مدیرعامل سایپا از ارزبری ۲۰۰۰ دلاری تولید هر خودرو گفت

0

برای داخلی سازی قطعات خودرو تاکنون ۸۲ طرح ساخت داخل را با وزارت دفاع و شرکت‌های دانش بنیان و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری آغاز شده است.

مدیر عامل سایپا با بیان اینکه تولید هر خودرو به طور میانگین حدود ۲ هزار دلار ارزبری دارد، توضیح داد: «از این رقم یک هزار دلار مربوط به مواد اولیه و قطعات بوده و ربطی به خودروسازی ندارد».

مدیر عامل گروه سایپا در نشت صمیمانه با اعضای کمیسیون صنایع ومدیر ان شرکت سایپا گفت: «در سطح جامعه مسائلی مانند آزاد شدن واردات خودروها مطرح است، هر چند ما با این موضوع مخالف نیستیم، اما واردات باید مدیریت شده باشد چرا که حدود ۹۰ درصد بازار کشورهایی مانند آمریکا نیز که دارای اقتصاد آزاد هستند، سهم تولیدات داخلیشان است».

بیشتر بخوانید: در هنگام ثبت نام خودرو هیچ وجهی پرداخت نکنید

در شرایط کنونی اگر صنایع کشور به درستی حمایت نشوند یکی پس از دیگری دچار ورشکستگی شده و به تعطیلی کشیده می‌شوند. سلیمانی ادامه داد: «با تحریم صنعت خودرو در کشور معضلاتی برای واحدهای تولیدی فعال در این عرصه ایجاد شد به طور مثال ما با مشکل ۳۰۰ هزار دستگاه خودرو معوق رو به رو شدیم که در حال حاضر این تعداد به ۲۵ هزار دستگاه رسیده است، در حال حاضر این تعداد نیز تولید شده و تا اسفند ماه به دست مصرف کنندگان می‌رسد».

افزایش قیمت خودروها علاوه بر گرانی نرخ ارز، دلایل متععد دیگری نیز دارد به طور مثال قیمت فولاد، پلاستیک و … . علاوه بر افزایش هزینه خودروسازان در پی افزایش نرخ ارز، هزینه پرسنل، انرژی، خرید قطعات داخلی نیز از جمله‌ هزینه این شرکت‌ها محسوب می‌شود.

***

شما می‌توانید اخبار خودرو را در بلاگ دیوار مطالعه کنید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.