محله سعادت آباد تهران را بهتر بشناسید

0

محله سعادت آباد در منطقه ۲ شهرداری و در شمال غرب تهران قرار دارد. نام قدیمی این منطقه سادات آباد بود و با گذشت زمان به سعادت آباد تغییر کرد. با وجود اینکه این محله در شمال غرب تهران قرار دارد، اما قیمت مسکن در سعادت آباد گاهی از شمال تهران هم بیشتر است. سرتاسر سعادت‌آباد از بوستان‌های زیادی پوشیده شده و این منطقه مراکز اداری، تجاری، بیمارستان‌ها و رستوران‌های بسیار زیادی دارد. در ادامه این مطلب بیشتر با محله سعادت آباد آشنا می‌شوید.

محلهٔ سعادت آباد کجاست؟

سعادت آباد در شمال غرب تهران قرار دارد. با این وجود از مناطق گران تهران محسوب می‌شود و قیمت خانه در سعادت‌آباد گاهی بالاتر از مناطق شمالی تهران است. سعادت آباد در منطقهٔ ۲ شهرداری تهران واقع شده و از از شرق به بزرگراه چمران، از غرب به بلوار پاک‌نژاد، از جنوب به شهرک غرب، از شمال به کوی فراز منتهی می‌شود.



آگهی‌های املاک سعادت آباد در دیوار



سعادت آباد کجاست

نقشه محله سعادت آباد

سعادت آباد امکانات رفاهی و سکونتی خوبی برای ساکنان تهرانی دارد. مسیرهای دسترسی به این محله شمالی تهران هم عمدتا تاکسی یا سواری هستند. محله‌ای که با بزرگراه‌های یادگار امام شمال، هاشمی رفسنجانی شرق، چمران شمال و بلوار پاکزاد محدود شده است. با کلیک روی این لینک می‌توانید محل دقیق و مسیریابی این محله را در مسیریاب بلد مشاهده کنید.

تاریخچه محله سعادت آباد

این منطقه شهر تهران قدمت بسیار زیادی نداشته و از سال ۱۳۲۷در نقشه تهران برای خود جایی پیدا کرده است. این منطقه در ابتدا ریگزار بود. سید ضیاءالدین طباطبایی با خریدن این زمین‌ها آن‌ها را آباد کرد. نام ابتدایی منطقه در ابتدا سادات آباد بود. دلیل آن هم حضور کارگران سیدی بود که در این منطقه مشغول به کشاورزی بودند. بعد از آباد شدن این دره به مرور زمان کارگرهای دیگر هم به آبادانی آن مشغول شدند که سید نبودند. آنان برای راحت تلفظ کردن، نام این منطقه را به سعادت آباد تغییر دادند.

امکانات محله

سعادت آباد جذابیت‌های زیادی دارد و امکانات رفاهی بسیار زیادی را در خود جای داده است. بر خلاف دیگر منطقه‌های تهران، در این منطقه بوستان‌های عریض و طویل زیاد است و بسیاری از جوانان و خانواده‌ها برای وقت‌گذرانی به این بوستان‌ها مراجعه می‌کنند. از بوستان‌های معروف سعادت آباد می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • بوستان مدیریت
  • سعادت آباد
  • آبشار دلاوران
  • پرواز

از دیگر امکانات می‌توان به وجود مال‌ها و مراکز خرید اشاره کرد که روزانه جمعیت زیادی را برای خرید کردن در خود جا می‌دهند.

معروف‌ترین مراکز خرید سعادت آباد، پرواز، ابریشم و کسری هستند. این منطقه در کنار خانه‌های با متراژ بالا، از امکانات رفاهی مانند رستوران‌ها، بیمارستان‌ها و سوپر مارکت‌های فراوان برخوردار است. همچنین سفارتخانه نیکاراگوئه، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران و هتل اسپیناس پالاس که بزرگ‌ترین هتل ۵ ستارهٔ ایران است، در این محله قرار دارد.

عکس محله سعادت آباد

همان‌طور که گفته شد، سعادت آباد محله‌ای با بوستان‌های زیبا، برج‌‌های سر به فلک کشیده و مراکز خرید متعدد است. به‌خاطر همین امکانات رفاهی و شهرنشینی است که سعادت آباد به‌عنوان یکی از لوکس‌ترین مناطق تهران شناخته می‌شود. در ادامه می‌توانید عکس‌هایی از این محله و امکانات آن مشاهده کنید.

 

حمل‌ونقل عمومی و مترو سعادت آباد

وضعیت دسترسی به بزرگراه‌ها در سعادت آباد بسیار عالی است. این محله به سه بزرگراه چمران، یادگار امام و نیایش (هاشمی رفسنجانی) دسترسی دارد. وجود تاکس‌های خطی و پایانهٔ تاکسی‌رانی در میدان صنعت شهرک غرب، دسترسی حمل‌و نقل عمومی را در این منطقه در وضعیت بسیار مطلوبی قرار می‌دهد. نزدیک‌ترین ایستگاه مترو به سعادت‌آباد هم ایستگاه متروی میدان صنعت بوده و این منطقه از نظر خطوط اتوبوس‌رانی هم غنی است.

عکس از سعادت آباد تهرانخیابان‌های مهم محله سعادت آباد

سعادت‌آباد میادین بسیار زیاد و مهم تهران را در خود جا داده است. از میادین اصلی سعادت آباد می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • میدان کتاب
  • میدان فرهنگ سعادت آباد
  • میدان کاج سعادت آباد
  • میدان سرو

در این میادین مراکز اداری و تجاری تمرکز بیشتری دارد. یکی از خیابان‌های بسیار مهم سعادت آباد بزرگراه نیایش بود که بعد از فوت آیت‎‌الله هاشمی رفسنجانی به بزرگراه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی تغییر نام داد. از دیگر خیابان‌های مهم محله می‌توان موارد زیر را نام برد:

  • خیابان شهرداری
  • خیابان دشت بهشت
  • کوی فراز
  • خیابان درختی
  • خیابان سرو
  • خیابان ۲۴ متری
  • خیابان بهزاد

قیمت خانه و آگهی‌های املاک سعادت آباد

سعادت‌آباد از محله‌‌های پرطرفدار تهران در دیوار است. تعداد آگهی‌های منتشرشده در این منطقه به‌نسبت محله‌های دیگر به‌طور قابل‌توجهی بیشتر گزارش می‌شود. ازطرفی قیمت خانه در سعادت آباد هم نسبت به محله‌‌های میانی شهر بالاتر بوده و همچنین از میانگین قیمت خانه در کل شهر هم بیشتر است. به‌طور میانگین در خانه‌هایی که برای فروش در این منطقه در دیوار آگهی می‌شوند، قیمت هر متر مربع را می‌توان از ۵۰ تا ۸۰ میلیون تومان عنوان کرد (اردیبهشت ۱۴۰۰). البته قطعا خانه‌هایی با قیمت بالاتر نیز در این محله دیده می‌شوند که به‌خاطر امکانات یا موقعیت جغرافیایی خاص، از میانگین محله بالاتر هستند.



آگهی‌های فروش مسکونی محله سعادت آباد در دیوار



وضعیت اجاره هم در سعادت آباد قیمتی بالاتر از میانگین شهر تهران دارد. انواع خانه‌ها با متراژهای به‌طور میانگین ۱۵۰ متر در این محله برای اجاره آگهی می‌شوند. البته مانند دیگر محله‌های تهران، آگهی‌هایی با متراز حتی ۵۰ متر هم در این محله دیده می‌شود. ازطرفی اجاره در برج‌‌های لوکس با متراژهای بالاتر از ۲۰۰ متر هم در سعادت‌آباد رونق دارد.



آگهی‌های اجاره مسکونی سعادت آباد در دیوار



 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.