مشخصات فنی رانا پلاس اعلام شد

0

رانا پلاس با دریافت تغییراتی ظاهری در داخل و خارج از کابین و همچنین دریافت یک سری امکانات بیشتر، به‌عنوان محصولی جدید در سبد محصولات قابل‌عرضه گروه صنعتی ایران‌خودرو قرار گرفته است. رانا پلاس با وجود اینکه فیس‌لیفت رانا محسوب می‌شود، اما بهتر است آن را نسخه ارتقایافته رانا بدانیم؛ چراکه هم استاندارد آلایندگی موتورش بهترو هم به امکانات بیشتری مجهز شده است.

این خودرو به پیشرانه ۱٫۶ لیتری TU5 مجهز است. این پیشرانه با استاندارد آلایندگی یورو ۵ بر روی رانا پلاس نصب می شود و ۱۰۵ اسب بخار با گشتاور ۱۴۲ نیوتن متر را به جعبه دنده ۵ سرعته دستی منتقل می‌کند.

بیشتر بخوانید: مشخصات رسمی رانا پلاس پانوراما ۶ دنده اعلام شد

گرافیک چراغ‌های جلو و عقب این خودرو تغییر کرده و به دی‌‌لایت نئونی مجهز شده‌ است. همچنین قاب آینه‌ها تغییر کرده است و حالا راهنمای LED هم دارند. هم‌رنگ‌شدن دستگیره‌ها و زه‌ جانبی با رنگ بدنه، طرح جدید جلوپنجره و تغییر قالپاق‌ها از دیگر ویژگی‌های جدید رانا پلاس است.

۲ کیسه هوا، ترمزهای دیسکی جلو، ترمز کاسه‌ای عقب، کروز کنترل، کنترل سیستم صوتی از روی فرمان، رینگ فولادی، سنسور پارک عقب، صندلی‌های مشابه به پژو ۲۰۷i، شیشه‌ها و آینه‌های برقی و … ازجمله امکانات رانا پلاس به حساب می‌آید.

بیشتر بخوانید: رانا پلاس و دنا پلاس با جعبه‌دنده ۶ سرعته تولید می‌شوند

مشخصات فنی رانا پلاس اعلام شد

مانند طراحی بیرونی خودرو در قسمت داخل کابین هم تغییراتی حاصل شده و به پویایی بهتر فضای داخل کابین کمک کرده است. بااین‌حال به ریشه‌های خود پایبند بوده است و اشتراکات زیادی میان نسخه معمولی و پلاس دیده می‌شود. در مقایسه با نسخه معمولی، اولین چیزی که با ورود به داخل کابین رانا پلاس توجه شما را به خود جلب می‌کند، غربیلک فرمان جدید با کلیدهای روی آن خواهد بود. مورد دیگر صفحه کیلومتر جدید رانا پلاس است که الگوهای طراحی دور موتور و کیلومترشمار آن تغییر کرده و یک صفحه نمایشگر دیجیتال بزرگ‌تر هم در مرکز آن قرار گرفته است. تفاوت بزرگ دیگر را می‌توان در قسمت بالای داشبورد مشاهده کرد که دیگر جای خالی قسمت بالای داشبورد رانا پر و از نمایشگری دیجیتال برای نشان‌دادن وضعیت خودرو، ساعت و دمای محیط استفاده شده است.

رانا پلاس در بحث فنی (نه بحث قیمتی)، در کلاس سدان‌های B قرار دارد. در این دسته، خودروهایی مانند پژو ۲۰۶ صندوقدار، پژو ۲۰۷i صندوقدار، ساینا، یاریس صندوقدار و … قرار دارند. در بحث قیمتی، رانا پلاس رقیب سمند LX، پژو ۲۰۶ صندوقدار، پژو ۲۰۶ تیپ ۵ و پژو پارس سال است.

***

شما می‌توانید جدیدترین اخبار خودرو را در بلاگ دیوار مطالعه کنید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.