گزارش کیفی جدید خودروهای تولیدی و مونتاژی اسفند ۹۹

0

شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران به‌عنوان نهاد بازرسی موردتأیید وزارت صمت، بخش عمده مسئولیت ارزشیابی کیفی خودروها را در کشور برعهده دارد. همچنین، نتایج این ارزشیابی را ضمن مقایسه با اهداف کیفی تعیین‌شده برای هر خودرو و بر اساس جدول سطوح کیفیت و حدود مجاز مصوب، مورد تجزیه‌وتحلیل قرار می‌دهد.

خودروهای تحت‌ارزیابی را در چند دسته قیمتی مورد ارزیابی قرار داده‌اند، هرچند مشخص نیست محدوده قیمتی خودروها برای هر دسته چقدر درنظر گرفته شده است. در گزارش کیفی منتشرشده که مربوط به خودروهای تولیدی اسفند ۱۳۹۹ است، جای خالی نتایج کیفی محصولاتی چون سایپا شاهین، ایران‌خودرو تارا، KMC T8، بهمن دیگنیتی پرایم و … دیده می‌شود. باید منتظر باشیم تا در بهار ۱۴۰۰، این خودروها هم پس از عبور از تیراژ تولید مبنا، در فهرست کیفی ISQI قرار بگیرند.

بیشتر بخوانید: لیست جدید باکیفیت و بی‌کیفیت‌ترین خودروهای تولید داخل بهمن ۹۹

گزارش کیفی جدید خودروهای تولیدی و مونتاژی

بر اساس این گزارش، فقط چری تیگو ۷ مدیران‌خودرو است که در این رده قیمتی ۱ تولید می‌شود. این کراس اوور مونتاژی توانسته تا ۳ ستاره کیفی را برای تولیدات اسفند ۱۳۹۹ خود به دست بیاورد. همان طور که پیشتر اشاره شده بود، تغییر کیفی نسبت به بهمن ۱۳۹۹ برای تیگو ۷ رخ نداده است.

از دسته قیمتی ۱ که بگذریم، گروه قیمتی دو، ۸ محصول را در خود جای داده است. همه اعضای این دسته قیمتی را مونتاژی‌های چینی تشکیل می‌دهند. ‌هایما S7 اتومات در ایران‌خودرو توانسته در ارزیابی کیفی دومین ماه زمستان، ۴ ستاره خود را حفظ کند. پس از‌ هایما S7 رده‌های سوم تا هشتم دسته قیمتی ۲ را به ترتیب جک S5 و جک S3، دو محصول کرمان‌موتور، SWM G 10 F و SWM G 10 هر دو محصول سیف‌خودرو، تیگو ۵، آریزو ۵ توربو محصولات مدیران‌خودرو و همچنین دیگر محصول این خودروساز خصوصی یعنی ام‌وی‌ام ایکس۳۳ به‌ خود اختصاص داده‌ است.

گزارش کیفی جدید خودروهای تولیدی و مونتاژی

به‌دلیل توقف تولید موقت و یا دائم خودروهای تولیدی سطح قیمتی ۳ در گزارش اسفند ۱۳۹۹ شرکت ISQI، محصولات این گروه در جدول‌ها حضور ندارند.

در سطح قیمتی ۴، دنا پلاس توربوشارژر اتوماتیک با ۵ ستاره کیفی بهترین جایگاه را به خود اختصاص داده است و سپس خودروهایی مانند دنا پلاس توربو‌دنده‌ای، پژو ۲۰۷i و دنا پلاس دنده‌ای تنفس طبیعی با ۴ ستاره کیفی در رتبه‌های بعدی قرار دارند. سایر خودروهای تولیدی در سطح قیمتی ۴ با ۳ ستاره کیفی تولید شده‌اند و با نگاهی به این گروه قیمتی، متوجه می‌شویم که عمده تولید محصولات سواری خودروسازان ایرانی، به این رده قیمتی اختصاص دارد.

گزارش کیفی جدید خودروهای تولیدی و مونتاژی

در نهایت گروه قیمتی ۵ نیز ۷ محصول را در خود جای داده است که همه به سایپا و پارس‌خودرو تعلق دارند. کوییک‌ دنده‌ای تولیدشده در کارخانه تهران سایپا، با ۴ ستاره کیفی رتبه برتر این گروه را دارد و بقیه محصولات سطح قیمتی پنجم با ۳ ستاره کیفی در رتبه‌های بعدی دیده می‌شوند.

بیشتر بخوانید: سایپا کوییک ۴ ستاره شد

گزارش کیفی جدید خودروهای تولیدی و مونتاژی

***

شما می‌توانید جدیدترین اخبار خودرو را در بلاگ دیوار مطالعه کنید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.