پیکاپ ترالورد در ریگان خودرو دیده شد

1

به تازگی تصاویری از بازدید استاندار کرمان از شرکت‌های خودروسازی منطقه ویژه ارگ جدید بم در فضای رسانه‌ای منتشر شده است. منابع آگاه اعلام کردند که ZX ترالورد (Zhongxing Terralord) موجود در تصویر، به شرکت «ریگان خودرو» تعلق دارد و فعلا این خودروساز برای انجام برخی بررسی‌ها، این پیکاپ دو دیفرانسیل چینی را به ایران آورده است.

پیش از ریگان خودرو، گروه بهمن و شرکت «بهمن موتور» به سراغ ترالورد رفته بودند و این پیکاپ دو دیفرانسیل را در نمایشگاه بین‌المللی خودروی تهران ۱۳۹۶ در معرض دید عموم قرار دادند. یکی از منابع آگاه گفت که این خودروساز بخش خصوصی، خودروهای جدیدی را به محوطه کارخانه خود آورده و در حال حاضر، بررسی های اولیه جهت عرضه این محصولات را در دست انجام دارد.

پیکاپ Terralord از خانواده برند Zhongxing چین است که پیش از این خودروی این شرکت با نام گرند تایگر وارد بازار ایران شده بود اما در کشور با نام کاپرا شناخته می‌شد. این خودرو اما در کارخانه اصلی با نام ترالورد تولید می‌شود. حجم موتور و پیشرانه قدرت این خودرو ۲۴۰۰ سی‌سی است اما از نظر قوای محرکه تفاوتی نداشته و تنها از تک‌ میل سوپاپ به دو میل سوپاپ رسیده است. تکنولوژی انحصاری جدید میتسوبیشی با نام مای‌ ویک در این خودرو به‌ کار رفته است که بحث آوانساریتارد سوپاپ‌های دود و سوپاپ‌های هوا را مطرح می‌کند.

بیشتر بخوانید: فیس‌لیفت سانگ‌یانگ تیوولی وارد بازار شد

پیکاپ ترالورد در ریگان خودرو دیده شد
نمای کناری ZX Terralord

در این تکنولوژی در هر دو سوپاپ، آوانس‌ و ریتارد به کار رفته است. بنابراین‌ سوپاپ‌ها متغیر هستند و می‌توان زمان‌ بندی‌ سوپاپ‌ها را براساس دور موتور تغییر داد. همچنین، یک موتور توربوشارژر در این خودرو در نظر گرفته شده است که با همان حجم ۲۴۰۰ سی‌سی از حالت تنفس طبیعی ۱۲۵ اسب‌بخار به ۱۶۰ اسب‌بخار تبدیل شده است.

همچنین، جعبه دنده ۶ سرعته دستی هم قدرت را به چرخ‌های عقب و یا هر چهار چرخ ترالورد می‌رساند. تنظیمات وضعیت انتقال قدرت به چرخ‌ها به صورت الکتریکی در ZX Terralord انجام می‌شود و می‌توان این پیکاپ چینی را در حالت تک دیفرانسیل عقب، دو دیفرانسیل سبک و دو دیفرانسیل سنگین قرار دارد. همچنین قفل دیفرانسیل اتوماتیک را هم می‌توان برای محور عقب این پیکاپ چینی سفارش گذاری کرد.

وضعیت ایمنی ترالورد نیز مطلوب بوده و طبق ادعای ZX Auto به دلیل استفاده از شاسی پیشرفته و سازه مستحکم کابین توانسته چهار ستاره ایمنی از موسسه یورو انکپ دریافت کند.

در سال ۲۰۱۹، کمپانی ZX Auto نمونه اتوماتیک این خودرو را هم با جعبه دنده ۶ سرعته AT و با فیس لیفتی در بدنه و کابین به بازارهای هدف معرفی کرد. این جعبه دنده با پیشرانه بنزینی میتسوبیشی و دیزلی ایسوزو بر روی ترالورد تطبیق داده شده و ساخت کمپانی «پانچ» است.

این پیکاپ بیش‌ از همه، به ‌دلیل برخورداری از چهار چرخ محرک، محبوبیت پیدا کرده که این سیستم در آفرود کارایی دارد و کیفیت این پیکاپ در حد خود قابل قبول است. ادارات دولتی مانند محیط‌ زیست، محیط‌ بانی، سپاه و نیروی انتظامی که تعداد زیادی از این پیکاپ‌ها را خریداری کرده‌اند، از کیفیت آن‌ها راضی بوده‌اند. با وجود تلاش مهندسان شرکت چینی ZX Auto در استفاده از المان‌های متنوع در بخش ظاهری و نمای کلی خودرو، باز هم با نگاه اول متوجه شباهت بسیار زیاد آن با تویوتا توندرا می‌شویم.

این پیکاپ جدید از ابعادی معادل ۵۳۴۱ میلی‌متر طول، ۱۸۸۵ میلی‌متر عرض و ارتفاع ۱۸۴۵ میلی‌متر ارتقاع برخوردار است. از ویژگی‌های این مدل می‌توان به چهار شیشه‌ برقی، تودوزی چرم، فرمان چرمی، تهویه‌ دستی، خروجی برق ۱۲‌ ولت، ورودی USB، سنسور پارک جلو، سیستم کنترل پایداری، آینه‌های جانبی ‌برقی، تنظیم ارتفاع چراغ‌های جلو و سیستم مالتی ‌مدیا با مانیتور لمسی اشاره کرد. داخل و کابین طراحی مناسبی دارد و از کیفیت قابل قبولی برخوردار است. در قسمت وسط داشبورد صفحه‌ی نمایشی کوچک خودنمایی می‌کند که در نوع خود جالب و جذاب است.

بیشتر بخوانید: کارمانیا EK1 در ایران دیده شد

پیکاپ ترالورد در ریگان خودرو دیده شد
نمای داخلی ZX Terralord

زد ایکس ترالورد در نسخه دو دیفرانسیل دنده‌ای و سطح امکانات متوسط، قیمتی حدود ۱۸ هزار دلار را در بازار جهانی دارد و نسخه‌های فول آپشن اتوماتیک آن نیز تا ۲۵ هزار دلار قیمت گذاری شده اند. اما در صورت سفارش‌گذاری امکانات مطابق با استانداردهای جدید، می‌توان ترالورد دنده‌ای را خودرویی گران‌تر از کاپرا ۲ دانست که اختلاف قیمت نزدیک به ۳ هزار دلار را پیکاپ دو دیفرانسیل گروه بهمن و شرکت بهمن موتور دارد.

برای همین می‌توان توقع داشت که ریگان خودرو ZX ترالورد دنده‌ای را با قیمتی فراتر ۷۰۰ میلیون تومان به بازار کشور معرفی کند. البته که برخی از کارشناسان صنعت خودروهای تجاری، قیمتی فراتر از ۸۵۰ میلیون تومان را برای این پیکاپ چینی دنده‌ای در نظر می‌گیرند و می‌گویند که قطعا نسخه اتوماتیک آن بیش از ۹۰۰ میلیون تومان ارزش‌گذاری می‌شود.

پیکاپ ترالورد یک محصول چینی به حساب می‌آید که بعد از مدت‌ها بحث تولید آن در کشور مطرح شده است. این خودرو در رده پیکاپ‌های آفرودی قرار می‌گیرد و در بازارهای هدف ZX Auto (زد ایکس اتو) امکان آن وجود دارد تا امکانات به نسبت کاملی در ترالورد نصب شود.

1 نظر
  1. سیدعلی می‌گوید

    سلام
    اخبار رو دیر منتشر می‌کنید. دیروز ریگان خودرو تکذیب کرد و اینکه این ماشین در یک شرکت دیگه دیده شده که به اشتباه میگن تو ریگان خودرو دیده شده

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.