افزایش قیمت بنزین شایعه است

0

ویدئویی با عنوان اجرایی‌شدن طرح بنزین ۲۰ هزار تومانی و افزایش قیمت بنزین در حال دست‌به‌دست‌شدن است که فقط ایده انتخاباتی رامین مهمان‌پرست است و طرح و مصوبه دولت و مجلس نیست. در این شایعه ادعا شده است که قیمت بنزین در مرداد آزاد می‌شود و ۱۵ لیتر بنزین و ۱۵ لیتر گازوئیل به کارت‌ ملی افراد بیشتر از ۱۸سال واریز می‌شود و کارت سوخت قرار است باطل شود. این موضوع به‌هیچ‌وجه در دستور کار دولت و مجلس نیست.

سخن‌گوی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی گفت: «اخباری که در خصوص افزایش قیمت بنزین در فضای مجازی پخش‌شده، شایعه است.» در روزهای گذشته به‌دنبال طرح خرید بنزین از مردم با قیمت هر لیتر ۲۰ هزار تومان از سوی یکی از کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری، اخباری با عنوان افزایش و قطعی‌شدن رسیدن قیمت بنزین به ۲۰ هزار تومان در فضای مجازی پخش شده است.

بیشتر بخوانید: سهمیه‌بندی بنزین در سال ۱۴۰۰ چگونه خواهد بود؟

کارشناسان عقیده دارند این افزایش قیمت حتی اگر در حوزه مصرف سوخت به مدیریت بهینه مصرف کمک کند، در حوزه‌های دیگر سبب می‌شود تا قیمت‌ها دوباره افزایش یابد و پیامدهای خسارت‌باری برای اقتصاد کشور داشته باشد.

در موضوع قیمت بنزین، مجلس و دولت تلاش می‌کنند تا مردم باتوجه‌به فشار‌های اقتصادی گذشته آسیب جدیدی از محل افزایش نرخ بنزین نبینند. وی افزود: «هر برنامه‌ای برای افزایش قیمت و یا تغییر در نحوه سهمیه‌بندی بنزین، باید به‌صورت مصوبه به شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ابلاغ شود که چنین اتفاقی تا امروز نیفتاده است. ازاین‌رو اخباری که از قطعی‌شدن افزایش قیمت بنزین حکایت دارد، شایعه‌ است.

تاکنون راهکار‌های مختلفی از سوی دولت و مرکز پژوهش‌های مجلس در زمینه قیمت بنزین و سهیمه‌بندی آن ارائه شده است که باتوجه‌به قطعی‌نشدن آن اعلام رسانه‌ای نمی‌شود؛ اما مردم مطمئن باشند که هر تصمیمی در این زمینه به‌گونه‌ای خواهد بود که مردم آسیب نبینند.

***

شما می‌توانید جدیدترین اخبار خودرو را در بلاگ دیوار مطالعه کنید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.