خودروی تارا تا پایان سال وارد بازار می‌شود

0

پروژه تولید پژو ۳۰۱ ایرانی در ابتدا K132 نام داشت و نهایتا پس از تولید نمونه‌های اولیه این خودرو، ایران ‌خودرو نام تارا را برای آن انتخاب کرد.

مدیر عامل گروه صنعتی ایران‌ خودرو با تاکید بر ارتقای کیفیت محصولات این شرکت گفت: «محصول جدید تارا را به خودروهای تولیدی اضافه کردیم که این محصول تا پایان سال وارد بازار خواهد شد».

مقیمی ضمن قدردانی از پلیس راهور ناجا برای اتخاذ تصمیمات به موقع و مساعدت در جهت افزایش رضایت‌ مندی مشتریان، گفت: «توانسته‌ایم شش محصول را ارتقا داده و در کنار آن، محصول جدید تارا را نیز به خودروهای تولیدی اضافه کنیم؛ این محصول تا پایان سال وارد بازار خواهد شد».

پیش از این در تولید محصولات ایران‌ خودرو از نسل قدیم ورق‌های سرد استفاده می‌شد اما در مسیر توسعه محصولات، خودروی تارا از نسل جدید ورق‌ها با استحکام بالا نظیر ورق‌های دو فازی بهره می‌برد.

بیشتر بخوانید: مدیرعامل سایپا از ارزبری ۲۰۰۰ دلاری تولید هر خودرو گفت

وی از دریافت مجوز شماره‌ گذاری نخستین محصول تارا گفت:‌ پروژه تکوین این محصول در ۲۱ بهمن سال گذشته کلید خورد و دست‌ یابی به نتایج مطلوب در کوتاه ‌ترین زمان ممکن از افتخارات ایران ‌خودرو است. تعهدات تارا به مشتریان نیز در موعد مقرر انجام خواهد شد. کسب پنج ستاره کیفیت را برای تارا هدف گذاری کرده‌ایم که در سال آینده محقق خواهد شد.

وی طراحی گیربکس شش‌ سرعته و موتور سه‌ سیلندر را از دیگر پروژه‌های توسعه‌ای ایران‌ خودرو خواند و گفت: «آمادگی داریم تا این محصولات را در اختیار سایر خودروسازان نیز قرار دهیم».

در خودرو تارا از پلت فرم پژو ۳۰۱ استفاده می‌شود. این پلت فرم با نام پی اف یک شناخته می‌شود و در خودروهای دیگری از جمله پژو ۲۰۸ و ۲۰۰۸ هم استفاده شده است.

بیشتر بخوانید: در هنگام ثبت نام خودرو هیچ وجهی پرداخت نکنید

مقیمی با بیان این که سهم بازار محصولات ایران‌ خودرو دیزل در سال جاری نسبت به سال ۱۳۹۶ بیش از ۱۰ برابر شده، گفت: «محصولات جدیدی در حوزه خودروهای سنگین را عرضه خواهیم کرد. در حال حاضر با راه‌ اندازی خط تولید اتوبوس پس از ۹ سال توقف، تعهدات ایجاد شده را حتی زودتر از موعد انجام می‌دهیم که حاصل کار گروهی مجموعه کارکنان و تامین‌ کنندگان ایران‌ خودرو دیزل است».

قرار است در سال آینده، ۵۰ هزار دستگاه از این محصول تولید و روانه بازار شود. خودروی تارا در دو نوع دستی و اتوماتیک و با موتور +TU۵ و گیربکس پنج دنده تولید می‌شود. در برنامه آینده تولید این محصول با گیربکس شش سرعته و موتور EF۷ پلاس قرار دارد.

***

شما می‌توانید اخبار خودرو را در بلاگ دیوار مطالعه کنید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.