مقایسه پورشه ۹۱۱ کررا با مازراتی گرن کابریو و بنز SL500

کروک‌های وسوسه‌برانگيز

0

کوپه‌ها و کروک‌هایی که در دسته خودروهای لوکس و اسپرت دسته‌بندی می‌شوند، در بازار ایران طرف‌داران خاص و پروپاقرصی دارند. خرید این نوع خودروها، که قیمت آن‌ها اکنون سر به فلک می‌کشد، فقط از عهده افراد معدودی برمی‌آید. البته، این امر باعث نمی‌شود که رقابت آن‌ها در بازار خودرو از تب‌وتاب بیفتد.

در این مطلب، قصد داریم به مقایسه پورشه ۹۱۱ کررا با مازراتی گرن‌کابریو و بنز SL500 بپردازیم و توان پورشه را در برابر رقبای قدرتمندش بسنجیم.

نمای پشتی پورشه کررا 911
نمای پشتی پورشه کررا ۹۱۱

مقایسه پورشه ۹۱۱ کررا با مازراتی گرن کابریو

از جمله خودروهای اسپرت و کروک موجود در بازار ایران می توان به مازراتی گرن کابریو (GranCabrio) اشاره کرد. خودرویی لوکس که ویژگی‌هایی شبیه کررا S دارد. مازراتی گرن کابریو هم یک کوپه دودَر با ظرفیت تبدیل به چهار سرنشین است که از سال ۲۰۱۰ تولید می‌شود و در کلاس خودروهای جی‌تی قرار دارد.

با مقایسه پورشه ۹۱۱ کررا با مازراتی گرن کابریو متوجه می‌شویم که مازراتی یک موتور قدرتمند ۸ سیلندر با توانایی تولید ۴۴۲ اسب بخار دارد و در مقایسه با موتور کررا S، که ۶ سیلندر است و ۴۰۰ اسب بخار تولید می‌کند، قوی‌تر است. البته با مازراتی گرن کابریو می‌توانید ۲۸۳ کیلومتر در ساعت برانید، درحالی‌که سرعت کررا S به ۳۰۸ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. شتاب صفر تا ۱۰۰ مازراتی گرن کابریو ۵ ثانیه است، ولی پورشه کررا S با ۴/۱ ثانیه، دست برتر را دارد. نوع جعبه‌دنده کررا S هفت‌دنده اتوماتیک است و مازراتی ۶ دنده اتوماتیک.

با مقایسه پورشه ۹۱۱ کررا با مازراتی گرن کابریو از نظر طراحی هم قطعاً پای سلیقه در میان است، اما خیلی‌ها طراحی پورشه و مازراتی را نزدیک به‌هم می‌دانند. درمورد آپشن‌ها نیز، قابلیت‌هایی همچون سیستم خنک‌شونده ترمزهای جلو و عقب دیسکی، ریموت کنترل و ایموبلایزر، تنظیم ارتفاع و کیت اگزوز اسپرت در کررا S وجود دارد، اما مازراتی گرن کابریو فاقد آن‌هاست.

نمای داخلی پورشه کررا 911
داخل پورشه کررا ۹۱۱

مقایسه پورشه ۹۱۱ کررا با مرسدس بنز  SL500

مرسدس بنز SL500 را باید یکی دیگر از رقبای پورشه ۹۱۱ کررا S دانست. جالب این‌که مدل‌های سال ۲۰۱۲ هر دو خودرو در بازار ایران موجود است و به‌راحتی می‌توان آن‌ها را باهم مقایسه کرد.

با مقایسه پورشه ۹۱۱ کررا با مرسدس بنز SL500 به‌لحاظ ظاهری می‌توان گفت که برتری نسبی با پورشه ۹۱۱ کرراست، چون در مقایسه با SL500، که یک خودروی کلاسیک محسوب می‌شود، لوکس‌تر و کاملاً اسپرت‌تر از آب درآمده است. در نمای کناری کررا S برجستگی‌هایی به‌چشم می‌خورد که در کنار فرم چراغ‌های جلو و عقب و سقف متحرک، آن را جذاب‌تر جلوه می‌دهد.

نگاهی به آپشن‌های دو خودرو نشان می‌دهد، در برخی موارد برتری نسبی با بنز SL500 است. مرسدس بنز با حجم موتور ۴۶۶۳ سی‌سی، نسبت به پورشه کررا S برتری دارد، اما در شتاب صفر تا ۱۰۰ و حداکثر سرعت، که به ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد، کمی عقب مانده است. به‌طورکلی، با مقایسه پورشه ۹۱۱ کررا با مرسدس بنز SL500 باید گفت که بنز SL500 خودرویی سنگین‌تر و باوقارتر است و پورشه کررا S جوان‌پسند‌تر به‌نظر می‌رسد.

امیدواریم این مطلب توانسته باشد اطلاعات مفیدی از پورشه ۹۱۱ کررا در اختیارتان قرار دهد. شما می‌توانید با مراجعه به سایت دیوار از آخرین قیمت خرید و فروش پورشه مطلع شوید. نظر شما درباره مقایسه بالا چیست؟ کدام یک از این خودروهای لوکس دست بالاتر را دارد؟ نظرات و تجربیات خودتان را با ما در میان بگذارید.

درباره پورشه ۹۱۱ کررا بیشتر بخوانید:

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.