امکان واردات خودروی سواری با ثبت سفارش

0

ثبت سفارش یکی از الزامات واردات کالا به داخل کشور است. هر شرکت یا شخصی که قصد واردات کالا به داخل کشور را دارد، باید از سازمان توسعه تجارت مجوز ثبت سفارش اخذ کند. از همین رو امکان واردات خودروی سواری با ثبت سفارش محقق خواهد شد. البته دریافت مجوز از سازمان توسعه تجارت ابتدای کار است و برای ترخیص کالای ثبت‌شده باید به گمرک مراجعه کنید. اخذ مجوز ورود کالا به کشور را ثبت سفارش می‌گویند که شامل کد ۸ رقمی است که به آن مجوز ثبت سفارش گفته می‌شود.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی رفع ایرادات شورای نگهبان، مجوز واردات خودروی سواری را منوط به این کردند که در مهلت قانونی، ثبت سفارش و مراحل قانونی آن طی شده باشد.

بیشتر بخوانید: واردات خودرو از چه زمانی آزاد می‌شود؟

امکان واردات خودروی سواری با ثبت سفارش

به‌دنبال بررسی امکان واردات خودروی سواری با ثبت سفارش ، نمایندگان در نشست علنی روز یکشنبه در جریان بررسی لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور (اعاده‌شده از شورای نگهبان) با رفع ایراد جزء الحاقی ۱ تبصره ۷ موافقت کردند.

در ایراد شورای نگهبان به جزء ۴ بند الحاقی ۱ تبصره ۷ آمده است: «از این جهت که آیا تعیین حقوق ورودی خودروی سواری به‌منزله مجوز ورود خودروی سواری است یا خیر، ابهام دارد؛ پس از رفع ابهام اظهار نظر خواهد شد. مصوبه کمیسیون تلفیق که امروز موردموافقت نمایندگان قرار گرفت،‌ بدین گونه اصلاح شد: در جزء (۴) بند الحاقی (۱) عبارت «که در مهلت قانونی ثبت سفارش شده و مراحل قانونی آن طی شده باشد» بعد از عبارت «خودروی سواری» اضافه شد. در الحاقی ۱ تبصره ۷ آمده بود: حقوق ورودی خودروی سواری حداقل به میزان ۸۶ درصد ارزش گمرکی آن تعیین می‌شود.»

***

شما می‌توانید اخبار خودرو را در بلاگ دیوار مطالعه کنید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.