محدوده قیمت تیگو ۷ پرو (پلاس) و تیگو ۸ مشخص شد

2

کمپانی‌های چینی طی دو دهه اخیر با پیشرفت‌های همه‌جانبه خود موجبات تحسین و حیرت بسیاری از ساکنان دیگر کشورهای جهان را برانگیختند. این شرکت‌ها طی دو دهه اخیر با سرعت بسیار فوق‌العاده رو به جهش نهادند و حالا بخش مهمی از صنعت بین‌‌المللی محسوب می‌شوند که تولیداتشان سهم عمده‌ای از نیازهای جهان را تامین می‌کند. یکی از این شرکت‌های چینی که پیش از آغاز قرن بیستم پا به عرصه صنعت خودروسازی گذاشت، کمپانی چری اتومبیل است.

شرکت مدیران خودرو طی هفته‌های گذشته کلینیک‌های ارزشیابی تیگو ۷ پرو (پلاس) و تیگو ۸ را برگزار کرده و به دنبال آن بوده تا محدوده قیمت این کراس‌اوورها را به دست بیاورد.

همان طور که می‌دانید مسائل مربوط به تحریم باعث شده تا محصولات جدید چری با نشان ام وی ام ( MVM ) به ایران بیایند و در چند ماه گذشته هم خودروهایی مانند چری تیگو ۵، چری تیگو ۷، چری آریزو ۵ و چری آریزو ۶ نیز بدون نام و نشان چری در خط تولید این شرکت مونتاژ شده‌اند.

در حال حاضر مدیران خودرو می‌خواهد تا در سال ۱۴۰۰ خودروهایی مانند تیگو ۷ پلاس یا همان تیگو ۷ پرو، تیگو ۸ (نسخه جدید) و ام‌وی‌ام X22 فیس لیفت را به بازار عرضه کند. برای همین در چند هفته قبل برای کشف قیمت این خودروها کلینیک‌های ارزشیابی را برگزار کرده و با دعوت کردن از کارشناسان صنعت خودرو و نمایندگان خودرو، به دنبال کشف قیمت این کراس اوورهای جدید بوده است.

بیشتر بخوانید: آخرین شرایط فروش اینترنتی محصولات چری

محدوده قیمت تیگو ۷ پرو (پلاس) و تیگو ۸ مشخص شد

هنوز اطلاعات دقیقی از مشخصات فنی تیگو ۷ جدید توسط مدیران خودرو ارائه نشده است؛ اما تا حد زیادی می‌توان اطمینان داشت موتور و جعبه‌ دنده مشابه نسخه فعلی باشد. با این شرایط، موتور ۱/۵ لیتری توربوشارژ با قدرت ۱۵۰ اسب‌بخار و گشتاور ۲۱۰ نیوتن‌ متر، همراه جعبه‌ دنده ۶ سرعته دبل کلاچ، روی تیگو ۷ باقی خواهد ماند تا سرعت‌ گیری صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت ۱۱ ثانیه و نهایت سرعت ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت فراهم شود. میانگین مصرف سوخت این مدل، حدود ۸ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر است. همچنین، خودروسازی چری، به‌ تازگی جعبه ‌دنده CVT جدیدی به تولیدات خود اضافه کرده‌ که ممکن است روی تیگو ۷ آینده نصب شود.

بیشتر بخوانید:‌ نقد و بررسی طراحی تیگو ۸ پلاس محصول جدید چری برای بازار ایران

در صورت ثبات بازار ارز و فرایند تولید خودروها، مدیران خودرو قیمت تیگو ۸ را در محدوده یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان تا یک میلیارد و ۳۵۰ میلیون تومان تعیین خواهد کرد. همچنین، قیمت تیگو ۷ پرو که گویا در ایران با نام تیگو ۷ پلاس عرضه می‌شود، در محدوده یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان تا یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان خواهد بود.

چری تیگو ۸ یکی از لوکس­‌ترین شاسی‌بلند­های شرکت چری، در سال ۲۰۱۸ در نمایشگاه خودرو پکن چین رونمایی شد. این خودرو که در ایران توسط مدیران خودرو عرضه می­‌شود، از بزرگترین و گران‌قیمت‌­ترین محصولات چینی در بازار ایران است که جایگاهی بالاتر از Tiggo 7 دارد. شرکت چری با ارائه این محصول به جرگه تولید کنندگان شاسی بلندهای پهن پیکر پیوسته است تا بتواند همانند رقیبان خود خودرویی با قابلیت هفت سرنشین را داشته باشد.

تست های فنی تیگو ۷ پلاس در ایران آغاز شده و از سویی تیگو ۸ جدید هم به انبار مرکزی مدیران خودرو رسیده است. منابع آگاه می‌گویند که مدیران این خودروساز خصوصی در تلاش هستند و می‌خواهند تا کراس اوورهای لوکس و جدید خود را تا پایان سال ۱۳۹۹ به رسانه ها معرفی کنند و عرضه آن ها را در نیمه اول سال ۱۴۰۰ انجام دهند.

***

شما می‌توانید اخبار روز خودرو را در بلاگ دیوار بخوانید.

2 نظرات
  1. سهیل می‌گوید

    ما که امیدواریم ارزون تر بشه

  2. سعید می‌گوید

    یک آگهی فروش بورگوارد BX7 با ۲ هزار کارکرد دیدم ۱.۳۵۰، اگر قرار باشه یک میلیارد و سیصد و پنجاه میلیون بدم به خودروی چینی مسلما بورگوارد را می خرم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.