مقایسه میتسوبیشی پاجرو ۴ در با نیسان مورانو و لکسوس RX 350

ابهت خاص یک ژاپنی!

1

پاجرو خودروی شاسی‌بلند محصول شرکت میتسوبیشی ژاپن در کلاس جی سگمنت محسوب می‌شود که تولید آن در سال ۱۹۸۱ آغاز شده و تا سال ۲۰۲۱ ادامه داشته است.

میتسوبیشی این خودرو را در ۴ نسل روی خط تولید آورده است. نسل چهارم از سال ۲۰۰۶ به بازار آمده است و در خیابان‌های ایران نیز رفت‌ و آمد دارد. در این مقاله، ما به مقایسه میتسوبیشی پاجرو ۴ در با نیسان مورانو و لکسوس RX 350 می‌پردازیم.

مقدمه‌ای بر مقایسه میتسوبیشی پاجرو ۴ در

میتسوبیشی پاجرو ۴ در از همان دوره ورودش به ایران در دهه ۱۹۹۰، با استقبال بسیار زیادی مواجه شد و مشتریان فراوانی را برای خود دست و پا کرد که شاید یکی از مهم‌ترین دلایل آن، مقرون‌به‌صرفه‌بودن این وسیله‌نقلیه ژاپنی باشد.

میتسوبیشی پاجرو دارای موتور بنزینی ۶ سیلندر خورجینی تنفس طبیعی ۲۴ سوپاپ با گنجایش ۳۸۲۸ سی‌سی است که در دور موتور ۶ هزار در دقیقه، می‌تواند ۲۴۷ اسب‌ بخار نیرو تولید کند. گشتاور آن نیز در دور موتور ۲۷۵۰ دور در دقیقه ۳۲۹ نیوتن‌متر است. همچنین گیربکس این خودرو ۵ دنده‌اتوماتیک تیپ‌ترونیک است.

طول این وسیله‌نقلیه ۴۹۰۰، عرض آن ۱۸۷۵ و ارتفاعش ۱۸۷۰ میلی‌متر است. حداکثر سرعتی که برای میتسوبیشی پاجرو با ۲۱۵۷ کیلوگرم وزن اعلام شده، ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت است و حدود ۱۰٫۸ ثانیه نیز طول می‌کشد تا سرعت این خودرو از صفر به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد.

ظرفیت باک میتسوبیشی پاجرو ۴ در، ۸۸ لیتر است و در هر ۱۰۰ کیلومتر، ۱۳٫۷ لیتر بنزین مصرف می‌کند. این خودرو در مجموع، استاندارد محیط زیست یورو ۵ را کسب کرده است. این اتومبیل ژاپنی ۸ عدد کیسه هوای ایمنی برای راننده و سرنشین و همچنین کیسه هوای جانبی دارد.

مقدمه‌ای بر مقایسه میتسوبیشی پاجرو ۴ در
میتسوبیشی پاجرو ۴ در از نمای روبه‌رو

میتسوبیشی پاجرو دارای سیستم ترمز و پایداری ABS ـ EBAC ـ ASC ـ ETC ـ EBD – MBOS ـ ASTC نیز هست. از دیگر امکانات این خودرو می‌توان به کنترل خودکار سیستم تهویه‌مطبوع، سانروف، تنظیم برقی آینه‌ها با گرمکن، روشن و خاموش‌شدن اتوماتیک چراغ‌ها، سنسور پارک عقب، سنسور باران و کروز کنترل اشاره کرد.

مقایسه میتسوبیشی پاجرو ۴ در با نیسان مورانو

نیسان مورانو خودرویی شاسی‌بلند محسوب می‌شود که از سال ۲۰۰۲ تاکنون در ژاپن تولید شده و شرکت پارس‌خودرو نیز کار مونتاژ آن را در ایران در مقطعی برعهده داشته است. این شاسی‌بلند ژاپنی با موتور بنزینی به بازار عرضه شده است.

موتور این خودرو ۶ سیلندر خورجینی ۲۴ سوپاپ به گنجایش ۳۴۹۸ سی‌سی است که حداکثر قدرتش به ۲۵۶ اسب‌ بخار در دور موتور ۶ هزار در دقیقه می‌رسد. گشتاور آن نیز ۳۳۶ نیوتن‌متر در دور موتور ۴۴۰۰ در دقیقه است که از این نظر دارای موتوری قوی‌تر در مقایسه میتسوبیشی پاجرو ۴ در است.

مقایسه میتسوبیشی پاجرو ۴ در با نیسان مورانو
نمای داخلی میتسوبیشی پاجرو ۴ در

گیربکس نیسان مورانو ۶ دنده‌اتوماتیک است. حداکثر سرعت این وسیله‌نقلیه ۲۱۰ کیلومتر بر ساعت اعلام شده است. باک مورانو گنجایش ۸۲ لیتر بنزین را دارد. مصرف سوخت ترکیبی این خودروی ژاپنی ۱۰٫۹ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر است.

نیسان مورانو با ۱۸۳۵ کیلوگرم وزن، ۳۲۲ کیلوگرم از میتسوبیشی پاجرو سبک‎‌تر است. شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر این وسیله‌نقلیه ۸ ثانیه اعلام شده است؛ با این وضع باید بگوییم که این خودرو در مقایسه میتسوبیشی پاجرو ۴ در چابک‌تر است.

نیسان مورانو مجهز به ۶ کیسه هوای ایمنی که شامل کیسه هوای جلو، جانبی و پرده‌ای است. همچنین باید اضافه کرد که این خودرو استاندارد آلایندگی یورو ۴ را دارد.

شما می‌توانید آخرین قیمت خرید و فروش نیسان مورانو را در سایت دیوار مشاهده کنید.

مقایسه میتسوبیشی پاجرو ۴ در با لکسوس RX 350

کارخانه لکسوس زیرمجموعه تویوتا لکسوس RX 350 را بین سال‌های ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۵ تولید کرده است. این خودرو توانسته است خود را به‌‌عنوان رقیبی برای خودروهای شاسی‌بلند مطرح کند.

لکسوس RX 350 دارای موتوری ۶ سیلندر خورجینی Vشکل ۲۴ سوپاپ بنزینی با گنجایش ۳۴۵۶ سی‌سی است که حداکثر قدرتش در دور موتور ۶۲۰۰ در دقیقه، به ۲۷۵ اسب‌ بخار می‌رسد. این وضعیت نشان‌دهنده قدرتمند‌تربودن این خودرو در مقایسه میتسوبیشی پاجرو ۴ در است. حداکثر گشتاور نیز ۳۴۸ نیوتن‌‌متر در دور موتور ۴۷۰۰ در دقیقه است.

مقایسه میتسوبیشی پاجرو ۴ در با لکسوس RX350
نمای پشتی میتسوبیشی پاجرو ۴ در

ازنظر شتاب صفر تا صد کیلومتر، این خودرو سریع‌تر از پاجرو است، به‌طوری‌که این شتاب در لکسوس RX 350 تنها ۸ ثانیه و حداکثر سرعت این خودرو نیز ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت اعلام شده است. همچنین باید بگوییم که این شاسی‌بلند جی ـ سگمنت، با ۱۹۷۰ کیلوگرم وزن از میتسوبیشی پاجرو حدود ۱۸۷ کیلوگرم سبک‌تر است.

می‌توان گفت که لکسوس RX 350 با داشتن استاندارد آلایندگی یورو ۴، مصرف سوخت ترکیبی ۱۰٫۶ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر و باک ۷۰ لیتری، از این نظر نیز در مقایسه میتسوبیشی پاجرو ۴ در برتری محسوسی دارد. ضمن اینکه این خودرو مجهز به ۴ کیسه هوای ایمنی راننده، سرنشین‌ها، جانبی و پرده‌ای است.

با مراجعه به سایت دیوار می‌توانید از آخرین قیمت خرید و فروش لکسوس RX 350 مطلع شوید.

جمع‌بندی

امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده و اطلاعات خوبی از مقایسه میتسوبیشی پاجرو ۴ در، در اختیارتان قرار داده باشد. همچنین شما می‌توانید با مراجعه به لینک زیر از جدیدترین قیمت خرید و فروش این خودرو در بازار مطلع شوید:

آگهی‌های خرید و فروش میتسوبیشی پاجرو ۴ در

نظر شما درباره خودروهای بالا چیست؟  به نظر شما کدام یک از این خودروها ارزش خرید بیشتری دارند؟ نظرات و تجربیات خودتان را از طریق ثبت دیدگاه با ما و سایر خوانندگان بلاگ دیوار در میان بگذارید.

1 نظر
  1. مسعود می‌گوید

    پاجرو عالیه. سلطان افروده

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.