عرضه سه محصول جدید توسط کارمانیا

0

گروه خودروسازی BYD در مقایسه با دیگر شرکت‌های فعال در صنعت خودروی چین، تازه‌وارد و کم‌سابقه محسوب می‌شود. بااین‌حال با گذشت ۱۴ سال از تأسیس، آنچنان رشد کرده است که محصولات متنوعی را ارائه می‌کند و در کشور چین و در بحث انرژهای نو، یک خودروساز صاحب فناوری و فعال شناخته می‌شود.

اواخر هفته گذشته شرکت خودروسازی کارمانیا تصویر مبهمی را از ۴ محصول جدید خود منتشر کرد. اکنون مشخص شده است که از میان این خودروها، ۳ محصول جدید بی‌وای‌دی برای تولید در کارخانه کارمانیا انتخاب شده است.

پیش از این هم اعلام شده بود که این خودروساز بخش خصوصی ۲ دستگاه بی‌وای‌دی تانگ بنزینی ۲۰۲۱ را جهت آزمایش های فنی تهیه کرده است و می‌خواهد تا در هفته‌های آتی، تست‌های تطبیق و استاندارد این کراس‌اوور بزرگ را جهت اخذ مجوز تولید برگزار کند.

بیشتر بخوانید: بی‌وای‌دی تانگ ۲۰۲۱ به بازار ایران می‌آید

عرضه سه محصول جدید توسط کارمانیا

بی‌وای‌دی تانگ بنزینی ۲۰۲۱ به پیشرانه ۲ لیتری توربو و GDi مجهز است. این پیشرانه توان تولید ۱۹۵ تا ۲۰۵ اسب بخار را با گشتاور ۳۲۰ نیوتن‌متر تولید می‌کند. یکی از ویژگی‌های تانگ بنزینی انتقال حداکثر گشتاور در ۱۵۰۰rpm است. ترکیب این پیشرانه با اتصال به جعبه‌دنده ۶ سرعته اتوماتیک (در برخی نسخه‌ها از نوع ۲ کلاچه است) باعث می‌شود تا بی‌وای‌دی تانگ بنزینی شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت را در کمتر از ۹٫۶ ثانیه ثبت کند.

پیش از آغاز تحریم‌ها، تولید F3 دنده‌ای به روش CKD در کارخانه کارمانیا آغاز شد و چند صد دستگاه از این سدان اقتصادی در اختیار مشتریان قرار گرفت. آغاز تحریم‌ها سبب شد تا امکان ارسال قطعات منفصله بی‌وای‌دی F3 دنده‌ای از بین برود و خط تولید اختصاصی این سدان در کارمانیا متوقف شود.

از سویی با‌توجه‌به پروژه داخلی‌سازی تعریف‌شده برای بی‌وای‌دی F3، این احتمال وجود دارد که خودروسازی کارمانیا تیراژ قابل‌توجهی را به این سدان چینی اختصاص دهد و همچنین پس از چند سال، نمونه ارتقایافته این خودرو را به خط تولید خود بیاورد. موتور ۱٫۵ لیتری F3 قدرت ۱۰۷ اسب بخار و گشتاور ۱۴۵ نیوتن‌‌متر را تولید می‌کند که از این نظر، کاملاً مشابه دیگر سدان‌های ارزان‌‌قیمت چینی است.

بیشتر بخوانید: کارمانیا EK1 (سدان برقی چینی) در ایران دیده شد

عرضه سه محصول جدید توسط کارمانیا

نسل جدید بی‌وای‌دی سانگ که برای حضور در خط تولید کارمانیا انتخاب شده، خودرویی کراس‌اوور است که در نسخه‌های مختلف الکتریکی، بنزینی و پلاگین هیبرید به بازارهای هدف عرضه می‌شود. احتمال آن زیاد است که کارمانیا بی‌وای‌دی سانگ را در نسخه بنزینی مونتاژ کند و با عرضه این کراس اوور متوسط، به رقابت با بهمن دیگنیتی، KMC K7، چری تیگو ۷ و … بپردازد.

بی وای دی سانگ بنزینی به پیشرانه ۱٫۵ لیتری توربوشارژر با توان ۱۶۱ اسب بخار و گشتاور ۲۴۵ نیوتن‌متر مجهز است. جعبه‌دنده ۶ سرعته اتوماتیک ۲ کلاچه توان این پیشرانه کم مصرف را به چرخ‌های جلوی این خودروی چینی می‌رساند. باتوجه‌به تولید گشتاور حداکثری از دور ۱۶۰۰rpm، می‌توان توقع داشت که بی‌وای‌دی سانگ بنزینی شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت را در کمتر از ۹٫۷ ثانیه ثبت کند.

بی‌وای‌دی سانگ به انواع و اقسام امکانات رفاهی از قبیل سقف پانورما، صندلی برقی به همراه گرمکن، حافظه صندلی راننده، سانروف ۲ حالته، کروز کنترل، رینگ ۱۸ اینچی، چراغ‌های اتوماتیک جلو، آینه‌های تاشوی برقی، صفحه کلیومتر دیجیتالی TFT، تهویه‌مطبوع اتوماتیک، بازشدن در صندوق به‌صورت برقی و صفحه نمایش به همراه سیستم صوتی ساندرو با ۹ بلندگو مجهز شده است. نمونه فول‌آپشن این کراس‌اوور ۵ نفره با قیمتی نزدیک به ۱۹ هزار دلار در بازارهای هدف بی‌وای‌دی به فروش می‌رسد.

عرضه سه محصول جدید توسط کارمانیا

لازم به ذکر است که کارمانیا در سال گذشته به‌صورت رسمی سودا SA01 را به بازار معرفی کرد و اعلام نمود که در سال ۱۴۰۰ تولید این سدان برقی را آغاز کند. آلایندگی صفر درصدی، حذف هزینه‌های سربار بیماری ناشی از آلودگی هوا، کاهش ۷۴ درصدی مصرف سرانه بنزین، هزینه نگهداری کم نسبت به خودروهای بنزینی، بازتولید انرژی و کاهش آلودگی صوتی تنها بخشی از مزایای استفاده از خودروهای برقی است.

***

شما می‌توانید جدیدترین اخبار خودرو را در بلاگ دیوار بخوانید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.