SWM G05 شاسی‌بلند تازه وارد بازار خودرو

0

کمپانی SWM یا دقیق‌تر SVVM یک شرکت موتورسیکلت‌سازی ایتالیایی است که در سال ۱۹۷۱ میلادی توسط «پیرو سیرونی» و «فاستو ورگانی» بنیان‌گذاری شد. مرکز این شرکت در میلان ایتالیا واقع شده و انواع موتورسیکلت‌های آفرود، تریل و غیره را به تولید می‌رساند. شرکت SWM طی دهه ۱۹۷۰ تا ۱۹۸۴ به تولید محصولات متنوع موتورسیکلت خود وی ادامه داد.

از سال ۲۰۱۴ و دهه‌ها پس از توقف فعالیت ‌شرکت SWM، با سرمایه‌گذاری گروه Shineray که زیر مجموعه برلیانس اتو چین به حساب می‌آید، برند ایتالیایی مجدداً فعالیت خود را با معرفی ۶ مدل موتورسیکلت خیابانی و آفرود در حجم‌های ۳۰۰ تا ۶۵۰ سی سی در نمایشگاه موتورسیکلت میلان از سر گرفت. همچنین از آنجا که شرکت شاین ری زیر مجموعه گروه خودروسازی برلیانس است، بنابراین اقدام به تولید خودروهایی با برند اس دابلیو ام در چین نیز کرده است که اخیرا شرکت سیف خودرو این برند را در سبد محصولات خود جای داده است.

سیف خودرو که برند SWM را برای جایگزینی با محصولات بیسو و تعهدات معوق این محصول در سال گذشته به بازار معرفی کرده بود، امروز نسخه ۷ نفره این خودرو را برای رسانه‌های حوزه خودرو به نمایش درآورد.

خودروی SWM G05، محصول تازه اتحاد برلیانس شینری است که بر پایه نخستین محصول این شرکت به نام SWM X7 طراحی و توسعه داده شده است. SWM X7 برای نخستین بار در سال ۲۰۱۶ و به عنوان نخستین خودروی SWM به بازار چین معرفی شد. خودرویی که حالا با گذشت چند سال، پلتفرم بهبود یافته آن به پایه‌ای برای SWM G05 تبدیل شده است.

بیشتر بخوانید: لیفان X70 به مشتریان تحویل داده شد

نمای روبرو SWM G05
نمای روبرو SWM G05

این شاسی بلند چینی ایتالیایی که G05 نام دارد، با طول ۴۷۵۰ میلیمتر، عرض ۱۸۶۰ میلیمتر، ارتفاع ۱۷۸۰ میلیمتر و فاصله بین دو محور ۲۷۵۰ میلیمتری در دسته شاسی بلندهای سایز بزرگ قرار می‌گیرد.

‏G05 درست مانند سایر کراس اوورهای چینی موجود در بازار به موتوری ۱.۵ لیتر و توربو مجهز است که ۱۵۶ اسب بخار قدرت و ۲۳۰ نیوتن متر گشتاور را از طریق گیربکس شش سرعته اتوماتیک معمولی به چرخ های جلو می‌رساند.

ترتیب صندلی‌های SWM G05 به نحوی است که فضای کافی برای ۷ سرنشین را فراهم می‌کند همچنین می‌توان با باز و بسته کردن دو صندلی ردیف سوم به افزایش فضای بار این خودرو اقدام کرد. SWM G05 در بازار فعلی ایران رقبایی قوی نظیر هایما S7 توربوشارژ را در برابر خود می‌بیند.

بیشتر بخوانید: خرید و فروش پلاک‌های رند غیرقانونی است

۶ کیسه هوا ۱۰ نقطه‌ای، سامانه کنترل پایداری الکتریکی، سامانه کنترل شروع حرکت در سربالایی، ترمز پارک برقی، رادار خطی، رادار نقطه کور، سامانه پیشگیری از تصادف، سامانه شناسایی اجسام متحرک و زنده در اطراف خودرو، دوربین ثبت وقایع، دوربین ۳۶۰ درجه، سنسور پارک جلو و عقب، فرمان کمکی برقی، رینگ آلومینیومی ۱۸ اینچی، استارت دکمه‌ای، صندلی راننده برقی، آینه های تاشو برقی، جلو آمپر دیجیتال، کامپیوتر سفر، سنسور باد لاستیک، تریم داخلی چرم مصنوعی، کروز کنترل، نمایشگر عمودی لمسی، تهویه اتوماتیک تک کاناله با تنظیمات مستقل فن برای ردیف دوم و سوم، کامپیوتر سفر، سقف پانوراما، تنظیم حالت رانندگی و سنسور نور بخشی از امکانات رفاهی و ایمنی این خودرو به عنوان یکی از نکات قابل توجه SWM G05 در ایران است.

***

شما می‌توانید آخرین اخبار خودرو را در بلاگ دیوار مطالعه کنید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.