مقایسه ام وی ام ۳۱۵ هاچ بک با ۲۰۶، ساندرو و برلیانس H320

0

چینی‌ها، به‌خصوص زیرمجموعه‌های چری، روزبه‌روز درحال عیب‌یابی هستند و با دریافت نظرات مشتری، هر سال و در هر مدل، نمونه‌ای کامل تر ارائه می‌کنند. ام وی ام ۳۱۵ ده سال پیش حرفی برای گفتن نداشت، ولی در‌حال‌حاضر به‌خوبی می‌تواند با نمونه‌های هم‌سطح رقابت کند و برتری داشته باشد. برای مقایسه ام وی ام ۳۱۵ هاچ بک با خودروهای هم‌رده اش گزینه‌هایی چون پژو ۲۰۶ تیپ پنج، پژو ۲۰۷، برلیانس H320، دنا پلاس، رنو ساندرو، و لیفان ایکس ۵۰ وجود دارد که برخی از آن ها را بررسی می‌کنیم.

مقایسه ام وی ام ۳۱۵ هاچ بک با پژو ۲۰۶ تیپ ۵

پژو ۲۰۶ از سال ۲۰۰۱ در بازار ایران حضور دارد، با‌این‌حال همچنان یکی از محبوب‌ترین خودروها برای قشر کارمند و جوان در بازار کشور است. جوانانی که میزان بودجه‌شان از پراید بیشتر است معمولاً سراغ ۲۰۶ می‌روند.

با مقایسه ام وی ام ۳۱۵ هاچ بک با ۲۰۶ در همان نگاه اول متوجه می‌شویم با وجود اینکه ام وی ام ۳۱۵ طراحی مدرن‌تری دارد، کیفیت ساخت پژو ۲۰۶ درون کابین از ام وی ام ۳۱۵ بهتر است. هر‌چند در سال‌های اخیر این کیفیت در پژو ۲۰۶ نیز افت کرده است.

در بخش فنی، پژو ۲۰۶ تیپ ۵ از ام وی ام ۳۱۵ هاچ بک کیفیت بالاتری دارد، لوازم یدکی آن به‌وفور یافت می‌شود و ایرادات کمتری دارد. از همه مهم‌تر یکی از دلایلی که پژو ۲۰۶ نزد جوانان محبوبیت دارد، پتانسیل خوب این خودرو برای انجام امور تیونینگ است که اگر به‌صورت اصولی انجام شود کمتر خودرویی در شهر توان رقابت با شتاب پژو ۲۰۶ تیپ ۵ را داراست.

ام وی ام ۳۱۵ هاچ بک با یک پیشرانه ۱.۵‌ لیتری ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپ به بازار عرضه می‌شود که توان تولید ۱۰۷‌ اسب بخار قدرت و ۱۴۰ نیوتن‌متر گشتاور را دارد و شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر آن ۱۱ ثانیه است. در طرف دیگر ۲۰۶ تیپ ۵ که آن هم با موتور ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپ به بازار عرضه می‌شود با یک پیشرانه ۱.۵۸ لیتری توان تولید ۱۱۰ اسب بخار (۱۰۵ اسب بخار) و ۱۴۲ نیوتن‌متر گشتاور را دارد و شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر آن ۱۰.۵ ثانیه است. درنتیجه از نظر فنی و قدرتی پژو ۲۰۶ در سطح بالاتری از ام وی ام ۳۱۵ قرار می‌گیرد و بیشتر طرف‌داران اهل شتاب و سرعت را قانع نگه می‌دارد.

با مقایسه ام وی ام ۳۱۵ هاچ بک با پژو ۲۰۶ باید گفت که هر دو خودرو در یک جایگاه قرار می‌گیرند با این تفاوت که سیستم تهویه مطبوع در ۲۰۶ اتوماتیک و در ام وی ام دستی است. سیستم تعلیق ام وی ام ۳۱۵ کاملاً نرم‌تر از ۲۰۶ بوده و در شهر و دست‌اندازهای آن کمتر شما را آزار می‌دهد. دید اطراف به لطف آینه‌ها از پژو ۲۰۶ مناسب‌تر است و به‌دلیل بزرگ‌تر بودن شیشه نسبت به پژو ۲۰۶ دید بهتری وجود دارد، به‌همین‌دلیل هنگام پارک کردن آسوده‌تر خواهید بود.

مزیت اصلی پژو ۲۰۶ بازار فروش دست‌دوم آن است و شما به‌راحتی می‌توانید ۲۰۶ خود را بفروشید، در‌حالی‌که، ام‌وی‌ام ۳۱۵ هنگام فروش افت قیمت چشمگیری دارد. پیشنهاد می‌کنیم برای کسب اطلاعات بیشتر، مطلب مقایسه پژو ۲۰۶ با خودروهای هم‌رده‌اش را هم بخوانید.

عکس از داخل ام وی ام 315 هاچ بک

مقایسه ام وی ام ۳۱۵ هاچ بک با برلیانس H320

برلیانس H320 جزو پرفروش‌ترین خودروهای بازار است و توانسته از این نظر بازار خوبی را در ایران برای خود دست‌وپا کند. از منظر طراحی هر دو خودرو برای یک هاچ‌بک ارزان‌قیمت شهری مناسب‌اند اما ۳۱۵ تا‌حدودی می‌تواند مالک خود را از نظر کیفیت متریال داخلی راضی‌تر نگه دارد. برلیانس به‌واسطه قدرت خروجی تقریباً برابر با هموطن خود است، اما به‌دلیل وزن کمتر از شتاب‌گیری بهتری، مخصوصاً در نسخه دستی، برخوردار است و می‌تواند در سربالایی‌ها کمی بهتر عمل کند.

با مقایسه ام وی ام ۳۱۵ هاچ بک با برلیسان متوجه می‌شویم که فرمان‌پذیری ام وی ام ۳۱۵ مناسب‌تر از برلیانس H320 است. برلیانس H320 دارای موتور ۱.۵ لیتری است که توان تولید ۱۰۳ اسب بخار و حداکثر سرعت ۱۷۰ کیلومتر را دارد.

همچنین، نمونه ۱.۶۵ لیتری این خودرو توانی حدود ۱۱۳ اسب بخار دارد. موتور ام وی ام ۳۱۵ نیز با یک پیشرانه ۱.۵‌ لیتری ۴ سیلندر به بازار عرضه می‌شود که توان تولید ۱۰۷‌ اسب بخار قدرت و ۱۴۰ نیوتن‌متر گشتاور را دارد. در بحث مصرف سوخت کاملاً شرایط یک خودروی اقتصادی را حفظ کرده و ۶.۵ لیتر مصرف دارد. جعبه‌دنده در مدل‌های دستی ۵ سرعته و در مدل‌های اتوماتیک ۴ سرعته است.

هر دو خودرو از نظر مصرف سوخت در سطح خودروهای اقتصادی قرار می‌گیرند و در هر ۱۰۰کیلومتر به‌طور‌ ترکیبی ۶.۵‌ لیتر بنزین می‌سوزانند.

از نظر ایمنی هر دو خودرو با داشتن دو کیسه هوای ایمنی برای راننده و سرنشین، سیستم ترمز ضد قفل ABS و سیستم توزیع‌کننده الکترونیکی نیروی ترمز EBD در یک سطح هستند، اما برلیانس اچ ۳۲۰ با دارا بودن ۵ ستاره ایمنی از C-NCAP در مقابل ام وی ام ۳۱۵ با داشتن ۴ ستاره، از همین مؤسسه تست ایمنی، از ایمنی بیشتری برای سرنشینان برخوردار است. البته که امتیازهای اعلام شده برای نسخه های دارای امکانات ایمنی کامل است و بدیهی است که نمونه های بازار ایران، تا حدی از سطح ایمنی کمتری برخوردار هستند.

پیشنهاد می‌کنیم برای آشنایی بیشتر با این خودرو، مطلب مقایسه برلیانس H320 با خودروهای هم‌رده را نیز مطالعه کنید.

عکس ام وی ام 315 هاچ بک

مقایسه ام وی ام ۳۱۵ هاچ بک با رنو ساندرو

سال ۲۰۰۷، یعنی دقیقاً ۱۰ سال پیش، اولین نسل ساندرو در نمایشگاه خودرو فرانکفورت معرفی شد. طولی نکشید که این خودرو در بازار جهانی تحت عناوین رنو و داچیا ساندرو به فروش رفت.

در سال ۲۰۱۲ ساندرو از خط تولید بعضی از کشورها کنار رفت، درحالی‌که، ما از سال ۲۰۱۵ شاهد فروش و عرضه آن در بازار کشورمان هستیم. رنو ساندرو و ام وی ام ۳۱۵ هردو در کلاس خودروهای هاچ‌بک شهری قرار دارند.

رنو ساندرو طراحی نسبتاً قدیمی و از مدافتاده‌ای در مقابل ام‌وی‌ام ۳۱۵ دارد. شکل چراغ‌های نسبتاً بزرگ، سپر و فرم ساده‌ بدنه باعث شده حس یک اتومبیل قدیمی به مخاطب منتقل شود. این درحالی‌ست که ام‌وی‌ام ۳۱۵ از ظاهری به‌روزتری بهره می‌برد.

با مقایسه ام وی ام ۳۱۵ هاچ بک با ساندرو متوجه می‌شویم که رنو ساندرو دارای موتور ۴ سیلندر ۱.۶‌ لیتری است که می‌تواند ۱۰۵ اسب بخار قدرت تولید کند و دارای حداکثر گشتاور ۱۴۰ نیوتن‌متر است. در طرف دیگر، ام وی ام ۳۱۵ هاچ بک با یک پیشرانه ۱.۵‌ لیتری ۴ سیلندر به بازار عرضه می‌شود که توان تولید ۱۰۷‌ اسب بخار قدرت و ۱۴۰ نیوتن‌متر گشتاور را دارد. در نتیجه، می‌توان گفت قدرت موتور این دو خودرو آن‌قدر متفاوت نیست که بتوان گفت کدام مدل برتری دارد و شاید بهتر است بگوییم هر دو عملکرد یکسانی دارند.

مصرف سوخت ۳۱۵ کمتر از ساندروست. ساندرو در هر ۱۰۰ کیلومتر ۶.۷‌ لیتر سوخت مصرف می‌کند و ام وی ام ۳۱۵ هاچ بک مصرف سوخت ۶.۵‌ لیتری دارد. هر دو خودرو تجهیزات رفاهی و ایمنی تقریباً یکسانی دارند و از نظر امکانات و مشخصات فنی رقابت نزدیکی با هم دارند، اما باید بگوییم که ۳۱۵ از نظر هندلینگ کمی بهتر از ساندرو است. شاید بهتر باشد برای درک بهتر این مقایسه، نگاهی هم به مقایسه رنو ساندرو با خودروهای هم‌رده‌ داشته باشید.

جمع‌بندی

امیدواریم که این مقایسه ام وی ام ۳۱۵ هاچ بک با خودروهای هم‌رده توانسته باشد اطلاعات مفیدی از ارزش خرید این خودرو در اختیارتان قرار دهد. شما می‌توانید با مراجعه به سایت دیوار، از آخرین قیمت خرید و فروش ام وی ام ۳۱۵ هاچ بک مطلع شوید.

نظر شما درباره این خودرو چیست؟ آیا تجربه رانندگی با آن را دارید؟ نظرات و تجربیات خود را با ما و سایر خوانندگان دیوار در میان بگذارید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.