برخی ویژگی‌ها و امکانات سایپا اطلس فاش شد + عکس

0

نام‌‌گذاری سال جدید با عنوان «جهش تولید» از سوی رهبر فرزانه و حکیم انقلاب اسلامی و تاکید رئیس‌جمهوری و وزیر صنعت بر تداوم تولید و توسعه اشتغال برای جوانان، انگیزه‌ای مضاعف به جهادگران سنگر تولید در گروه خودروسازی سایپا داده است. از این رو، به تازگی خودروسازی سایپا نسبت به طراحی و رونمایی یکی دیگر از محصولات خود با نام اطلس اقدام کرده است.

سایپا اطلس خودرویی کوچک‌تر از آریا است و منابع آگاه می‌گویند که این کراس‌اوور شهری بر اساس پلتفرم X200 توسعه پیدا کرده است.

همچنین، به احتمال زیاد اطلس با پیشرانه M15 توربو (مشابه به شاهین) به بازار معرفی می‌شود و جعبه دنده ۵ سرعته دستی ۵F18 بر روی آن نصب می‌گردد. همچنین، احتمال دارد که نسخه ارزان قیمت اطلس به پیشرانه ۹۰ اسب بخار M15GSI مجهز باشد و با قابلیت VVT، هدرز، بالانسر شفت، گشتاور بیش از ۱۳۵ نیوتن متر را برای این کراس اوور کوچک فراهم کند.

بیشتر بخوانید: جزئیات محصول جدید ایران خودرو در کلاس A مشخص شد

برخی ویژگی‌ها و امکانات سایپا اطلس فاش شد + عکس

بعد از انتشار تصویر سایپا اطلس، حالا برخی رسانه‌ها، حدس‌ و گمان‌های تازه‌ای درباره پلتفرم خودرو اطلس مطرح کرده‌اند و می‌گویند که سایپا، احتمالا از مگا پلتفرم SP در این محصول جدید استفاده نکرده و آن را برپایه پلتفرم ارتقا یافته Q200 ساخته است؛ یعنی همان پلتفرم کوییک اس.

آن طور که گفته می‌شود، اطلس اولین خودروی کانکتد کار (فناوری خودروهای قابل اتصال) ملی خواهد بود و از همان ابتدا با چنین ویژگی وارد بازار می‌شود. آقای سلیمانی، درباره سایپا اطلس گفته که این خودرو، ظاهری مدرن و زیبا داشته و به امکاناتی مدرن نیز تجهیز شده است. مدیرعامل سایپا همچنین گفته که این خودرو در سگمنت B طراحی شده است. قابلیت اتصال هوشمند در سایپا اطلس باعث می‌شود تا مالکان در قدم نخست بتوانند تا برخی ویژگی‌های خودرویشان را به وسیله تلفن همراه کنترل کنند. همچنین در فاز بعدی این قابلیت، بحث هوشمند سازی اطلس و سایر محصولات سایپا در نظر گرفته شده است.

بیشتر بخوانید: محصولات جدید جک توسط آرین دیزل رونمایی شد

برخی منابع آگاه می‌گویند که امکانات سایپا اطلس در نسخه فول دنده‌ای شامل دو کیسه هوا SRS، فرمان کمکی برقی، تهویه، اتوماتیک، نمایشگر لمسی، رهیاب ماهواره‌ای، اتصال هوشمند خودرو، استارت دکمه‌ای، کروز کنترل، محدود کننده سرعت، دوربین و سنسور پارک عقب، سنسور نور، رینگ آلومینیومی، تریم داخلی چرم و پارچه، صندلی‌های ایزوفیکس، چراغ روشنایی روز، سامانه ورود بدون کلید، سامانه راهنما و تعویض دنده GSI، سنسور باد لاستیک، شیشه‌ها و آینه های برقی، ترمز ABS – EBD – BAS و سامانه BCM است.

***

شما می‌توانید آخرین اخبار خودرو را در بلاگ دیوار بخوانید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.