مشخصات و قیمت بی‌وای‌دی F3 اتوماتیک اعلام شد

9

بی‌وای‌دی (BYD) یک شرکت بزرگ چینی در زمینه خودروهای برقی و هیبریدی است و این شرکت حتی همکاری‌های زیادی در زمینه حمل و نقل عمومی با کشورهای اروپایی دارد. کارمانیا به‌عنوان نماینده این شرکت در ایران فعالیت می‌کند. گروه خودروسازی (BYD) در مقایسه با دیگر شرکت‌های فعال در صنعت خودروی چین، تازه‌وارد و کم‌سابقه محسوب می‌شود؛ اما با گذشت ۱۴ سال از تأسیس، آنچنان رشد کرده است که محصولات متنوعی ارائه می‌کند و در کشور چین، یک خودروساز صاحب فناوری و فعال در بحث انرژهای نو شناخته می‌شود. بی‌وای‌دی F3 اتوماتیک جدید قرار است تا با قیمت ۴۸۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان وارد بازار شود.

در حال حاضر، کارمانیا درصورت تمایل مشتریان آورده اولیه حواله‌داران را بر اساس نرخ رشد ارز افزایش دهد و به آنها اعلام کند که در صورت تمایل می‌توانند به‌جای F3 دنده‌ای، نسخه اتوماتیک جدید این خودرو را تحویل بگیرند. آن‌طور که از سوی برخی حواله‌داران گفته می‌شود، گویا کارمانیا می‌خواهد تا اواخر سال جاری این سدان اتوماتیک را در اختیار مشتریان بگذارد.

مشخصات و قیمت بی‌وای‌دی F3 اتوماتیک اعلام شد

کمپانی بی‌وای‌دی با معرفی نسخه جدید F3 در سال ۲۰۱۶، جعبه‌دنده ۲ کلاچه ۶ سرعته خشک برای این سدان اقتصادی انتخاب شد. بعدها طی به‌روزرسانی‌های انجام‌شده، سیستم انتقال قدرت اتوماتیک CVT نسل سوم بر روی بی‌وای‌دی F3 نصب شود. اکنون کارمانیا نسخه فول‌آپشن این سدان کلاس C را برای عرضه به بازار ایران انتخاب کرده است و می‌خواهد تا F3 اتوماتیک CVT را جایگزین نسخه دنده‌ای در خط تولید خود کند.

اصول طراحی بی‌وای‌دی F3 تا حد زیادی به‌روز به چشم می آید. در بخش جلو بی‌وای‌دی F3 شاهد آن هستیم که چراغ‌ها با دقت بسیاری طراحی شده‌اند و از طرفی زیبایی خوبی به خودرو داده‌اند. نوع سپرهای بی‌وای‌دی F3 و عقب نیز به‌شکلی طراحی شده است که خطوط اسپرت روی آن دیده شود؛ مثلاً زیر سپرها از خطوط تیزی استفاده شده است که تا حدی حس اسپرت را به کالبد خودرو تزریق می‌کند. طراحی عقب بی‌وای‌دی F3 را می توان ساده و به‌نسبت زیبا دانست. در بخش عقب خودرو، خبری از خطوط زیاد و چراغ های عجیب نیست؛ بلکه با طراحی ساده‌ای همراه هستیم که کمتر نقصی در آن دیده می شود. از نمای جانبی بی‌وای‌دی F3 شاهد آن هستیم که رینگ‌های براق و تراش خودرو حس اسپرت را به خودرو القا می‌کند، از سادگی طرح بدنه به‌واسطه رینگ‌های جذاب کاسته می‌شود.

شباهت نمای بیرونی مدل F3 با محصولات تویوتا، اتفاقی یا کپی‌‌کاری نیست؛ چراکه پلت‌فرم نسل نهم تویوتا کورولا که بین سال‌های ۲۰۰۰ تا ۲۰۰۷ تولید می‌شد، امروزه در اختیار بی‌وای‌دی و خودروی F3 قرار گرفته است. این مدل به‌تنهایی بیش از ۱۱۰ هزار دستگاه در سال، فروش داخلی و خارجی دارد؛ ضمن اینکه محصولات دیگری نظیر خودروی هیبریدی F3DM، هاچبک G4R و  F3R در کنار سدان‌های G4 و L4 هم از مدل F3 نشئت گرفته‌ است.

بی‌وای‌دی F3 اتوماتیک جدید به پیشرانه ۱،۵ لیتری تنفس طبیعی با زمان‌بندی متغیر سوپاپ‌ها مجهز است که ۱۰۵ اسب بخار را با گشتاور ۱۴۵ نیوتن‌متر تولید می‌کند. توان این پیشرانه از طریق جعبه‌دنده CVT نسل سوم به چرخ‌های جلوی F3 می‌رسد و راننده می‌تواند در حالت تیپ ترونیک، به‌صورت مصنوعی ۶ دنده را به این خودروی مونتاژی اعمال کند. این پیشرانه دارای استاندارد آلایندگی یورو ۵ است و به‌گفته کمپانی بی‌وای‌دی در حالت بهینه، مصرف سوخت کمتر از ۷ لیتر را به‌ازای هر ۱۰۰ کیلومتر دارد.

ترمزهای بی‌وای‌دی F3 اتوماتیک CVT از نوع دیسکی است و سامانه‌های ABS، EBD و BA در آن دیده می‌شود. همچنین سیستم کنترل پایداری الکتریکی هم بر روی این سدان چینی و مونتاژی نصب شده است. همچنین ۲ کیسه هوا هم در این خودرو دیده می‌شود.

مشخصات و قیمت بی‌وای‌دی F3 اتوماتیک اعلام شد

در بحث سایر امکانات و ویژگی‌ها هم می‌توان به نمایشگر لمسی با قابلیت اتصال مستقیم به تلفن همراه، رهیاب ماهواره‌ای، بلوتوث، USB، AUX، دوربین و سنسور پارک عقب، دوربین زیر آینه جانبی سمت شاگرد، آینه‌های جانبی تاشو برقی، چراغ روشنایی روز، سنسور نور، تریم داخلی چرم مصنوعی، سامانه کنترل شروع حرکت در سربالایی، فرمان هیدرولیک (HPS)، تهویه الکتریکی، سانروف، استارت دکمه‌ای، سنسور باد تایرها، کامپیوتر سفر، رینگ آلومینیومی ۱۵ اینچی و حالت رانندگی اسپرت و عادی و … اشاره کرد.

خودرو بی‌وای‌دی F3 جدید در کلاسی رقابت خواهد کرد که خودرو‌هایی همچون چری آریزو ۵، ام‌جی ۳۶۰، جک J5، پژو ۳۰۱، برلیانس H330 و … حضور دارد. این خودرو ازنظر موتوری ضعیف‌تر از برخی ‌رقبایش است، اما با وجود طراحی خارجی زیبا و کیفیت خوب داخلی می‌تواند برنده‌ این رقابت باشد.

***

شما می‌توانید اخبار خودرو را در بلاگ دیوار مطالعه کنید.

9 نظرات
  1. علی دنیای غمم می‌گوید

    ۵۰۰ ۶۰۰ ملیون پول بدی ۱۵۰۰ بدون توربو سوارشی طراحی عقبشم اثلن جالب نیست مثل ماشین های قدیمی میمونه جلوش خوبه عقبش جنگی به دل نمیزنه

  2. جواد می‌گوید

    تنهاگزینه شکایت حواله داران به مراجع قضایی جهت احقاق حق وحقوقمان است

  3. حسن می‌گوید

    شرکت کارمانیا متاسفانه درقبال مشتری های خود که قبلا ازاین شرکت خرید داشتند احساس مسئولیت نمی کند درحال حاظر بی وای دی داران استان فارس سرگردان شدن چون نمایندگی در فارس ندارند میگن برین اصفهان یا کرمان برای سرویس دوره ای

  4. هم وطن می‌گوید

    خیلی عالیه بجای اینکه ال ۹۰ رو با این قیمت فضایی و کابین زشت بخرم میرم این ماشین رو میخرم
    خیلی هم آپشن داره
    دمشون گرم

    1. علی می‌گوید

      خیلی عالی متوالی ال۹۰ لوازم یدکیش پره عالی عالی میکنی کارمانیا خدمات پس از فروش خوبی نداره فقد گول ظاهر رو میخورید ماشین میخرید

  5. یکی از مالباختگان شرکت کارمانیا می‌گوید

    شرکت کارمانیا از سال ۹۶ و ۹۷ از ۲۰۰۰ نفر حدود ۱۰۰۰ میلیارد تومان پول گرفته که معادل نصف قیمت خودرو است و طبق قرارداد، بعد از ۴ ماه باید خودرو رو تحویل می‌داد ولی تاکنون به تعهدات خود عمل نکرده است. مواظب باشید گول ظاهر رو نخورید.

  6. شهرام می‌گوید

    ما تحریم هستیم، این تحریم شده نون دونی بعضی ها…. بماند که ما بدبخت یک مشت….. شدیم.. نادانی هم حدی داره، خود لبنان، خود سوریه ول کنن بعضی ها ول نمیکنن… چرا… چرا… چرا….

  7. رضا می‌گوید

    باسلام ماکه دولت مثل بز داره باهامون رفتارمیکنه تو تمام دنیا بامعادل پول هفتادمیلیون تومن ایران حتی با این نرخ دلار بهترین ماشینهای دنیا رو میشه سوارشد اون هم فسطی از اول تنها کشور که ماشین اینقد گرونه اون هم آشغالش ایرانه نصف تقصیر هم خود مردم هستن تا شش ماه ماشین نخرن به التماس میافتن الان با پنجاه تاصدمیلیون توتمام کشورهای دنیا میتونی بی ام و بخری اینجا پرایدهم بهت نمیدن ازماست که برماست

  8. امیر می‌گوید

    من که دنا پلاس توربورو به این ترجیح میدم یه کانال یوتیوب دارم طرف فقط با یه داینو ریمپ ۱۸۰ اسب از دناپلاس توربو قدرت گرفت این یعنی ماشین های ایرانی که هیچ ۹۰درصد ماشین های خارجی تکنولوژی ۲۰۱۷ خاک اگزوز این ماشین نمیرسن

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.