مشخصات رسمی چری آریزو ۵ فیس‌لیفت اعلام شد

1

شرکت مدیران‌خودرو به‌‌عنوان نماینده محصولات چینی چری و ام‌وی‌ام در ایران قصد دارد آریزو ۵ فیس‌لیفت را روانه بازار کند. البته باتوجه‌به شرایط تحریمی، مدیران‌خودرو به‌جای نشان چری روی آن فقط نشان ام‌وی‌ام را نصب خواهد کرد. نسخه جدید این سدان مونتاژی در ایران، با نام‌هایی مانند آریزو ۵ پرو در برخی بازارهای هدف چری شناخته می‌شود. اما هنوز به‌صورت قطعی نمی‌توان گفت که نام نسخه فیس‌لیفت آریزو ۵ در ایران چه خواهد بود.

طراحان برای آریزو ۵ فیس‌لیفت ازلحاظ ظاهری تغییرات اندکی را در نظر گرفتند که ازجمله این تغییرات می‌توان به اسپرت‌ترشدن سپر جلو و رکاب‌های آن اشاره کرد، اما چری برای کابین این سدان خود تغییرات بیشتری را در نظر گرفته است. کابین این خودرو اکنون از فضای داخلی با طراحی بهتر بهره می‌برد و به فضای داخلی آریزو ۶ شباهت زیادی دارد.

مشخصات رسمی آریزو ۵ فیس‌لیفت
آریزو ۵ از نمای روبه‌رو

همچنین یک باک کوچک به‌صورت مستقل بر روی درِ صندوق‌عقب این خودرو دیده می‌شود. با وجود اینکه در ظاهر بیرونی آریزو ۵ فیس‌لیفت، آن‌چنان تغییر خاصی در قالب اجزای پلاستیکی دیده نمی‌شود، اما می‌بینیم که کابین این سدان چینی به‌طور کل متحول شده است.

بااین‌حال بدیهی است که در کابین آریزو ۶ و آریزو ۵ فیس‌لیفت تفاوت‌هایی وجود دارد و همین نکات باعث می‌شود که همچنان آریزو ۶ در جایگاه لوکس‌تری قرار بگیرد. به‌عنوان مثال جلو آمپر آریزو ۵ فیس‌لیفت برخلاف جلو آمپر آریزو ۶، به نمایشگر دیجیتالی تک‌رنگ مجهز است و صفحه نمایش دیجیتال در آن دیده نمی‌شود. طراحان آریزو ۵ فیس‌لیفت سعی کرده‌اند تا با ایجاد برجستگی و فرورفتگی‌های مختلف بر روی سپر و درب صندوق‌عقب، ظاهری زیبا را در ذهن بیننده از نمای پشت‌های آریزو ۵ ایجاد نمایند و به‌نسبت هم موفق بوده‌اند.

مشخصات رسمی آریزو ۵ فیس‌لیفت
نمای داخلی آریزو ۵

باتوجه‌به اطلاعات منتشرشده توسط مدیران‌خودرو می‌توان گفت که همچنان پیشرانه ۱٫۵ لیتری توربوشارژ بر روی این خودرو حضور خواهد داشت و جعبه‌دنده CVT نسل جدید چری در سیستم انتقال قدرت این سدان استفاده می‌شود. در حال حاضر آریزو ۵ توربو با پیشرانه ۱٫۵ لیتری توربو ۱۴۷ اسب بخار قدرت و ۲۱۰ نیوتن‌متر گشتاور در مدیران‌خودرو مونتاژ می‌شود و قرار است که نسخه فیس‌لیفت هم با همین پیشرانه به بازار بیاید. گنجایش صندوق‌عقب چری آریزو ۵ فیس‌لیفت معادل ۴۳۰ لیتر است که نسبت به خودروی همچون تندر ۹۰ با ۵۱۰ لیتر فضای صندوق، کمی ناک افی به نظر می‌رسد. این فضا با خواباندن صندلی‌های ردیف عقب گسترش خواهد یافت.

آریزو ۵ فیس‌لیفت مدیران‌خودرو دارای امکاناتی نظیر فرمان کمکی برقی، جعبه‌دنده اتوماتیک CVT با قابلیت تعویض دنده ۹ سرعته مصنوعی، بهبود شتاب اولیه و ثانیه (شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت مشابه به آریزو ۶ و در کمتر از ۱۰ ثانیه)، ترمزهای دیسکی جلو و عقب، ترمز ABS – EBD -BA، شش کیسه هوای ۱۰ نقطه‌ای، سیستم کنترل پایداری الکتریکی، ترمز پارک برقی، اتوهلد، سامانه کنترل شروع حرکت در سربالایی، سنسور نور، چراغ روشنایی روز، رینگ آلومینیومی، سنسور باد تایر، تریم داخلی چرم مصنوعی، تهویه الکتریکی دستی با صفحه تنظیمات لمسی، نمایشگر لمسی، قابلیت اتصال مستقیم تلفن همراه با نمایشگر خودرو، سانروف، استارت دکمه‌ای، دوربین و سنسور پارک عقب، دیفیوزر و فلاپ‌های جدید، کابین مشابه به آریزو ۶ و … است.

مشخصات رسمی آریزو ۵ فیس‌لیفت
نمای پشتی آریزو ۵

آریزو ۵ فیس‌لیفت تا پایان تابستان ۱۴۰۰ به بازار معرفی می‌شود و به‌احتمال‌زیاد هم در مراسم رونمایی از تیگو ۸ و تیگو ۸ پرو، معرفی رسمی آن انجام خواهد شد. همچنین گفته می‌شود که نسخه فیس‌لیفت این خودرو اختلاف قیمت نزدیک به ۷۰ میلیون تومان را نسبت به نسخه موجود در بازار دارد و با قیمتی نزدیک به ۷۰۰ میلیون تومان به فروش خواهد رسید.

آگهی‌های خرید و فروش چری آریزو ۵

***

شما می‌توانید اخبار روز خودرو را در بلاگ دیوار بخوانید.

1 نظر
  1. ایمان می‌گوید

    هرچی ماشین چینیه

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.