مقایسه رنو کپچر با پژو ۲۰۰۸ و رنو داستر و سانگ یانگ تیوولی

رقابت تنگاتنگ در بازاری شلوغ

3

بازار کراس‌اوورها و مینی کراس‌اوورها در ایران همیشه داغ و پر از رقیب بوده است. همین‌که خودرویی چون رنو کپچر وارد این بازار شود، رقیبانی سنتی و مدرن صف خواهند کشید تا بازار را از آنِ خودشان کنند. اما رقبای کپچر کدام خودروها هستند؟ قاعدتاً باید در کلاس کراس‌اوورها و مینی کراس‌اوورها دنبال رقیب برای کپچر بگردیم. بنابراین در این مطلب از بلاگ دیوار به مقایسه رنو کپچر با پژو ۲۰۰۸ و رنو داستر و سانگ یانگ تیوولی می‌پردازیم و نقاط قوت و ضعف هر خودرو در برابر کپچر را بررسی می‌کنیم.

مقایسه رنو کپچر با رنو داستر

اولین مقایسه را ظاهراً یک مقایسه خانوادگی باید دانست؛ مقایسه رنو کپچر با رنو داستر. با‌این‌حال، نکته اصلی این‌جاست که رنو داستر را نسخه داچیا یا اقتصادی رنو می‌دانند که با مشارکت رومانی تولید شده است. اما کپچر کاملاً فرانسوی است. از نظر قیمتی، البته تفاوت چندانی بین قیمت بازار آزاد هر دو خودرو وجود ندارد. هرچند رنو کپچر قیمت بالاتری دارد.

کپچر را مناسب شهر می‌دانند و داستر را مناسب رانندگی آفرود یا خارج از جاده طبقه‌بندی می‌کنند. طراحی داستر خسته‌کننده و ساده است، اما طراحی کپچر کاملاً چشم‌نواز، اسپرت، به‌روز و محترم از آب در آمده است.

با مقایسه رنو کپچر با رنو داستر درمی‌یابیم که مصرف سوخت کپچر نیز بهتر است. با این‌که حجم موتور کپچر کم‌تر از داستر است، اما تفاوت معناداری در قدرت تولید شده توسط این دو وجود ندارد. امکانات غیرفنی کپچر هم طبق اعلام کارخانه، بهتر از داستر است. در کل رنو کپچر را، خودرویی با کیفیت‌تر و شهری‌تر و محترم‌تر باید بدانیم.

مقایسه رنو کپچر با پژو ۲۰۰۸

در مرحله دوم، به سراغ مقایسه رنو کپچر با پژو ۲۰۰۸ می‌رویم. دیگر کراس‌اوورهای رایج در بازار ایران، پژو ۲۰۰۸ است که توسط ایران خودرو عرضه می‌شود.

شکل و شمایل ظاهری کپچر، به واسطه دو رنگ بودنش قدرت انتخاب مشتری‌ را بیش‌تر می‌کند و حالتی چشم‌نوازتر به آن می‌بخشد. قدرت و شتاب کپچر از پژو ۲۰۰۸ کم‌تر است. 

در کل، با مقایسه رنو کپچر با پژو ۲۰۰۸ متوجه می‌شویم که پژو قدرت مانور و فرمان‌پذیری قابل قبولی دارد و از این نظر جزو بهترین‌های بازار است. مصرف سوخت کم، ابعاد مناسب و سواری گرفتن ۲۰۰۸ نیز در سطحی بهتر از کپچر قرار دارد. از نظر طراحی داخل کابین نیز وضع پژو ۲۰۰۸ بهتر و جوان‌پسندتر است.

مقایسه رنو کپچر با سانگ یانگ تیوولی

این دو کراس‌اوور، هر دو زیبا و به‌روز‌ هستند و البته هر کدام ویژگی‌های منحصر‌به‌فرد خود را هم دارند. در مدل سانگ یانگ تیوولی، خطوط زاویه‌دار و نوع طراحی و ترکیب باقی بخش‌های جلویی خودرو، ظاهر آن را جدی‌تر و کلاسیک‌تر از کپچر ساخته است.

با مقایسه کپچر با سانگ یاتگ تیوولی باید گفت که در طراحی بیرونی، سانگ یانگ تیوولی بیش‌تر شبیه مستطیل و کپچر شبیه‌تر به تخم‌مرغ است. البته برای گروهی، سقف و آینه‌های با رنگ متفاوت و طراحی خاص سپر و زیر درها، این خودرو را خوشایندتر از سانگ یانگ جدی و عبوس کرده است.

از نظر طراحی داخل کابین نیز می‌توان برتری را از آن تیوولی دانست. البته کپچر نیز سادگی و ظرافت خاص خودش را دارد ولی از نظر لوکس بودن باید حق را به مدل کره‌ای داد، مخصوصاً از نظر طراحی و چیدمان نمایش‌گرهای پشت آمپر.

از نظر جادار بودن نیز وضعیت دو خودرو مشابه است با این تفاوت که کپچر فضای عقب کم‌تری برای سرنشینان خود دارد، ولی در صندوق عقب جبران این نقص را کرده و جادارتر به نظر می‌رسد. آپشن‌های دو خودرو نیز چندان تفاوت چشم‌گیری با هم ندارند.

از مقایسه رنو کپچر با تیوولی متوجه می‌شویم که از نظر ایمنی نیز قطعاً اوضاع به نفع کپچر است با پنج ستاره ایمنی. در حالی که سانگ یانگ چهار ستاره ایمنی دارد.

از نظر کارکرد فنی نیز با این‌که وضعیت ظاهری کپچر ناامیدکننده‌تر است، اما با توجه به نوع پیشرانه‌ای که برای آن در نظر گرفته شده و نیز ۱۲۰ کیلوگرم وزن کم‌ترش، می‌تواند قدرت و شتاب بیش‌تری داشته باشد.

امیدواریم که این مقایسه رنو کپچر با پژو ۲۰۰۸ و رنو داستر و سانگ یانگ تیوولی توانسته باشد اطلاعات مفیدی در اختیارتان بگذارد و به سوالات احتمالی شما پاسخ دهد. در صورتی که تجربه رانندگی با هر یک از این خودروها را دارید، تجربه خودتان را با ما در میان بگذارید.

3 نظرات
  1. حمید می‌گوید

    مصرف سوخت بسیار کم باتوجه به دابل کلاچ بودن گیربکس وموتور توربوشارژ و ترو فرز وسیستم ایمنی بالا و فرمان برقی وبسیارنرم و جمع وجور بودن باتوجه به ترافیک و راحتی پارک کردن از مهم ترین مشخصه های کپچر هست.من که این خودرو را دارم و کاملا راضیم
    اصالت فرانسوی توش مشهوده.با کره ای مقایسش نکنید

  2. حسن می‌گوید

    منم کپچر دارم
    لطفا درست مقایسه کنید
    کپچر از بهترین های فرانسوی است
    من که راضیم تا سوارش نشی متوجه نمیشی
    با اینکه حجم موتورش ۱۲۰۰ است ولی شتابش خیلی زیاده یعنی قابل رقابت با موتور ۱۸۰۰پژو ۲۰۰۸ است چون اکثرن فقط روی کاغذ حجم موتور قوی دارند
    فرمان پذیری و سواری نرم دارد
    کپچر من فول وارداتیه شماره ترخیصی هم دارد اصلا قابل مقایسه با خودرو های مونتاژ مثل پژو ۲۰۰۸نیست خودروهای مونتاژ اکثرن داخل ایران بد مونتاژ میشوند.
    مصرف سوخت کپچر هم با توجه به قیمت بنزین که احتمالا گرون بشه خیلی عالیه
    صندوق عقبشم که جا به اندازه هست
    صندلی های عقب هم کاملا میخوابه و جلو میاد که فضای خیلی زیادی رو دراختیارت میزاره

  3. مرادی می‌گوید

    منم وقتی میخاستم خودرو بخرم بین پژو ۲۰۰۸ و کپچر و تیولی مونده بودم ولی آخرش کپچر انتخاب کردم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.