مقایسه تویوتا C-HR هیبرید با نیسان جوک اسپرت و مینی کانتری من اس

شاسی‌بلندهای کوچک

0

کراس‌اوورهای کوچک طرف‌داران بسیاری دارند. کم‌کاری شرکت تویوتا در این کلاس، هواداران تویوتا را نگران کرده بود تا اینکه دست آخر تولید C-HR در سال ۲۰۱۷ قطعی شد و این مدل بر روی خط تولید قرار گرفت. در این مقاله، ما به مقایسه تویوتا C-HR هیبرید با نیسان جوک اسپرت ۲۰۱۶ و مینی کانتری من اس ۲۰۱۶ می‌پردازیم. 

مقدمه‌ای بر مقایسه تویوتا C-HR هیبرید

C-HR مخفف عبارت Coupe High-Rider است که می‌تواند شاسی‌بلند کوپه ترجمه شود. همچنین باتوجه به حضور این محصول در کلاس C ازنظر سایز بدنه، می‌توان کد C-HR را به شیوه‌ای دیگر هم ترجمه کرد.

در تویوتای C-HR شاهد خلاقیت‌هایی فوق‌العاده و کم‌سابقه‌ای در تاریخ این کارخانه هستیم که نه‌تنها شبیه به دیگر مدل‌های تویوتا نیست، بلکه تا حدودی متمایز از خودروهای هم‌کلاس به نظر می‌رسد.

طراحان این خودرو باتوجه‌به نیاز بازار و علاقه قشر جوان به خرید کراس‌اوورها، جلوه اسپرت C-HR را افزایش داده‌اند تا جذابیت بیشتری را ایجاد کرده باشند. این خودرو بین سال‌های ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۱ بر روی خط تولید قرار داشته است.

مقدمه‌ای بر مقایسه تویوتا C-HR هیبرید
تویوتا C-HR هیبرید از نمای روبه‌رو

درخصوص مشخصات این خودروی زیبا باید گفت که موتورش ۱۷۹۸ سی‌سی هیبرید ۱۶ سوپاپ ۴ سیلندر خطی مستقیم است که حداکثر توان خروجی آن ۱۲۲ اسب‌ بخار در دور موتور ۵۲۰۰ در دقیقه است. حداکثر گشتاور ۱۴۲ نیوتن‌متر در دور موتور بین ۳۶۰۰ تا ۴ هزار در دقیقه است. شتاب صفر تا ۱۰۰ این تویوتا، ۱۱ ثانیه است و حداکثر سرعت آن به ۱۷۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد.

وزن خالص خودرو ۱۴۲۰ کیلوگرم و ابعاد آن ۴۳۶۰ میلی‌متر طول، ۱۷۹۵ میلی‌متر عرض و ۱۵۶۵ میلی‌متر ارتفاع است. این نوع تویوتا یک باک ۵۰ لیتری دارد. مصرف سوخت ترکیبی این خودرو رقم خیره‌کننده و باورنکردنی ۳٫۸ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر است و استاندارد آلایندگی یورو ۵ دارد. تویوتای C-HR دارای کیسه هوا برای راننده، سرنشین جلو، جانبی سرنشینان جلو، پرده‌ای سرنشینان جلو و عقب و زانویی راننده است. ترمزهای این کراس‌اوور چهارچرخ دیسکی ABS چهار کاناله است.

 مقایسه تویوتا C-HR هیبرید با نیسان جوک اسپرت ۲۰۱۶

نیسان جوک اسپرت یکی از پرطرف‌دارترین و مقرون‌به‌صرفه‌ترین خودروهای جهان محسوب می‌شود. به‌خوبی می‌دانیم که نیسان جوک خودرویی است که کیفیت ساخت، ایمنی، دوام فنی و فرمان‌پذیری زیادی دارد. این خودروی ۲ دیفرانسیل ۳ حالته دارای موتوری ۴ سیلندر خطی مستقیم توربوشارژ ۱۶ سوپاپ با گنجایش ۱۶۱۸ سی‌سی است که حداکثر توان خروجی آن به ۱۹۰ اسب‌ بخار در دور موتور ۵۶۰۰ در دقیقه می‌رسد.

حداکثر گشتاور خروجی این خودرو ۲۴۰ نیوتن‌متر بین دور موتور ۲۰۰۰ تا ۵۶۰۰ است. این عدد نشان‌دهنده این است که نیسان جوک اسپرت در مقایسه تویوتا C-HR هیبرید قدرتمندتر به نظر می‌رسد. این موضوع درخصوص شتاب و حداکثر سرعت نیز مصداق پیدا می‌کند. حداکثر سرعت جوک اسپرت به ۲۰۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد، درحالی‌که شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر آن ۸٫۵ ثانیه را نشان می‌دهد.

 مقایسه تویوتا C-HR هیبرید با نیسان جوک اسپرت ۲۰۱۶
نمای داخلی تویوتا C-HR هیبرید

ظرفیت باک این خودرو ۵۰ لیتر و مصرف ترکیبی آن ۶٫۵ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر است. نیسان جوک اسپرت ۱۴۵۵ کیلوگرم وزن دارد و و ابعاد آن ۴۱۳۵ میلی‌متر طول، ۱۷۶۵ میلی‌متر عرض و ۱۵۷۰ میلی‌متر ارتفاع است و از این حیث خودروی کوچک‌تری در مقایسه تویوتا C-HR هیبرید به‌ حساب می‌آید. این خودرو که تولید آن از سال ۲۰۱۱ آغازشده است، در کلاس مینی‌ اس‌یو‌وی قرار دارد. سیستم ترمزهای جوک اسپرت ABS ،EBD ،ESP است.

پیشنهاد می‌کنیم برای کسب اطلاعات بیشتر مطلب مقایسه نیسان جوک با رنو کپچر و پژو ۲۰۰۸ را هم مطالعه کنید.

 مقایسه تویوتا C-HR هیبرید با مینی کانتری من اس ۲۰۱۸

بدون شک مینی کانتری من‌ S یکی از بهترین و زیباترین شاسی‌بلندهای کوچک و کراس‌اوورهای اروپایی به‌ حساب می‌آید. این خودرو ۲ دیفرانسیل با کنترل قفل الکترونیکی (EDLC) و ۸ دنده اتوماتیک است.

مینی کانتری‌من اس ۲۰۱۸ دارای موتور ۴ سیلندر خطی مستقیم توربوشارژ ۱۶ سوپاپ است که حجم آن ۱۹۹۵ سی‌سی بوده است. حداکثر قدرت تولیدی آن در دور موتور ۵۰۰۰ در دقیقه، ۱۸۹ اسب‌ بخار اعلام شده است.

حداکثر گشتاور خروجی ۱۸۱ نیوتن‌متر در دور موتور ۱۲۵۰ در دقیقه است. با داشتن باک به ظرفیت ۵۱ لیتر، مینی کانتری‌من اس مصرف سوخت ترکیبی ۶٫۴ لیتر را در ۱۰۰ کیلومتر دارد.

 مقایسه تویوتا C-HR هیبرید با مینی کانتری‌من اس ۲۰۱۸
نمای پشتی تویوتا C-HR هیبرید

حداکثر سرعت مینی کانتری‌من اس رقم فوق‌العاده ۲۲۲ کیلومتر در ساعت است و شتاب صفر تا ۱۰۰ آن عدد ۷٫۲ ثانیه را نشان می‌دهد. بدین ترتیب از این نظر برتری محسوسی در مقایسه تویوتا C-HR هیبرید دارد. وزن این خودرو ۱۶۰۵ کیلوگرم است.

نوع سیستم ترمزش چهارچرخ دیسک و مجهز به سیستم ضدقفل برای هر چهارچرخ (ABS چهار کاناله) است. این خودرو توانسته است استاندارد آلایندگی یورو ۶ را به‌ دست آورد که برای موتوری بنزینی موفقیت فوق‌العاده‌ای محسوب می‌شود.

جمع‌بندی

امیدواریم این مطلب که دربارهٔ بررسی و مقایسه تویوتا C-HR هیبرید است، برای شما مفید بوده باشد. همچنین می‌توانید در سایت دیوار آگهی‌های خرید و فروش تویوتا C-HR هیبرید را مشاهده کنید.

نظر شما درباره خودروهای بالا چیست؟ نظرات و تجربیات خودتان را از طریق ثبت دیدگاه با ما و سایر خوانندگان بلاگ دیوار در میان بگذارید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.