مقایسه پژو ۲۰۷ صندوقدار با تندر پلاس و دنا پلاس و سمند سورن

رقابت شانه‌ به شانه سدان‌های داخلی

0

فروش پژو ۲۰۷ صندوقدار از پایان سال ۱۳۹۶ آغاز شد و درست همان مسیری را رفت که پژو ۲۰۶ سدان هم رفته بود. البته از نظر شکل و قیافه و حتی فنی، تفاوت معناداری با نسخه هاچبک خودش نداشت. این سدان‌ها فرمان برقی و آینه تاشوی برقی هم دارند که در نسخه‌های دیگر این خودرو وجود ندارد؛ ضمن این‌که ایران‌خودرو تصمیم گرفته این سدان را صرفاً با دنده اتومات راهی بازار کند. البته به تازگی رینگ آلومینیومی هم به آن اضافه شده است.

با این حال، سدانی به نام پژو ۲۰۷، در بازار تنها نیست و رقبای گردن کلفتی هم دارد که گاهی عرصه را برایش تنگ می‌کنند. البته بخشی از رقبای آن را باید خودروهای نوظهور چینی دانست که ظاهراً بازار ایران را برای قدرت‌نمایی مناسب دیده‌اند و به سدان‌ها نیز علاقه خاصی دارند؛ هرچند که منطقی‌ترین رقبایش از دل همان ایران‌خودرو سر بر آورده‌اند.

در ادامه این مطلب نگاهی به مقایسه پژو ۲۰۷ صندوقدار با تندر پلاس و دنا پلاس و سمند سورن می‌اندازیم و تلاش می‌کنیم پژو ۲۰۷ صندوقدار را با در کنار این رقبا بررسی می‌کنیم.

تصویر داخل پژو 207 صندوقدار
نمای داخلی پژو ۲۰۷ صندوقدار

مقایسه پژو ۲۰۷ صندوقدار با تندر پلاس

تندرها در ایران، علاقه‌مندان و طرفداران زیادی دارند و در بررسی‌های مختلف، غالباً به عنوان با کیفیت‌ترین خودروهای ایرانی از حیث امنیت و کیفیت قطعات و … شناخته می‌شوند؛ هرچند که هنوز هم خیلی از شهروندان نتوانسته‌اند با قیافه‌های جدی و عبوس آن‌ها که چندان خانواده‌پسند نیست، کنار بیایند. اما با همه این احوالات، همین قیافه سفت و سخت هم باعث نشده تا دل علاقه‌مندانش را بزند و این روزها رانندگان خانم زیادی را می‌بینیم که از این خودروی ایمن استفاده می‌کنند؛ خودرویی که حالا به چشم رقیب پژو ۲۰۷ به آن نگاه می‌کنیم.

با مقایسه پژو ۲۰۷ صندوقدار با تندر پلاس باید گفت پژو ۲۰۷ صندوقدار روی هم رفته، موتور قابل قبول و کم‌مصرفی دارد و خودرویی زیبا و آپشنال هم محسوب می‌شود؛ ضمن این‌که ایمنی‌اش هم برای خودروسواران ایرانی گزینه مناسبی به شمار می‌رود. به طور کلی اگر بخواهیم نگاهی بیندازیم، ظاهر پژو ۲۰۷ سدان شیک‌تر است، آپشنال‌تر به نظر می‌رسد و کابین بهتری هم دارد،‌ ولی از حیث کیفیت وضعیت تندرپلاس همچنان بهتر است و ارزش خرید بالاتری هم دارد، چرا که مشتریان بیشتری حاضرند بابتش پول پرداخت کنند.

با با مقایسه پژو ۲۰۷ صندوقدار با تندر پلاس از نظر مشخصات فنی متوجه می‌شویم که این دو خودرو تفاوت معناداری ندارند و به هم شبیه‌اند. پژو ۲۰۷ سدان، از پیشرانه TU5 استفاده می‌کند که ایران خودرو در بسیاری از محصولاتش آن را قرار داده است. اما با این حال، سرعت نمونه مورد بررسی پژو بالاتر است؛ در حالی که تندر پلاس نهایت سرعتش به ۱۷۵ کیلومتر می‌رسد. اما نکته اینجاست که چون تندر پلاس در دور موتور پایین‌تری به حداکثر نیرو و قدرت می‌رسد، طبیعی است که در دراز مدت وضعیت استهلاک و کارکرد آن نسبت به نمونه پژو ۲۰۷ صندوقدار کمتر باشد و دوام بیشتری خواهد داشت. تندر پلاس دنده‌های نرم‌تری دارد و همان‌طوری هم که گفتیم، وضعیت قطعات آن نیز بهتر است. البته هر دو خودرو را ایران‌ خودرو تولید می‌کند و بنابراین نباید نگران پشتیبانی آن‌ها باشید.

پیشنهاد می‌کنیم برای کسب اطلاعات بیشتر، نگاهی هم به مطلب مقایسه ال ۹۰ با سمند و دنا پلاس داشته باشید.

نمای داخلی پژو 207 صندوقدار
نمای داخلی پژو ۲۰۷ صندوقدار

مقایسه پژو ۲۰۷ صندوقدار با دنا پلاس

باز هم هر دو خودرو را ایران خودرو تولید می‌کند. به طور کلی اگر بخواهیم نگاهی به وضعیت آن‌ها داشته باشیم، باید بگوییم که دنا پلاس تقریباً وضعیت بهتری دارد. با مقایسه پژو ۲۰۷ صندوقدار با دنا پلاس از نظر طراحی ظاهری و آپشنال بودن و موارد فنی و باقی موارد، دنا پلاس حتماً گزینه بهتری تلقی می‌شود.

نکته جالب درباره دنا پلاس آن است که ایران خودرو امکانات و آپشن‌های خوبی روی آن طراحی کرده، هرچند که بعدها پشیمان شده و مواردی چون سانروف و ایربگ جانبی و … را کنار گذاشت تا هزینه‌هایش بالاتر نرود. البته دنا پلاس با این‌که نسبت به دنا بهتر است، ولی هنوز ضعف‌هایی مثل عایق‌بندی کابین و عبور صدا، کاهش فضای سرنشینان، ضعف کشش در سربالایی‌ها و … را دارد.

گفتیم که هر دو خودرو در یک کمپانی تولید شده و در واقع یک رقابت درون‌سازمانی را مشاهده می‌کنیم. بعضی‌ها البته هنوز معتقدند که ظاهر پژو ۲۰۷ صندوقدار شیک‌تر است، هرچند که به نظر می‌رسد دنا پلاس کلاسیک‌تر ظاهر شده است.

در مقایسه پژو ۲۰۷ صندوقدار با دنا پلاس از نظر امکانات باید بگوییم که آپشن‌های دناپلاس از قبیل سیستم مالتی‌مدیا جدید، دوربین عقب، آنتن کوسه‌ای و … هم که از نکته‌های جالب آن است. از حیث فنی، پیشرانه دنا پلاس از نوع معروف EF7 بهره می‌برد که طبیعی است قدرت و شتاب و کشش بیشتری نسبت به پژو ۲۰۷ خواهد داشت.

یکی از دلایلی که برخی پژو ۲۰۷ صندوقدار را شیک‌تر می‌دانند، پلتفرمی است که دناپلاس روی آن شکل گرفته است. چرا؟ چون این پلتفرم روی همان پلتفرم پژو ۴۰۵ شکل گرفته و طبیعی است که اجازه مانور زیادی به سازندگان و طراحان خودش نداده است. هرچند که در بحث ظاهر همه چیز را باید به سلیقه‌ها واگذار کرد.

پیشنهاد می‌کنیم مطلب مقایسه دنا پلاس با تندر ۹۰ پلاس و سورن و برلیانس H330 را هم مطالعه کنید.

تصویر پشت پژو 207 صندوقدار
تصویر پشت پژو ۲۰۷ صندوقدار

مقایسه پژو ۲۰۷ صندوقدار با سمند سورن ELX

البته پژو ۲۰۷ صندوقدار، رقبای دیگری هم دارد و این‌طور نیست که همه رقبایش را بخواهیم از دل ایران خودرو تعریف کنیم. مثلاً همین چینی‌ها، توانسته‌اند در حوزه سدان‌ها و هاچبک‌ها، حسابی موی دماغ خودروهای ارائه شده داخلی بشوند. مثلاً همین خودروی برلیانس H300 را در نظر بگیرید که می‌تواند رقیبی برای پژو ۲۰۷ باشد. اما در نهایت هنوز ذهنیت ایرانی نسبت به محصولات چینی و از جمله همین خودروها چندان مثبت نشده است و هنوز هم موضع‌گیری دارد.

اما برسیم به سمند سورن ELX. با مقایسه پژو ۲۰۷ صندوقدار با سمند سورن ELX باید گفت که سورن ELX البته گیربکس پنج دنده‌ای دستی دارد که از این حیث شاید نسبت به پژو ۲۰۷ عقب‌تر باشد؛ البته ما مدل‌های دو، سه سال قبل را داریم بررسی می‌کنیم؛ هرچند که در مدل‌های جدید آن نیز خبری از گیربکس‌های اتومات نیست. وضعیت موتور سمند سورن باید بهتر باشد؛ با آن پیشرانه EF7 خودش. حجم این پیشرانه کمی بیشتر است و می‌تواند قدرت بیشتری هم تولید کند. حجم باک سمند سورن هم بیشتر است که برای مسافرت‌های برون‌شهری می‌تواند حسابی کارگشا باشد.

در کل مردم سمند را بیشتر مناسب بیرون شهر و جاده‌های غیرشهری می‌دانند؛ چرا که شاید بزرگی آن برای شهرهای شلوغ دردسرساز باشد. روی هم رفته ایران خودرو سعی کرده است که درباره سمند سورن ELX بیشتر کار کند و آپشن‌های بیشتری روی آن طراحی کند. پشتیبانی هر دو خودرو هم که چون در اختیار ایران‌خودرو است، ظاهراً نباید مشکل خاصی داشته باشد. بابت ظاهر هم، که به نظر می‌رسد پژو، شیک‌تر از سمند از آب در آمده است؛ هرچند که سمندها در کل جادارتر و راحت‌تر از خودروهای دیگر ایران‌خودرو برای رانندگی هستند.

برای کسب اطلاعات بیشتر، بد نیست نگاهی هم به مطلب مقایسه سمند سورن با پژو پارس و تندر ۹۰ داشته باشید.

سخن پایانی

امیدواریم که این مقایسه توانسته باشد اطلاعات مفیدی از پژو ۲۰۷ صندوقدار در اختیارتان قرار دهد. شما می‌توانید با مراجعه به سایت دیوار، از آخرین قیمت خرید و فروش پژو ۲۰۷ صندوقدار مطلع شوید.

نظر شما درباره مقایسه بالا چیست؟ به نظر شما کدام یک از این خودروها ارزش خرید بیشتری دارند؟ نظرات و پیشنهادت خودتان را از طریق بخش دیدگاه‌ها با ما در میان بگذارید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.