کراس اوور T-Roc با پلاک دیپلمات در ایران دیده شد

0

فولکس واگن یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های خودروسازی در جهان است که سهم قابل‌توجهی در بازارهای اروپایی را دارد و نخستین خودروساز اروپایی به شمار می‌رود. ازآنجایی‌که خودروهای کراس‌ اوور در سال‌های گذشته در بسیاری از کشورهای جهان با محبوبیت و استقبال زیادی مواجه شده‌ است، میزان فروش این محصولات به میزان قابل‌توجهی افزایش یافته است. یکی از محبوب‌ترین خودروهای شاسی‌بلند برند فولکس واگن خودروی کراس اوور T-Roc است که درواقع نسخه شاسی‌بلند خودروی هاچ‌بک فولکس واگن گلف‌آر است.

به‌تازگی تصاویری از دستگاه کراس اوور T-Roc منتشر شده است. این خودرو یکی از کراس‌ اوورهای جدید این خودروساز آلمانی به حساب می‌آید که حالا نمونه‌ای از آن در ایران شماره‌گذاری شده است. بر اساس پلاک این خودرو، این فولکس واگن T-Roc متعلق به یکی از سفارتخانه‌های فعال در تهران است و به‌اصطلاح با پلاک دیپلمات در کشور تردد می‌کند.

این کراس‌ اوور جمع و جور با مدل سال ۲۰۱۷ به بازار جهانی معرفی شد و از همان سال تولیدش در چین، آلمان و پرتغال آغاز شد. در حال حاضر، کراس اوور T-Roc در تیپ‌های فنی مختلفی واراد بازار می‌شود و نمونه دو درِ کانورتیبل آن هم در برخی کشورها حضور دارد.

در بازار جهانی، مشتریان فولکس واگن می‌توانند این خودرو را با بازه قدرت ۱۱۳ تا ۲۹۶ اسب بخار خریداری کنند و باتوجه‌به نیاز خود، از پیشرانه‌های بنزینی و دیزلی ۱ لیتری، ۱٫۲ لیتری، ۱٫۴ لیتری، ۱٫۵ لیتری، ۱٫۶ لیتری و ۲ لیتری استفاده کنند. همچنین کراس اوور T-Roc می‌تواند در جایگاه یک کراس‌ اوور تک‌دیفرانسیل جلو و یا دو دیفرانسیل ظاهر شود و مشتریان باتوجه‌به بودجه خود، نسخه دنده‌ای و یا اتوماتیک ۷ سرعته دو کلاچه را برای خود سفارش می‌دهند.

بیشتر بخوانید: نسل جدید پیکاپ دانگ فنگ ریچ در ایران

کراس اوور T-Roc با پلاک دیپلمات در ایراننسخه‌های پایه فولکس واگن T-Roc در بازار اروپا قیمتی حدود ۲۰ هزار یورو دارند و نمونه دو در کانورتیبل فول‌آپشن و دو دیفرانسیل آن تا ۴۵ هزار یورو هم قیمت‌گذاری شده است. این کراس‌ اوور آلمانی را می توان رقیب خودروهایی چون سانگ یانگ تیوولی، پژو ۲۰۰۸ و … دانست و می‌بینیم که تا به امروز فروش خوبی را در نقاط مختلف برای گروه فولکس واگن داشته است.

گروه ماموت طی سال‌های گذشته همکاری نزدیکی با خودروساز آلمانی یعنی فولکس واگن داشته است. زیرمجموعه دیگر این شرکت یعنی ماموت دیزل با یکی از زیرمجموعه‌های فولکس واگن یعنی اسکانیا به‌طورمستقیم همکاری می‌کرد. عرضه خودروهای فولکس واگن به‌صورت وارداتی و محصولات اسکانیا سری G، R و P ازجمله فعالیت‌های ماموت‌خودرو و ماموت‌دیزل طی سال‌های گذشته بوده است. ماموت‌دیزل هم‌اکنون خودروهای سنگین برند سیتراک را به بازار کشورمان عرضه می‌کند.

بیشتر بخوانید: آغاز آزمایش‌های فنی پیکاپ ماموت خودرو

بدیهی است که کراس اوور T-Roc تا زمان ممنوعیت واردات خودرو نمی‌تواند با پلاک ملی و به‌صورت رسمی توسط ماموت‌خودرو به بازار عرضه شود؛ اما می‌توان احتمال داد که اگر دوباره واردات خودرو امکان‌پذیر باشد، نماینده رسمی فولکس واگن در ایران چنین کراس اووری را برای عرضه انتخاب می‌کند. همچنین نسخه موجود در تصاویر، فعلاً باید با پلاک سفارتی در ایران تردد کند. بعد از مدت مشخص، درصورت تمایل مالک حقوقی آن (سفارتخانه) امکان اخذ پلاک ملی را با پرداخت عوارض قانونی به دست خواهد آورد.

***

شما می‌توانید جدیدترین اخبار خودرو را در بلاگ دیوار مطالعه کنید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.