خطی تنفس طبیعی با حجم دقیق ۱۴۹۸ سی‌سی است که توانایی تولید ۱۰۵ اسب‌بخار و ۱۳۵ نیوتن‌متر گشتاور را دارد. این نیرو به کمک جعبه‌دنده AMT به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر این خودروی ۱۱۲۵ کیلوگرمی حدود ۱۱.۵ ثانیه و سیکل ترکیبی مصرف سوخت آن حدود ۵.۸ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر اعلام شده است. کاملاً مشخص است که قدرت موتور MG 3 بیش‌تر از هیوندای i20 است.

مقایسه ام جی ۳ و کیا پیکانتو

کیا پیکانتو را باید موفق‌ترین گزینه در این بخش از بازار دانست که با طراحی مدرن و امکانات رفاهی فراوانی که دارد، توانسته سهم عمده‌ای از بازار را به خود اختصاص دهد. درواقع پیکانتو از سایر رقبای خود ازجمله ام جی ۳ پیشی گرفته و به‌عنوان پرفروش‌ترین خودرو در این رده شناخته می‌شود.

پیکانتو که از سال ۲۰۰۴، توسط کمپانی کیا موتورز به بازار عرضه شد، و توانست با دو نسخه دنده دستی و اتوماتیک، توجه بسیاری از مصرف‌کنندگان را به خود جلب کند. نسل دوم این خودرو در ایران توسط شرکت اطلس‌ خودرو فقط با نسخه دنده اتوماتیک عرضه شد.

با با مقایسه ام جی ۳ با کیا پیکانتو به این نتیجه می‌رسیم که کیا پیکانتو از یک پیشرانه ۴ سیلندر تنفس طبیعی با حجم دقیق ۱۲۴۸ سی‌سی بهره می‌برد که توانایی تولید نیرویی معادل ۸۵ اسب‌بخار و حداکثر گشتاور ۱۲۱ نیوتن‌متر را دارد. این نیرو توسط جعبه‌دنده ۴ سرعته اتوماتیک تیپ‌ترونیک به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. سیکل ترکیبی مصرف سوخت این خودرو ۵.۳ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است.

انتخاب میان این دو خودرو به پارامترهای گوناگونی بستگی دارد. اما به‌طور کلی باید گفت که ام جی ۳ به‌دلیل بزرگ‌تر بودن و دارا بودن فضای بیش‌تر، گزینه‌ای مناسب‌تر برای خانواده به‌شمار می‌رود. اما به‌طور کلی عملکرد پیکانتو نسبت به MG 3 بهتر است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.