نگاهی به مشخصات و تغییرات ام‌وی‌ام X22 پلاس

15

چهار سال بعد از معرفی رسمی تیگو ۳x، چری اولین فیس‌‌لیفت تیگو ۳x را در سال ۲۰۲۰ راهی بازار کرد. همین ابتدای کار باید بگوییم که تغییر نام تیگو ۳x مختص بازار ایران نیست؛ همان‌طور که این خودروی چینی در کشورمان با نام ام‌وی‌ام X22 به فروش می‌رسد، چری همین خودرو را در بازار ایتالیا، تحت برند دی آر و با نام DR3 و در برخی کشورهای آمریکای جنوبی نیز با نام چری تیگو ۲ تحویل مشتریانش می‌دهد. مدیران خودرو به‌زودی تصمیم به عرضه ام‌وی‌ام X22 پلاس دارد.

بر اساس اخبار منتشر شده توسط منابع آگاه، مدیران خودرو درحال انجام تست‌های ام‌وی‌ام X22 پلاس یا X22 پرو است و این خودرو به‌زودی در بازار ایران عرضه خواهد شد. چهره ام‌وی‌ام X22 نسب به گذشته کاملاً تغییر کرده و نمای جلویی آن خشن‌تر و به‌روزتر شده است.

ام وی ام X22 جدید مدیران خودرو

بهترین چیزی که در ظاهر ام‌وی‌ام X22 پلاس خودنمایی می‌کند، چراغ‌های باریک و کشیده آن است؛ چراغ‌هایی که تا قبل از این در محصولات جدید هیوندای نیز آنها را به وفور دیده بودیم، ولی به‌هرحال نمی‌توان آن را کپی‌کاری دانست.

نکته جالب اینجا است که ام‌ وی‌ ام X22 جدید بر خلاف تغییرات بسیار در نمای جلو، در قسمت عقب فقط با اصلاحاتی در خطوط و زوایا وارد میدان شده است. سپر عقب تنها قسمت جدید بخش پشتی است. بین چراغ‌ها اکنون سیاه است نه کرومی. لوله‌های اگزوز قبلاً مخفی شده بود، اکنون تزیین و نمایش داده می‌شوند.

طبق تصاویر موجود، در نمای کناری تغییرات خاصی اتفاق نیفتاده است. فرم کلی درها، ستون‌ها و پنجره‌ها کاملاً دست نخورده باقی مانده است. خطوط روی بدنه و گلگیرها هم مشابه با نسل اول به نظر می‌آیند. فقط گلگیر جلو به تناسب حجیم شدن سپر و پوزه خودرو دچار بازطراحی شده است.

در جزئیات ظاهری همچون ریل‌های سقفی و دستگیره درها هم تغییر چندانی احساس نمی‌شود. اما آینه‌ها طرح جدیدی به خود گرفته‌ است که شبیه به آینه‌های آریزو ۵ به نظر می‌رسد. رکاب زیر درها هم اندکی تغییر پیدا کرده است. رینگ‌ها نیز به گواه عکس‌های منتشرشده، قطعاً طرحی متفاوت با نسل اول تیگو ۲ خواهد داشت.

ام وی ام X22 جدید مدیران خودرو

داخل کابین در نگاه اول، نکته جدید قابل‌توجهی ندارد. ام‌وی‌ام X22 پلاس یک فرمان چندمنظوره با حاشیه باریک دارد. یک صفحه کوچک با شماره‌گیری‌های سنتی و مرتب جایگزین می‌شود. سوئیچ احتراق برداشته می‌شود، به‌جای آن اکنون یک دکمه وجود دارد. قرارگیری مورب صفحه نمایش لمسی با یک اینچ اضافه (تا نه) رشد کرده است.

زیر کاپوت همچنان می‌توان انتظار وجود پیشرانه ۱٫۵ لیتری تنفس طبیعی را داشت: پیشرانه‌ای با ۱۰۵ اسب بخار قدرت و ۱۳۵ نیوتن‌متر گشتاور. نوع گیربکس قابل‌سفارش برای این پیشرانه بسته به سیاست‌های چری در قبال بازارهای مختلف، متغیر است؛ اما می‌توان پیش‌بینی کرد که تیگو ۲ جدید همچنان با گیربکس ۵ سرعته دستی و ۴ سرعته اتوماتیک در بسیاری از بازارها به فروش برسد. البته شنیده‌ها از افزوده‌شدن یک گیربکس CVT به فهرست انتخاب‌های مشتریان تیگو ۲ خبر می‌دهند.

یکی از مهم‌ترین تغییرات فنی احتمالی در تیگو ۲ جدید، افزوده‌شدن یک پیشرانه ۳ سیلندر توربوشارژ به سبد موتورهای این خودرو است. پیشرانه‌ای که گفته می‌شود با حجم تقریبی ۱٫۰ لیتر توانایی تولید ۱۰۲ اسب بخار قدرت را دارد. البته احتمال عرضه ایکس ۲۲ جدید با این پیشرانه در ایران، تقریباً نزدیک به صفر است؛ چراکه شرکت مدیران‌خودرو باتوجه‌به نیاز بازار ایران احتمالاً نسخه فیس‌لیفت را با همان پیشرانه ۱٫۵ لیتری سابق روانه بازار می‌کند.

ام وی ام X22 جدید مدیران خودرو

ترمز پارک برقی به همراه اتوهلد، سنسور نور یا همان چراغ‌های اتولایت و کنترل سرعت در سرازیری، ازجمله جالب‌ترین آپشن‌های جدیدی است که احتمالاً به ام‌وی‌ام X22 پلاس بازار ایران هم اضافه شده است.

در بازار چین، تفاوت قیمت تیگو ۳x و تیگو ۳x پلاس، بسیار ناچیز است؛ طوری که در نسخه اتومات، قیمت نسخه قدیمی حدود ۶۰ تا ۵۴ هزار یوآن (معادل تقریبی ۹ تا ۱۰ هزار دلار) بود، درحالی‌که قیمت نسخه جدید، حدود ۶۶ تا ۶۸ هزار یوآن (معادل تقریبی ۱۰ تا ۱۰٫۵ هزار دلار) اعلام شده است. اکنون باید منتظر ماند و دید که مدیران‌خودرو قیمت ام‌وی‌‌ام X22 پلاس را برای بازار ایران چگونه محاسبه می‌کند.

***

شما می‌توانید اخبار روز خودرو را در بلاگ دیوار بخوانید.

15 نظرات
  1. سهیل می‌گوید

    من میخوام بخریم. بیینیم چطوری درمیاد

  2. ساسان می‌گوید

    خدا لعنتتون کند ماشین رو با یوهان ۳۸۰۰ وارد میکنید و با دلار ۲۵ هزار به مردم بیچاره می فروشید . بعد میگین آمریکا دشمن ماست . مرگ بر آمریکای داخلی . خدا به زمین گرم بزند شما رو……

    1. امیر می‌گوید

      سلام دوست عزیز،این خودرو در ایتالیا قیمتش ۹هزار و پانصد تا یازده هزار و ششصد یورو هست.
      یعنی حدود ۳۰۰ تا حداکثر ۳۶۰ میلیون
      نمی‌دونم قیمت توی ایران چقدر بشه اما همیشه از معادل ارزی در خارج از کشور حدود نود درصد گرونتره

  3. میلادم می‌گوید

    استاد شما هر جور حساب کنی ی قیمت در میاد دلار ۲۵ تومنی یا یوهان۳۸۰۰

  4. حسین می‌گوید

    خوبه که قیمت ها رو اعلام میکنید،خدا خیرتون بده،
    به حساب من ۱۰۵۰۰ دلار با قیمت دلار ۲۵۰۰۰ تومنی،
    میشه ۲۶۰ میلیون؛ قبول که شما هم باید سود کنید و پول کارمند و آب و برق و تلفن و تعمیرگاه و غیره رو بدین، ولی اساتید عزیز میشه بگید چطور حساب میکنید که قیمت ش بالای ۶۰۰ میلیون در میاد؟! طرف طراحی کرده و کارخونه زده و با اون همه کارگر و کارمند،تولید می‌کنه و سود هم میکنه تازه میشه ۲۶۰ میلیون به پول ما؛ شما صاف صاف راه می‌رسد و فقط دلالی و فروش میکنید، دوبل اونا می‌فروشید و پول میگیرید.
    خیلی این مملکت باحاله

    1. مهدی پاکباز می‌گوید

      عزیزم پول چلوکباب و کارگر و کارمند چری در ایران رو هم ما نباید بدیم. چری میخواد تو ایران جنس بفروشه باید بیاد دفتر بزنه و کارمند استخدام کنه و به قیمت جهانی تو ایران بفروشه. در واقع قیمت بابت همون حدود ده هزار دلار باشه و نه بیشتر.

  5. هریو می‌گوید

    یعنی فقط خدا شر تون را از سر مردم بکنه.

  6. محسن می‌گوید

    حتما نسلهای قبل گناه بزرگی مرتکب شدن که نحسی اون دامن ما رو گرفته

  7. حجت می‌گوید

    دمت گرم گل گفتی سالار

  8. فراهانی می‌گوید

    متاسفانه .چهار ماه نیست گرفتم ماشین رو ولی گیربکسش ایراد داره بردم تعمیرگاه شهریار گفتن مهندسشو نداریم ببرید مرکز چها ر راه ایران خودرو زنگ زدم مرکز نوبت زدن ۲۰ روز بعد حالا معلوم نیست درست بشه یا نه

  9. محمد می‌گوید

    به هیچ وجه نخرید خیلی ماشین ضعیف و پر خرجی هست

  10. ایرانی می‌گوید

    زیر پا لهتون میکنیم.ظلم رفتنیه مطمئن باشید

    1. سهند می‌گوید

      انشالله دست بر دست هم این ظلم رو زیر پایمون همه ظلم های که کشیدیم انشاالله به اهمت خدا این دلالهای بی شرف و سودجویان از فقرا اخه خدا به خانه هاتون آتش بباره اخه من فقرا رو چرا یا همسال من رو میخورید اگه این دولت هم جرعت و عرضه نداشته باشن ما مردم باید جواب این بیشرف سودجویان یا همان دلال رو از این مملکت دور کنیم

  11. . می‌گوید

    یا شما ها آریو واقعا سوار نشدین یا اوکی که سوار شدین آریو نبوده ماشین خارجی رو با اشغال های داخلی مقایسه میکنید سمند دنا هه شما ب اینا میگین ماشین
    کم سوخت بودن آریو یکی از بهترین نقاط قوت این ماشینه
    جادار بودن از سمند که گشاد تر داخل ایران نیست رو دست سمند میزنه

  12. علی می‌گوید

    بنظرتون ب چین بگیم بیاد اینجا ما بریم چین چطوره، اونوقت چین باون جمعیت کویرهای بکر مارو تبدیل ب کارخانه میکنن، انسان فقط عرضه میخاد اگه ما توانایی داشتیم این ماشینو به ۱۰۰میلیون ب مردم خودمون میدادیم، نه مثل اینا ک گردنمون رو گرفتن بهر قیمتی ک دوس دارن میدن

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.