امیدی به بازگشت رنو و پژو به بازار ایران نیست

1

پس از برجام شماری از شرکت‌های خودروسازی جهان به ایران بازگشتند و برخی نیز فعالیت کاملاً جدیدی را آغاز کرده بودند. با حضور این شرکت‌ها طی دو سال بازار خودروی ایران متفاوت با قبل شده بود، اما پس از خروج آمریکا از برجام این شرکت‌ها بازار ایران را ترک کردند و حتی بسیاری از شرکت‌های چینی مانند برلیانس و جیلی هم که روابط گسترده مالی با آمریکا و اروپا دارند، همکاری با شرکای خود در ایران را متوقف کردند.

نایب رییس انجمن سازندگان قطعات و‌ مجموعه‌های خودرو اعلام کرد: «با توجه به شرایط به وجود آمده از جمله مشارکت و ادغام پژو با خودروسازان آمریکایی و اخراج دسته جمعی کارکنان دفتر رنو در تهران، به نظر می‌رسد امیدی به بازگشت مجدد این دو خودروساز به بازار ایران نیست».

بیشتر بخوانید: جزئیات طرح اختصاص سهمیه بنزین به خانوارها

خسرو شاهی افزود: «در عین حال، ادامه همکاری با این شرکت‌ها طبق روال گذشته منطقی نیست و به نظر می‌رسد در حال حاضر خودروسازان تراز اول و صاحب تکنولوژی چین به شرط مشارکت با خودروسازان داخلی و سرمایه‌گذاری مستقیم در ایران گزینه‌های مناسب‌تری هستند».

گذشته از رنو، پژو و سیتروئن هم پس از برجام برنامه گسترده‌ای برای بازار ایران داشتند، اما با اتحاد جدید بین گروه پژو-سیتروئن و فیات-کرایسلر، بازگشت به بازار ایران بسیار بعید به نظر می‌رسد.

***

شما می‌توانید اخبار خودرو را در بلاگ دیوار مطالعه کنید.

1 نظر
  1. سیلیدسذقف می‌گوید

    خداراشکر

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.