قیمت آپارتمان تهران در آگهی‌های دیوار در روزهای ابتدایی شهریور ۱۴۰۰

ارزان‌ترین و گران‌ترین آپارتمان‌ها در کدام محله‌های شهر بوده‌اند؟

0

اطلاعات قیمتی از آگهی‌های دیوار در روزهای ابتدایی شهریور امسال، نگاه خوبی نسبت به قیمت املاک مسکونی در پایتخت در اختیار ما می‌گذارد. این اطلاعات، از قیمت‌های درج شده در آگهی‌های فروش آپارتمان مسکونی در دیوار استخراج شده‌اند. با نگاهی کلی به آمار، مانند همیشه تفاوت قیمتی بسیار زیاد بین مناطق و محله‌ها دیده می‌شود. در این گزارش، قیمت آپارتمان‌ها را به تفکیک بازه قیمتی ارائه کرده‌ایم.

قیمت‌های زیر، مربوط به آگهی‌های فروش آپارتمان مسکونی ۲ تا ۵ سال ساخت در شهر تهران و حومه در دیوار است. این قیمت‌ها در بازه ۱۰ روزه از ۲۶ مرداد تا ۴ شهریور استخراج شده‌اند.

آگهی‌های آپارتمان‌های ارزان تا ۲۰ میلون تومان

ارزان‌ترین آپارتمان‌ها در تهران، در شهرهای اطراف پایتخت فروخته می‌شوند. داده‌های دیوار نشان می‌دهد ارزان‌ترین قیمت‌ها مربوط به شهر پرند هستند که هر متر آپارتمان مسکونی ۲ تا ۵ سال ساخت در آن با قیمت حدودی ۶ میلیون تومان فروخته می‌شود. همان‌طور که در جدول زیر می‌بینید، شهرهای دیگر اطراف تهران مانند رباط کریم، پاکدشت، قرچک و ورامین در رتبه‌های بعدی هستند. در بازه قیمتی کمتر از ۲۰ میلیون تومان، گران‌ترین آپارتمان‌ها مربوط به محله بریانک در منطقه ۱۰ هستند.

جدول قیمت آپارتمان‌های زیر ۲۰ میلیون تومان در تهران و حومه (۲۶ مرداد تا ۴ شهریور)

نام محله‌منطقه‌ی شهرداریمتوسط قیمت یک مترمربع
پرندحومه۶,۱۷۵,۰۰۰
رباط کریمحومه۷,۲۲۶,۰۰۰
پاکدشتحومه۷,۳۶۷,۰۰۰
قرچکحومه۷,۸۹۱,۰۰۰
ورامینحومه۸,۴۸۴,۰۰۰
شهریارحومه۱۰,۱۸۵,۰۰۰
اندیشهحومه۱۱,۰۷۱,۰۰۰
بومهنحومه۱۱,۱۶۲,۰۰۰
رودهنحومه۱۱,۶۶۱,۰۰۰
پردیسحومه۱۱,۷۷۴,۰۰۰
شهر قدسحومه۱۱,۸۹۱,۰۰۰
فلاح۱۷۱۶,۷۳۸,۰۰۰
جی۹۱۸,۹۱۵,۰۰۰
وردآورد۲۱۱۸,۹۸۲,۰۰۰
بریانک۱۰۱۹,۳۴۹,۰۰۰

محله‌هایی با بازه قیمتی ۲۰ تا ۴۰ میلیون تومان در آگهی‌های دیوار

در این دسته‌بندی محله‌های تهران از لحاظ قیمت هر متر مربع آپارتمان مسکونی ۲ تا ۵ سال ساخت، محله‌هایی از منطقه‌های گوناگون تهران به چشم می‌خورند. در این دسته‌بندی، جیحون از منطقه ۱۰ با قیمت حدود ۲۱ میلیون تومان برای هر متر مربع، جزو ارزان‌ترین محله‌ها محسوب می‌شود. در میان گران‌ترین محله‌ها در این دسته‌بندی هم باغ فیض از منطقه ۵ دیده می‌شود. در ۱۰ روز گذشته، هر متر مربع آپارتمان در این محله با قیمت حدود ۳۹ میلیون تومان در دیوار آگهی شده است.

در دسته‌بندی آپارتمان‌های ۲ تا ۵ سال ساخت با قیمت هر متر مبع ۲۰ تا ۴۰ میلیون تومان، منطقه ۵ بیشترین نماینده را در شهر تهران دارد. آگهی‌های فروش آپارتمان در محله‌های باغ فیض، شهران شمالی، شهران جنوبی و شهر زیبا از منطقه ۵، در این بازه قیمتی بوده‌اند.

آگهی‌های فروش آپارتمان در تهران را اینجا ببینید

جدول قیمت آگهی آپارتمان‌های ۲۰ تا ۴۰ میلیون تومانی در تهران و حومه (۲۶ مرداد تا ۴ شهریور)

نام محله‌منطقه‌ی شهرداریمتوسط قیمت یک مترمربع
جیحون۱۰۲۱,۴۴۹,۰۰۰
سلسبیل۱۰۲۳,۳۰۷,۰۰۰
تهرانپارس شرقی۴۲۴,۷۲۳,۰۰۰
استاد معین۹۲۴,۹۲۶,۰۰۰
تهران‌سر۲۱۲۵,۱۳۶,۰۰۰
آذربایجان۱۰۲۵,۸۵۹,۰۰۰
پیروزی۱۳۲۷,۳۴۷,۰۰۰
چیتگر۲۱۳۱,۵۲۹,۰۰۰
حکیمیه۴۳۲,۰۹۶,۰۰۰
دریاچه شهدای خلیج فارس۲۲۳۳,۸۵۳,۰۰۰
شهر زیبا۵۳۶,۵۲۹,۰۰۰
شهرک راه‌آهن۲۲۳۷,۱۲۶,۰۰۰
کوهک۲۲۳۷,۲۴۵,۰۰۰
شهران شمالی۵۳۸,۱۵۵,۰۰۰
شهران جنوبی۵۳۸,۱۶۲,۰۰۰
تهرانپارس غربی۴۳۸,۴۶۹,۰۰۰
نارمک۸۳۸,۷۵۷,۰۰۰
باغ فیض۵۳۹,۰۸۴,۰۰۰

قیمت آپارتمان در آگهی‌های محله‌های نسبتا گران‌قیمت تهران، ۴۰ تا ۶۰ میلیون تومان

بازه قیمتی ۴۰ تا ۶۰ میلیون تومان را می‌توان ورود به حوزه آپارتمان‌های گران‌قیمت در تهران دانست. آپارتمان ۱۰۰ متری با قیمت حدودی ۴ میلیارد تومان، برای بسیاری از ساکنان پایتخت یک آرزوی دست‌نیافتنی محسوب می‌شود. هرچند بازه‌های قیمتی بالاتری هم در شهر تهران وجود دارند. به‌هرحال در گزارش ۱۰ روز گذشته از آگهی‌های فروش آپارتمان ۲ تا ۵ سال ساخت در شهر تهران و حومه در دیوار، ۱۲ محله متوسط قیمت بین ۴۰ تا ۶۰ میلیون تومان به ازای هر متر مربع داشته‌اند.

ارزان‌ترین محله در این بازه قیمتی، جنت‌آباد شمالی بوده است. در ۱۰ روز گذشته، هر متر مربع آپارتمان ۲ تا ۵ سال ساخت در این محله با قیمت حدودی ۴۰ میلیون تومان در دیوار آگهی شده است. در دسته گران‌قیمت‌ها هم خیابان و محله ظفر را می‌بینیم که با متوسط قیمت ۵۹ میلیون تومان، گران‌ترین محله در این بازه است. در بازه ۴۰ تا ۶۰ میلیون تومان هم اکثرا شاهد محله‌هایی از منطقه ۵ هستیم.

جدول قیمت آگهی آپارتمان‌های ۴۰ تا ۶۰ میلیون تومانی در تهران و حومه (۲۶ مرداد تا ۴ شهریور)

نام محله‌منطقه‌ی شهرداریمتوسط قیمت یک مترمربع
جنت‌آباد شمالی۵۴۰,۲۴۸,۰۰۰
ستارخان۲۴۰,۲۸۳,۰۰۰
جنت‌آباد مرکزی۵۴۱,۴۹۶,۰۰۰
کوی فردوس۵۴۱,۵۱۲,۰۰۰
شمس‌آباد۴۴۳,۲۵۰,۰۰۰
جنت‌آباد جنوبی۵۴۳,۴۷۱,۰۰۰
سازمان برنامه۵۴۴,۱۳۳,۰۰۰
پونک۵۴۵,۶۷۴,۰۰۰
مرزداران۲۵۲,۵۴۴,۰۰۰
یوسف‌آباد۶۵۷,۰۵۷,۰۰۰
هروی۴۵۷,۸۹۱,۰۰۰
ظفر۳۵۹,۱۹۸,۰۰۰

لوکس‌ترین محله‌های تهران با متوسط قیمت آگهی بیشتر از ۶۰ میلیون تومان

تعدادی از محله‌های تهران که اکثرا در منطقه ۱ هم قرار دارند، با قیمتی بسیار بالاتر از میانگین شهری آگهی می‌شوند. بازه قیمتی بالاتر از ۶۰ میلیون تومان که در گران‌ترین محله یعنی زعفرانیه به ۱۱۳ میلیون تومان به ازای هر متر مربع می‌رسد، قطعا برای تعداد زیادی از ساکنان پایتخت دست‌نیافتنی محسوب می‌شود.

در میان گران‌ترین محله‌های تهران، محله گیشا با متوسط قیمت ۶۲ میلیون تومان به ازای هر متر مربع در آگهی‌های دیوار، ارزان‌ترین محله است. محله‌های جذاب و خوش آب‌و‌هوای تهران نیز همیشه در همین بازه قیمتی بسیار گران قرار دارند. از میان آن‌ها می‌توان به شهرک غرب، سعادت‌آباد، نیاوران و الهیه اشاره کرد. فراموش نکنید که این متوسط قیمت، برای آپارتمان‌های ۲ تا ۵ سال ساخت بیان می‌شود.

گران‌ترین آپارتمان‌های تهران را اینجا ببینید

جدول قیمت آگهی آپارتمان‌های گران‌تر از ۶۰ میلیون تومان در تهران و حومه (۲۶ مرداد تا ۴ شهریور)

نام محله‌منطقه‌ی شهرداریمتوسط قیمت یک مترمربع
گیشا (کوی نصر)۲۶۲,۶۰۸,۰۰۰
ازگل۱۶۵,۱۷۴,۰۰۰
پاسداران۴۶۸,۸۳۶,۰۰۰
میرداماد۳۶۹,۴۶۶,۰۰۰
قیطریه۱۷۴,۶۹۳,۰۰۰
شهرک غرب۲۷۸,۵۲۲,۰۰۰
سعادت‌آباد۲۷۹,۸۸۰,۰۰۰
نیاوران۱۹۳,۱۶۶,۰۰۰
فرمانیه۱۹۶,۵۶۵,۰۰۰
الهیه۱۱۱۱,۱۳۲,۰۰۰
زعفرانیه۱۱۱۳,۹۶۳,۰۰۰

گزارش قیمت آگهی‌های فروش آپارتمان مسکونی تهران در دیوار، بیش از همه‌ نشان‌دهنده تنوع و اختلاف بسیار زیاد قیمت بین محله‌های پایتخت است. همان‌طور که در جداول می‌بینید، قیمت هر متر مربع آپارتمان ۲ تا ۵ سال ساخت در شهر تهران و حومه، از ۶ میلیون تومان در پرند تا ۱۱۳ میلیون تومان در زعفرانیه آگهی می‌شود. همین تفاوت قیمتی، تفاوت بافت و اختلاف طبقاتی و درآمدی را هم در شهر تهران نشان می‌دهد. اختلافی که به نظر نمی‌رسد در آینده نزدیک از بین برود یا حتی کمتر شود.

بیشتر بخوانید: قیمت آپارتمان‌های تهران در آگهی‌های دیوار در دهه پایانی مرداد ۱۴۰۰

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.