نسخه جدید فوتون تونلند با پیشرانه دو لیتری توربو به بازار آمد

0

فوتون تونلند وانتی با اصالت چینی است که در ایران خودرو دیزل مونتاژ می‌شود. خودرویی که با هدف رقابت با بزرگان آفرودی کشور مانند هایلوکس و آسنا و … در ایران تولید می‌شود.

در گذشته، فوتون تونلند بنزینی با پیشرانه ۲٫۴ لیتری ۴G69 در ایران خودرو دیزل تولید می‌شد. این پیشرانه تنفس طبیعی آن چنان برتری رقابتی را برای تونلند فراهم نمی‌ساخت و همین مسئله باعث شده بود تا در بازار آزاد، رقبای این پیکاپ چینی و مونتاژی، فروش بهتری را تجربه کنند.

از سال گذشته، شاهد بودیم که ایران خودرو دیزل نسخه S دیزلی را به بازار معرفی کرد. با مراجعه به وب‌سایت رسمی ایران خودرو می‌بینیم که مشخصات تونلند بنزینی با پیشرانه ۲٫۴ لیتری تنفس طبیعی ثبت شده و در چند وقت اخیر هم با اعلام بخشنامه‌های فروش این خودرو، بسیاری توجیه منطقی را برای خرید تونلند بنزینی نسبت به رقبا نمی‌دیدند.

نسخه جدید فوتون تونلند با پیشرانه دو لیتری توربو به بازار آمد

فوتون تونلند S از لحاظ ظاهری با مدل معمولی خود تفاوتی ندارد و فقط سپر عقب و رینگ‌ها با تغییرات همراه شده و روی در محفظه بار نیز شاهد نشان S هستیم. از طرفی، تغییرات عمده‌ای در کابین صورت گرفته است. هنگام ورود به کابین این خودرو با فضایی همانند فوتون ساوانا رو به‌ رو خواهید شد. از شباهت‌های فوتون ساوانا با فوتون تونلند S می‌توان به محل قرارگیری دکمه‌ها، نوع صندلی‌های جلو، غربلیک فرمان و رودری‌ها اشاره کرد. همچنین، سطح امکانات رفاهی و ایمنی تونلند S نسبت به مدل معمولی خود ارتقا پیدا کرده است.

بیشتر بخوانید: خودروهای بالای یک میلیارد تومان مشمول مالیات می‌شوند

این خودرو در حال حاضر به پیشرانه دو لیتری توربو و GDi مجهز است که ۲۰۰ اسب بخار را با گشتاور ۳۰۰ نیوتن متر تولید می‌کند. این پیشرانه یکی از معروف‌ترین قوای محرکه طراحی شده توسط کمپانی میتسوبیشی و بورگوارنر است و به طول عمر بالا در کنار توان حرکتی مناسب در بازار جهانی شناخته می‌شود و در حال حاضر بر روی پیکاپ‌ها و شاسی بلندهای مختلفی وجود دارد.

مشخصات نسخه جدید فوتون تونلند

تولید حداکثر گشتاور در دور کمتر از ۱۵۰۰RPM از ویژگی‌های خوب این پیشرانه است که در کنار جعبه دنده دستی آیسین، توان حرکتی قابل توجهی را برای نسخه جدید فوتون تونلند بنزینی یا همان فوتون تونلند S فراهم می‌کند و سبب می‌شود تا این خودرو تا حد قابل توجهی فراتر از برخی رقبا در بازار حضور داشته باشد. همچنین، جعبه دنده از نوع ارتقا یافته ۵ سرعته دستی شده و کمپانی آیسین آن را طراحی نموده است.

بیشتر بخوانید: آیا سهمیه بنزین نوروز اجرایی می‌شود؟

در نسخه جدید تونلند بنزینی می‌توان به امکاناتی نظیر دو کیسه هوا، تریم داخلی چرم، سامانه کنترل پایداری الکتریکی، سامانه کنترل سرعت در سراشیبی، نمایشگر لمسی، تهویه الکتریکی، کروز کنترل، تنظیم حالت انتقال قدرت (تک دیفرانسیل عقب، دو دیفرانسیل سبک، دو دیفرانسیل سنگین) سنسور نور، دوربین عقب و سنسور پارک، کامپیوتر سفر، تریم داخلی جدید، قفل دیفرانسیل اتوماتیک محور عقب، رهیاب ماهواره‌ای و شیشه‌ها و آینه های برقی اشاره کرد.

فوتون تونلند به‌ عنوان یک محصول مقرون ‌به‌ صرفه وارد بازار شده که مشخصات مناسبی دارد، با توجه به قیمت عرضه شده، عملکرد خوبی دارد این خودرو هم‌ اکنون علاوه بر ایران در بسیاری از کشورهای از جمله استرالیا و امریکای جنوبی حضور داشته و توانسته به فروش قابل توجهی دست یابد.

***

شما می‌توانید حدیدترین اخبار خودرو را در بلاگ دیوار مطالعه کنید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.